تاریخ انتشار: 1395/04/29 19:37
کد خبر: 273044

چرا با پیشنهاد روز «کشتی» در تقویم رسمی کشور مخالفت شد؟

تصویب نشدن روز کشتی در تقویم رسمی کشور موضوعی است که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با آن مخالفت کرده اند.
چرا با پیشنهاد روز «کشتی» در تقویم رسمی کشور مخالفت شد؟

به گزارش سرویس کشتی و وزنه برداری فرتاک ورزشی، در تازه ترین جلسه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی چند پیشنهاد از جمله روز کشتی مطرح شد که مورد موافقت اعضا قرار نگرفت.

 

یکی از دلایل موافقت نکردن با این موضوع، بی اطلاعی محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان به عنوان بالاترین مقام ورزشی کشور از آن عنوان شده است.

علاوه بر این، فدراسیون کشتی بدون طی کردن مسیر اداری و قانونی خود اقدام به نامه نگاری دراین خصوص کرده است و این موضوع نیز می تواند دلیل دیگری برای مخالفت با این پیشنهاد بوده است.

افزون بر این، فدراسیون کشتی اختصاص یک روز در سال را برای این ورزش در حالی مطرح کرده است که در صورت موافقت با آن، این سئوال در بین کارشناسان ورزشی مطرح می شود چرا این فرصت نباید برای سایر رشته های پر توجهی مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال و ... ایجاد شود.

بدین ترتیب این موضوع به همراه چند پیشنهاد دیگر، از دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی خارج شد.

یاد آور می شود، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص رد شدن روز کشتی در تقویم کشور در یکی از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی از اعلام وصول حدود 1200 پیشنهاد دستگاه های مختلف برای نامگذاری ایام سال به مناسبت های مختلف به این شورا خبر داده بود.

این تعداد درخواست درحالی به این کمیته ارسال می شود که یک سال تنها 364 روز دارد و این تعداد پیشنهاد نزدیک به چهار برابر روز های یک سال است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wqy6v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مخالفت وزیر ورزش با ثبت «روزِ کشتی» در تقویم رسمی کشور+ تصویر نامه

 والیبالیست‌های ایران با دو پله سقوط دهم شدند
اعلام رنکینگ بهترین تیم‌های ملی والیبال جهان

 ۱۲ دختر والیبالیست به اردوی تیم جوانان دعوت شدند
برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا