تاریخ انتشار: 1402/04/27 11:00
کد خبر: 2487

نحوه تشخیص اختلال واژینیسموس

روند تشخیص واژنیسموس معمولاً با توصیف علائم از طرف شما آغاز می‌شود.
نحوه تشخیص اختلال واژینیسموس

روند تشخیص واژنیسموس معمولاً با توصیف علائم از طرف شما آغاز می‌شود. پزشک احتمالا ابتدا سوالاتی مانند، برای اولین بار چه زمانی متوجه این مشکل شده‌اید؟ معمولا چند بار اتفاق می‌افتد؟ به نظر شما چه چیزی باعث تحریک بروز آن می‌شود؟ از شما می‌پرسد. پس از آن ممکن است به سراغ سوالاتی درباره سابقه روابط جنسی شما برود، ابهاماتی مانند آیا تا به حال تجاوز یا سوءاستفاده جنسی را تجربه کرده‌اید؟

علاوه‌براین، تشخیص و درمان قطعی واژینیسموس نیاز به معاینه لگن دارد. معمولا در زنان مبتلا به این اختلال مشکلاتی مانند عصبی شدن یا ترس هنگام معاینه واژن و لگن مشاهده می‌شود.

اگر برای شما نیز این مسئله آزاردهنده است بهتر است با پزشک خود در مورد روش‌های دیگر معاینه لگن صحبت کنید. استفاده از آینه توسط پزشک هنگام معاینه می‌تواند تا حدودی از اضطراب شما بکاهد زیرا می‌توانید ببینید پزشک شما چه کاری انجام می‌دهد. معمولا وقتی پزشک به واژینیسموس مشکوک می‌شود، معاینه را تا آنجایی‌که می‌تواند با ملایمت انجام می‌دهد. می‌توانید از پزشک خود بخواهید که هر مرحله از معاینه را برای شما توضیح دهد. در طول معاینه اصولا پزشک شما به دنبال هر نشانه‌ای از عفونت یا زخم است چراکه اگر دلیل جسمی وجود نداشته باشد پزشک برای رفع مشکلات عاطفی شما را به روانپزشک یا روانشناس ارجاع می‌دهد.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2o5lv4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



نحوه تشخیص اختلال واژینیسموس