تاریخ انتشار: 1402/05/10 07:00
کد خبر: 1766

ویدئو نیستاگموگرافی یا همان تست سرگیجه چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، سرگیجه (dizziness) در انسان می‌تواند ناشی از علل مختلف باشد.
ویدئو نیستاگموگرافی یا همان تست سرگیجه چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، سرگیجه (dizziness) در انسان می‌تواند ناشی از علل مختلف باشد. اختلالات سیستم عصبی مانند پارکینسون و مشکلات غدد درون ریز در کنار انواع مشکلات قلبی از عوامل تأثیرگذار در ایجاد حس سرگیجه هستند؛ اما عامل اصلی بسیاری از سرگیجه‌ها، مشکلات به وجود آمده در گوش میانی انسان هستند.

زمانی که احساس سرگیجه به ما دست می‌دهد، چشم‌های انسان برای حفظ افق دید، ثبات بینایی و مقابله با دوبینی، حرکات و واکنش‌های سریعی را به صورت ناخودآگاه از خود نشان می‌دهند. ثبت حرکات غیرارادی چشم در زمان سرگیجه و بررسی آن، می‌تواند به ما در تشخیص منشأ سرگیجه کمک کرده و مشکلات گوش میانی را تشخیص دهد.

تست VNG چیست؟ برای ثبت و بررسی حرکات چشم در زمان سرگیجه، از یک عینک مجهز به دوربین برای ثبت حرکات استفاده می‌کنند و از این طریق، سیستم دهلیزی گوش میانی را که وظیفه ایجاد تعادل در بدن را برعهده دارند مورد بررسی قرار می‌دعند. به این تست، تست VNG در سرگیجه یا همان ویدئو نیستاگموگرافی گفته می‌شود.

تست VNG در سرگیجه در واقع همان تست تعادل بوده و آزمایشی است که حرکات چشم شما را ارزیابی می‌کند. این تست به دنبال نوع خاصی از حرکت چشم به نام نیستاگموس است. نیستاگموس زمانی اتفاق می‌افتد که چشمان شما به طور غیرقابل کنترلی، به سمت بالا و پایین یا پهلوی چپ و راست حرکت می‌کنند.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ream4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درد در کلیه‌ها به علت تولید گاز یا نفخ