تاریخ انتشار: 1395/11/17 15:18
کد خبر: 231257

عزم راسخ سرخپوشان برای غلبه سرخ پوشی دیگر

امروز 17 بهمن ماه 95 ، راس ساعت 15 مسابقه ای حساس مابین مدعیان اصلی قهرمانی ، پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز برگزار میشود.
عزم راسخ سرخپوشان برای غلبه سرخ پوشی دیگر

به گزارش فرتاک ورزشی، یکی از مهمترین دلایل این حساسیت ، در کورس بودن این 2 تیم و رقابت شانه به شانه برای کسب عنوان قهرمانی است . یکی دیگر از این دلایل ، نقش این بازی در روحیه و عملکرد پرسپولیس جهت مسابقه دربی با تیم استقلال تهران است .

اما شاید مهمترین دلیل حساسیت این رقابت ، حواشی بوجود آمده در خصوص این 2 تیم است . پرسپولیسی ها که از یک سو بخاطر جو سازی های کیروش و از سوی دیگر عنوان نمودن مسائلی مبنی بر تلاش برای قهرمانی این تیم در بین برخی اهالی فوتبال کشور ، بشدت خشمگین و در فکر نشان دادن اقتدار خویش هستند ، به مصاف تراکتوری میروند که فیفا لاستیک هایش را بدجوری پنچر نموده و آنها نیز جهت فرار از این جهنم عذاب آور و حواشی های ویران کننده ، در فکر شکست پرسپولیس به هر قیمت ممکن هستند .

آنچه مسلم است ، تراکتوری ها در این مسابقه ، محتاط تر از پرسپولیس میزبان و با تفکر پرس شدید از یک سوم میانی ، بستن فضا ها و بازی درگیرانه جهت به حداقل رساندن بازیسازی و حملات برق آسای پرسپولیس ، پای به میدان میگذراند تا بتوانند در یک چشم به هم زدن با ضد حملاتی مرگبار از تک موقعیت های خویش نهایت بهره را ببرند تا خلا بازیکنان محروم این تیم دیگر احساس نشود .

در آن سو تیم متحول شده پرسپولیس ( نسبت به تمام ادوار لیگ برتر ) ، قصد دارد با نمایشی خیره کننده هم جایگاهش در صدر جدول را مستحکم نماید و هم شایستگی های خویش را بار دیگر به فوتبال ایران علی الخصوص کیروش پر مدعا و تراختوریها نشان دهد . اگر پرسپولیس  نتواند در نیمه اول ، خصوصا 30 دقیقه ابتدایی بازی ، قفل دروازه تراکتور را باز کند ، ممکن است در نیمه دوم برای رسیدن به این خواسته با مشکلات جدی مواجه شود ، زیرا ژنرال طی سالیان متمادی نشان داده که مرد نیمه دوم است و تیمش در نیمه دوم واقعا کولاک میکند . خصوصا الان که در چله ی زمستان قرار داریم ممکن است کولاک تراکتور سبب یخ بستن تیم پر مهره پرسپولیس شود . در هر صورت اگر پرسپولیس هوشیار بوده و همان پرسپولیس مقابل فولاد باشد ، تراکتور چاره ای جز تسلیم شدن ندارد و پرسپولیس با واژگون کردن تراکتور در پرتگاه های مسیر پر پیچ و خم قهرمانی خویش ، قهرمانی را برای این تیم تبدیل به رویایی بر باد رفته خواهد نمود و با دست پر و روحیه ای مضاعف برای دربی و شکست آبی پوشان در آینده ای نزدیک نقشه خواهد کشید  تا اسب خوب خویش را برای قهرمانی زین کند .

در این مسابقه یک سوم دفاعی تراکتور آبستن اتفاقات گوناگونی خواهد بود و آن چیزی که برنده این بازی را مشخص خواهد نمود ، تفکرات مربیان ، خلاقیت و نبوغ بازیکنان و اشتباهات فردی تیم بازنده خواهد بود . وگرنه بعلت بازی درگیرانه ، فیزیکی و فضای محدود بازی امکان گلزنی بر اثر مسائل فنی و تاکتیکی کمی دور از ذهن به نظر میرسد .

نویسنده: "محسن بابادی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gb5j5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مدافعی که بارسلونا در زمستان به دنبال اوست