تاریخ انتشار: 1396/06/12 17:35
کد خبر: 185163

رونی: دوست دارم در آینده مربی شوم

«وین رونی» کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگلیس گفت که بعد از پایان دوران بازی خود قصد دارد وارد دنیای مربیگری شود.
رونی: دوست دارم در آینده مربی شوم

 کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگلیس در مورد آینده خود گفت: من همیشه علاقه مند تماشای مسابقات و مسائل تاکتیکی بازی ها و صحبت کردن با مربیانم در مورد شیوه بازی تیم در برخی مسابقات بوده ام. 

رونی گفت: من همیشه به تماشای مسابقات و بررسی آنها می پردازم تا مسائل مختلف را مشاهده کنم. می دانم بسیاری از بازیکنان این کار را انجام نمی دهند. 

این بازیکن 31 ساله همچنین گفت: «سرالکس فرگوسن» بزرگترین مربی است که زیر نظر او بازی کرده ام. او بهترین مربی است. 

فرگوسن در سال 2013 از منچستریونایتد خداحافظی کرد و از آن زمان تاکنون این باشگاه قهرمانی در لیگ برتر انگلیس بدست نیاورده است. رونی نقش مهمی در برنامه های فرگوسن داشت. فرگوسن با شیاطین سرخ 13 عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس، دو جام لیگ قهرمانان اروپا، و پنج جام حذفی را بدست آورد. 

رونی همچنین احتمال بازگشت به تیم ملی کشورش و حضور در جام جهانی را رد کرد.

کاپیتان سابق انگلیس که روز جمعه به اتهام رانندگی در حال مستی بازداشت شد، در ماه اوت با پیراهن تیم ملی خداحافظی کرد.

رکورددار گلزنی تیم انگلیس گفت: بعد از 53 گل در 119 بازی و حضور در سه جام جهانی و سه جام ملت های اروپا وقت بازنشستگی است.

با این حال چشم انداز حضور در جام جهانی روسیه باعث نخواهد شد او تصمیم خود را تغییر دهد.

وی گفت: در موارد معدودی، بازیکنانی را دیده ام که تصمیم خود را در مورد بازنشستگی تغییر داده و به بازی های ملی بازگشته اند. اما این کار درست نیست. فکر می کنم بازیکنانی که برای صعود به جام جهانی بازی می کنند، درصورت صعود، شایسته حضور در این تورنمنت هستند. من تصمیم خود را گرفته ام. 

با این حال سه دوره حضور رونی در جام جهانی پایان تلخی داشت.

او در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2006 مقابل پرتغال اخراج شد. انگلیس در جام جهانی 2010 در دور دوم مغلوب آلمان شد و در جام 2014 نیز از صعود از مرحله گروهی بازماند. در جام 2010 سرمربی تیم با رفتار خود رونی را عصبانی کرد.

وی گفت: در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی ، «فابیو کاپلو» و مربیان تیم بازی ایتالیا را تماشا می کردند و وقتی ایتالیا گل می زد به خوشحالی پرداختند، این در حالی بود که او در آنجا سرمربیگری تیم انگلیس را به عهده داشت. فکر نمی کنم کار درستی بود. 

رونی تابستان امسال بعد از 13 سال پرافتخار در منچستریونایتد که به گلزن برتر تاریخ باشگاه تبدیل شد، به تیم دوران نوجوانی خود اورتون بازگشت.

او با گلزنی در دو بازی اول اورتون در لیگ برتر انگلیس شروع خوبی داشت، اما بازداشت او در اولین ساعات بامداد جمعه به اتهام رانندگی در حال مستی جنجال آفرین شد. پلیس اعلام کرد رونی به قید ضمانت آزاد شده و قرار است روز 18سپتامبر در دادگاه حاضر شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ormdq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رونی هنوز هم می تواند برای تیم ملی انگلیس مفید باشد