تاریخ انتشار: 1395/08/23 09:59
کد خبر: 249429

چگونه خسرو و آندو کم‌کم ازچشم کی‌روش افتادند؟

کارلوس کی روش هدف نهایی اش را روی حضور آبرومندانه در جام جهانی 2018 روسیه گذاشته است. یعنی او بازیکنانی را می خواهد که در آن برهه بدون ترس از نام حریف توان ارائه یک فوتبال کامل را داشته باشند؛ از این رو تیم ملی محتاج تغییر نسل است.
چگونه خسرو و آندو کم‌کم ازچشم کی‌روش افتادند؟

به گزارش فرتاک ورزشی، اگرچه کی روش اعلام کرده در اردوهای آتی از آندو دعوت بعمل می آورد اما باید پذیرفت تغییر نسل و خط زدن بالای سی ساله ها در تیم ملی آغاز شده است.

 در همان نگاه اول به لیست تیم ملی برای بازی با سوریه، نبودن نام آندرانیک تیموریان عجیب و غریب بود. آیا دوران ملی او تمام شده است؟ پاسخ کی روش منفی بود چون اعلام کرد در اردوی زمستانی برای بازی با ساحل عاج، دوباره تیموریان دعوت می شود.بهانه کی روش فقدان امکانات در مالزی بود و دست بسته فدراسیون ولی چه کسی است که کتمان کند آندو دیگر آن بازیکن کلیدی تیم ملی نیست؟

تیموریان جایی در ترکیب اصلی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ندارد وعزت اللهی و حاج صفی جایگزینش شده اند. وقتی حاج صفی محروم است هم امید ابراهیمی و کمال کامیابی نیا دعوت می شوند.اما علت این موضوع دقیقا چیست؟ تغییر سبک بازی تیم ملی و پازل ذهنی کی روش. تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، تیمی نیست که توپ را بدهد و زمین را بگیرد. نوع بازی مان تغییر کرده است و حالا این ما هستیم که توپ را داریم و زمین را هم می گیریم. پیش از این، رقبا حمله می کردند و ما دفاع ولی حالا، رقبا توانی برای حمله کردن ندارند.

در این حالت، مرکز زمین نیاز به یک متفکر دارد نه یک جنگجو نیاز دارد به یک عزت اللهی که دریبل بزند، جلو برود و شوت هایش را روانه دروازه رقبا کند. نیاز دارد به یک حاج صفی که در عرض برود و با پاس های بلندش کمر دفاع حریف را بشکند.و نیاز ندارد به یک آندو که برای گرفتن توپ از حریف بجنگد چون توپ در اختیار ماست. تیموریان به تیم ملی دعوت نمی شود چون نوع بازی اش در حال حاضر به درد تیم ملی نمی خورد.

تیموریان به تیم ملی دعوت نمی شود چون عضو تیم قعرنشین لیگ است و حتی در ماشین سازی هم بازی نمی کند.شاید در آینده، مثلا در جام جهانی، وقتی کی روش نیاز داشت به بازیکنی که بعد از دقیقه 90 بدود، استارت بزند و بجنگد دوباره آندو را در تیم ملی دیدیم.

اما همانطور که دیگر اثری از نام خسرو حیدری نمی بینیم و پیش ترها بازیکنان ثابتی مثل امیرحسین صادفی و هاشم بیک زاده از تیم ملی دور افتادند و دیگر دعوت نشدند شاید آندو هم به سرنوشت آنها مبتلا شود.

امروز نوع فوتبال تیم ملی بازیکنی مثل سعید عزت الهی جوان می خواهد که در فاز هجومی بسیار خوش فکر تر از آندوست و قطعا تا دو سال دیگر و شروع جام جهانی عزت الهی به شکوفایی بیشتری رسیده است و از سوی دیگر سن بالای بازیکنانی مثل تیموریان و خسرو حیدری موجب می شود که کی روش تغییر نسل را با کمترین شیب ممکن انجام داده باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a7y6e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عزت اللهی و رویایی که وارونه تعبیر می‌شود