تاریخ انتشار: 1402/04/28 11:00
کد خبر: 2436

عمده فعالیت های متخصصان روانشناس سلامت

متخصصان روانشناسی سلامت می توانند در حیطه های گوناگونی مشغول به کار شوند.
عمده فعالیت های متخصصان روانشناس سلامت

متخصصان روانشناسی سلامت می توانند در حیطه های گوناگونی مشغول به کار شوند. در زیر به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم:

  • روانشناسی بالینی:

به عنوان مثال تعدادی از متخصصین روانشناسان سلامت در محیط های بالینی مشغول به کار می شوند. در واقع آن ها می خواهند به افراد کمک کنند تا جلوی  شیوع بیماری ها را بگیرند. و یا اینکه ارزیابی های رفتاری را انجام دهند. این متخصصین روانشناسی، مصاحبه های بالینی و آزمایش شخصیت را انجام می دهند. از دیگر وظایف متخصصان روانشناس سلامت در حیطه بالینی می توان به آموزش دادن آن ها به افراد برای کم شدن استرس، ترک سیگار‌ و آموزش به افراد جامعه برای انجام ندادن رفتارهای ناسالم نیز اشاره کرد.

  • امور تحقیقاتی:

تعداد زیادی از متخصصان روانشناسان سلامت، تحقیقات گوناگونی در مورد مسائل مربوط به سلامت انجام می دهند. مثلا، محققان این رشته  می توانند به فعالیت هایی مانند اقدام های  پیشگیرانه موثر، برترین روش های ارتقاء سلامت، کمک به افراد جامعه برای مواجه شدن  با دردها و بیماری ها و نحوه درک افراد برای قبول کردن درمان بیماری ها، بپردازند.

  • کارهای مربوط به سیاست عمومی:

برخی دیگر از متخصصان روانشناسان سلامت در تنظیمات آژانس دولتی یا خصوصی فعالیت می کنند تا نفوذ در سیاست های عمومی مربوط به مسائل بهداشتی را مورد تاثیر قرار دهند. در واقع وظایف آن ها این است که به نا برابری در مراقبت های بهداشتی پرداخته و به سازمان های دولتی در زمینه اصلاح مراقبت های بهداشتی مشاوره دهند.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lro62

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وظایف متخصص روانشناسی بالینی