تاریخ انتشار: 1396/04/21 13:08
کد خبر: 196615

هشدار کمیته تعیین وضعیت بازیکنان به سرخابی‌ها/ نامه فیفا در رابطه با پرونده آندری پانادیچ

مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان گفت: به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین دیگر باشگاه‌‌های ایرانی هشدارهای لازم درباره پذیرش تعهداتی که در قرارداد با بازیکنان خارجی می‌پذیرند را داده‌ایم.

دربی هشتاد و چهار پایتخت - 2

 

به گزارش فرتاک ورزشی ،روزبه وثوق‌احمدی درباره اینکه باشگاه پرسپولیس عنوان کرده با آندره پانادیچ و مایکل اومانیا مربی و بازیکن سابق خود برای پرداخت بدهی آنها به توافق لازم رسیده است، به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «باشگاه پرسپولیس این ادعا را کرده ولی هنوز مستنداتی به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال نداده است. البته ما از فیفا نامه‌ای دریافت کردیم که آندری پانادیچ با پرسپولیس بر سر دریافت مطالبات خود توافق کرده است ولی درباره مایکل اومانیا هنوز نامه‌ای به‌دست‌مان نرسیده است.»

وی درباره اینکه فیفا در جواب استعلام باشگاه تراکتورسازی برای حضور سینا عشوری در رقابت‌های این فصل تیم تراکتور چه پاسخی داده است، اظهارداشت: «طبق نامه‌ای که ما دریافت کردیم فیفا مسئولیت حضور سینا عشوری در تیم تراکتورسازی را به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال واگذار کرده است. بر این اساس باشگاه تراکتورسازی باید با ارسال درخواستی به کمیته از ما بخواهد تا وضعیت عشوری را مورد بررسی قرار دهیم و با بررسی مستندات موجود رای نهایی درباره وضعیت عشوری را اعلام کنیم.»

مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان درباره اینکه به‌چه دلیل سرور جباروف پذیرفت که این فصل در خدمت باشگاه استقلال باشد، بیان کرد: «تا آنجایی که من مستندات را دیدم سرور جباروف با باشگاه استقلال قرارداد داشت و باید در تیم فوتبال این باشگاه طبق قرارداد بازی می‌کرد. وکیل این بازیکن هم مطالب گوناگونی را مطرح کرد ولی در نهایت به خاطر آنکه جباروف بازیکنی حرفه‌ای است و به‌طور کامل از قوانین فیفا اطلاع دارد تصمیم گرفت تا درخواست باشگاه استقلال را مورد پذیرش قرار دهد و در این تیم بماند. در هر صورت این موضوع حل شده و از اینجا به بعد باید به اتفاقات بعدی رسیدگی کنیم.»

او در مورد شکایت ایگور پراهیچ از باشگاه نفت‌تهران به فیفا و زمان اعلام رای این شکایت بیان کرد: «کمیته‌های تعیین وضعیت و حل اختلاف فیفا زمانی که درخواست شکایتی را دریافت کنند بلافاصله رسیدگی خود را شروع می‌کنند و با باشگاه مربوطه نیز نامه‌نگاری می کنند تا در جریان این شکایت قرار بگیرد. پس از آنکه فاز تحقیقات فیفا به پایان رسید حکم درباره پرونده صادر می‌شود. عرف صدور رای معمولا چند ماهه است و بستگی به مستنداتی دارد که باشگاه و بازیکن یا مربی به فیفا ارائه می‌کند. ضمن اینکه در مکاتبات فیفا با باشگاه رونوشتی هم به فدراسیون فوتبال ارجاع می‌شود تا به‌طور در جریان اتفاقات باشد.»

وی در مورد رقم دقیق بدهی‌های باشگاه‌ها به بازیکنان و مربیان خارجی و همچنین پرداختی‌های انجام شده گفت: «به‌دلیل وجود پرونده‌ها در دادگاه بین‌المللی ورزش و خود فیفا نمی‌توان به‌طور کامل میزان بدهی‌ها را مشخص کرد. در رابطه با پرداختی‌ها هم باید باشگاه آمار نهایی را اعلام کنند تا مشخص شود که چه مقدار پول پرداخت شده است.»

وثوق‌احمدی ادامه داد:«مشخصا جریمه 5 درصد سالیانه به میزان بدهی اضافه می‌شود و البته امکان دارد که جریمه‌های دیگری علاوه بر جریمه مالی برای باشگاه منظور گردد. بهتر است باشگاه‌های بدهکار ما حتی اگر تصمیم دارند دیرتر از موعد بدهی بازیکن خود را بدهند با او توافق کنند تا با ارسال نامه‌ای به فیفا باشگاه از خطر جرائم بیشتر رها شود.»

مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان درباره اینکه اطلاعات لازم درباره نحوه قرارداد بستن با بازیکنان و مربیان خارجی به باشگاه‌ها داده شده یا نه، تصریح کرد: «ما به مدیرعاملان باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و همچنین دیگر باشگاه‌ها مطالب لازم را گفتیم و به آنها هشدار و اولتیماتوم لازم را دادیم که در قراردادها چه مواردی گنجانده شود تا از خطرات در امان بمانند. به باشگاه‌ها گفته‌ایم تعهداتی را بپذیرند که توان اجرا کردن آن را داشته باشند.»

وثوق‌احمدی خاطرنشان کرد: «از این به‌بعد ماهیانه نشست‌هایی با نمایندگان باشگاه‌ها خواهیم داشت تا به‌طور کامل در جریان تغییرات فیفا قرار بگیرند. بالاخره ما بازیکنان و مربیان خارجی در تیم‌ها داریم که حق و حقوقی دارند و باشگاه‌های ما با داشتن اطلاعات به‌روز شده می‌توانند بهترین تصمیم را در مورد آنها بگیرند.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oj7bl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آبی‌ها در انتظار نظر قطعی آقای سرمربی 
 
2+1 استقلالی در برزخ انتخاب منصوریان

روزی که جباروف خداحافظی کرد،روزی که جباروف برگشت
هواداران استقلال کار جباروف را فراموش نمیکنند