تاریخ انتشار: 1396/04/12 15:15
کد خبر: 198890

بلاتر سکوتش را شکست/ پشیمانی دیرهنگام سپ

سپ بلاتر رئیس پیشین فدراسیون جهانی فوتبال فیفا پس از سکوتی طولانی و فرارهای گاه و بیگاه از دست خبرنگاران و عکاسان بالاخره در یک نمایشگاه گل و البته مقابل قدرت خبرنگار سوئیسی تسلیم شد و از چند ماه گذشته و اتفاقات کوچک و بزرگی که بر او وارد شده، پرده برداشت.
بلاتر سکوتش را شکست/ پشیمانی دیرهنگام سپ

به گزارش فرتاک ورزشی ،سپ بلاتر رئیس پیشین فدراسیون جهانی فوتبال فیفا پس از سکوتی طولانی و فرارهای گاه و بیگاه از دست خبرنگاران و عکاسان بالاخره در یک نمایشگاه گل و البته مقابل قدرت خبرنگار سوئیسی تسلیم شد و از چند ماه گذشته و اتفاقات کوچک و بزرگی که بر او وارد شده، پرده برداشت.

آندریاس بونی خبرنگار رسانه بلیک سوئیس سپ بلاتر را در ابتدای مقاله و گزارش خود مردی قابل احترام توصیف می‌کند که صرف نظر از سیاهی‌های چند سال آخر کارش خدمات زیادی برای دنیای فوتبال داشته و نمی‌شود زحماتش را نادیده گرفت. 

در ابتدا از وی درباره رسوایی‌های پیش آمده در میزبانی روسیه و قطر سؤال می‌شود و می‌گوید: گزارش فیفا را خوانده‌اید؟ این را دیگر من ننوشتم. رئیس کنونی فیفا نوشته و تائید کرده است. چطور این روزها گزارش گارسیا که به تائید اینفانتینو رسیده برای شما مهم نیست؟ البته می‌دانم چرا این گزارش همه فضاسازی‌ رسانه‌ها را از بین برده است. به من گفتید دزدی کردم،‌ رسوایی اخلاقی و مالی داشتم، با مافیای مواد مخدر، دلالی بازیکن و قاچاق کالا و انسان همدست بودم. کدام یک از این تهمت‌ها در دادگاه‌های بین‌آلمللی، منطقه‌ای و حتی CAS به اثبات رسیده است؟ تمام این مسائل منتفی شده و هیچ یک از این ادعاها به اثبات نرسیده است.

از بلاتر 81 ساله درباره وضعیت جسمی او نیز سؤال می‌شود و می‌گوید: زانوی خود را به تازگی جراحی کردم. خیلی خوب نمی‌توانم راه بروم و البته مشکلات جسمی با توجه به کهولت سن طبیعی است. اما بهتر از گذشته هستم.

خبرنگار سوئیسی از او می‌پرسد: آنقدر بهتر هستید که در جام جهانی 2018 روسیه یک میهمان ویژه باشید؟ بلاتر می‌گوید: بله چرا که نه. شخص پوتین من را دعوت کرده و برای تماشای فوتبال به روسیه خواهم رفت. 

خبرنگار بلیک در ادامه می‌پرسد: مگر شما تا 6 سال آینده از حضور در اماکن ورزشی محروم نیستید و بلاتر با خنده پاسخ می‌دهد: از آن محرومیت‌ها که اجرا نمی‌شود. فوتبال دوست من است و کسی جلوی من را نخواهد گرفت. 

بلاتر در ادامه درباره گزارش 430 صفحه‌ای فیفا می‌گوید: در این گزارش که از سوی مایکل گارسیا منتشر شده مشخص است که من آنقدرها که گفته‌اید بد و بی‌اخلاق نبوده و نیستم. امروز من را در نمایشگاه گل شکار کرده‌اید اما وقتی در دفتر کارم بودم کسی شنوای حرف‌های من نبود. گزارش قاضی هانس یوآخیم اکرت نیز تائید کننده ادعای من است. 

بلاتر در ادامه سخنانی را که به ZDF آلمان گفته بود تکرار می‌کند و می‌گوید: میزبانی جام جهانی آلمان هم ایراد اساسی نداشت. همینطور میزبانی قطر و همینطور میزبانی روسیه ولی گویا دوران من به سر رسیده بود و کسی نپرسید که چرا در این میان فقط آمریکا و انگلیس شاکی بودند و سایرین سکوت کردند.

بلاتر در بخشی از سخنان خود می‌گوید: واقعا پشیمانم نمی‌خواهم بگویم هیچ اتفاقی رخ نداده است. روندی در جریان بود که باید زودتر متوقف می‌شد. من هم باید زودتر متوقف می‌شدم. اطرافیان من برایم دردسر درست کردند و امروز واقعا پشیمانم.

رئیس پیشین فیفا در ادامه خاطرنشان می‌کند: ناگهان اطلاعات فراوان درست و غلطی در اختیار رسانه‌های معتبر جهان قرار گرفت و خود این اتفاق غیراخلاقی بود. به خصوص رسانه‌های سوئیس که به نظر خنثی می‌آمدند ناگهان دست به افشاگری‌های جنجالی زدند و چیزهایی نوشتند که بعدها نه ثابت شد و نه برای اثبات‌شان سند و مدرکی خواستند. 

بلاتر در پایان می‌گوید: جریمه مالی خود را پرداخت کرده و به زودی به حکم صادر شده تن می‌دهم اما محرومیت 6 ساله من کمال بی‌انصافی است. وضعیت جسمی من خوب نیست و زخمی که فوتبال به من زده از زخم طبیعت کاری‌تر است. قلب من مشکل دارد ونمی‌دانم تا چه زمانی زنده خواهم بود اما مرگ خود را بر گردن فوتبال نمی‌اندازم. بار  دیگر از پوتین به خاطر دعوتش تشکر می‌کنم و قطعا میهمان او در جام جهانی 2018 خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rmpqb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حذف نام بلاتر از فیفا

کسر امتیاز یا سقوط به لیگ دو برای باشگاه ملوان!
آخرین هشدا فیفا به باشگاه ملوان؛