تاریخ انتشار: 1395/07/16 15:10
کد خبر: 257152

تظاهرات عجیب چینی ها درخصوص نتایج ضعیف تیم ملی!

چینی ها نتوانسته اند شکست دیروز در برابر سوریه را تحمل کنند.
تظاهرات عجیب چینی ها درخصوص نتایج ضعیف تیم ملی!

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی، تیم ملی چین در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، روز گذشته در خانه مغلوب سوریه شد. به گزارش گاردین، صدها هوادار چینی پس از بازی به خیابان ریخته و خواستار استعفای رییس فدراسیون فوتبال شده اند. این شکست، ضربه بزرگی به انقلاب فوتبالی رییس جمهور ژی جینگپینگ وارد کرد.

ژی، که حزب کمونیست او را یک هوادار جدی فوتبال معرفی کرده است، وعده داده بود که تیم ملی فوتبال چین را به قدرتی بزرگ تبدیل کند. هزاران آکادمی فوتبال به امید پرورش نسل جدیدی از بازیکنان در سطح جهانی، در سراسر کشور ساخته شده اند. پول های زیادی صرف راغب کردن مربیان و بازیکنان خارجی از کشورهایی مثل برزیل شد تا آنها بتوانند فوتبال تاریک و تار چین را کمی زیبا کنند.

با این حال امید و جاه طلبی ژی برای صعود به جام جهانی، میزبانی و حتی بردن آن با شکست در برابر سوریه، آسیب بدی دید. ۴۵ هزار هوادار چینی در ورزشگاه ژوکوئه، شاهد شکست تیم ۷۸ جهان برابر تیم ۱۱۴ جهان بودند. شینهوا این شکست را به حدی بد تصور می کند که معتقد است تیم ملی چین در آستانه در حذف از مقدماتی قرار گرفته است. هواداران زیادی پس از بازی از شدت خشم خواستار استعفای رییس فدراسیون فوتبال چین شده اند.

در شبکه های اجتماعی هم مخالفت به اوج رسیده است:

شب گذشته کشوری که سالها درگیر جنگ است و مربی اش ماهانه ۲۴۰ پوند حقوق دریافت می کند، تیم ملی چین را که بازیکنانی میلیونی دارد شکست داد. وقت خوب فکر کردن فرا رسیده است.

هواداران چین حتی گائو هونگبو، سرمربی تیم را هم هدف گرفته اند. آنها معتقدند وی باید اخراج شود و لانگ پینگ، سرمربی تیم ملی والیبال زنان چین که تیمش را قهرمان المپیک کرد جایگزین وی شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39pv8e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


احتمال محرومیت سه بازیکن تیم ملی مقابل سوریه