تاریخ انتشار: 1396/03/02 13:04
اختصاصی| استراتژی که از بحث فنی هم مهمتر است؛
کد خبر: 209045

دو فروپاشی مس کرمان در فصل قبل

با فروکش کردن تب انتخابات کشور، کم کم جو مملکت به روزهای عادی خود برمی‌گردد و هواداران تیم‌های فوتبال نیز مجددا حواس خود را به اوضاع و احوال تیم‌های خود معطوف می‌کنند.
دو فروپاشی مس کرمان در فصل قبل

به گزارش فرتاک ورزشی، در این بین هواداران مس هم منتظر هستند تا ببینند سرانجام نفر اول نیمکت آن‌ها در فصل جدید چه می‌شود. هرچند در این زمینه برخی مذاکره‌ها نیز صورت گرفته است اما هنوز هیچ اتفاق قطعی جدیدی برای تعیین سرمربی فصل بعد مس صورت نگرفته است و این باشگاه بیشتر در حال جمع‌بندی برای تعیین بودجه‌ی فصل آینده‌ی خود می‌باشد.

هرچند تا اواسط هفته‌ی آینده وضعیت نیمکت مس چهره‌ی مشخص‌تری به خود می‌گیرد اما هواداران تیم مس هنوز از اتفاقات فصل قبل هم غافل نمانده‌اند و بحث در رابطه با علت ناکامی تیم خود در فصل قبل را نیز همچنان دنبال می‌کنند.

در رابطه با این موضوع آنچه که بیشتر از همه عوامل به عنوان علت اصلی ناکامی تیم مس در فصل قبل برشمرده می‌شود، حواشی بود که در داخل تیم مس شکل گرفت و به نوعی جلوی تنفس این تیم را بست و فن کمرشکن را به خوبیبرروی این تیم پیاده کرد.

حواشی که در دومقطع فصل کاملا به چشم آمد و اگر تیم مس بخواهد در فصل آتی حداقل در این زمینه لطمه نبیند باید داستان فصل قبل خود را مرور کند چراکه این داستان در دو فصل قبل هم به نوعی عامل اصلی ناکامی مس برشمرده شده بود.

تیم مس در فصل قبل نه همانند بسیاری از تیم‌های لیگ یکی و لیگ برتری مشکل مالی حادی داشت که صدای بازیکنانش را از عدم پرداخت قراردادهایشان در بیاورد و نه در زمینه امکاناتی نقصی به روی خود می‌دید که این تیم را از نظر فنی با مشکل مواجه کند.

در همین زمینه‌ی فنی نیز منصور ابراهیم‌زاده بهرحال یکی از امتحان پس داده‌های فوتبال ایران بود و در میان مربیان ایرانی، ابراهیم‌زاده توان فنی خاص خودش را بهرشکل در آستین داشت.

اما در همان روزی که قراردادهای بازیکنان مس پیش از شروع فصل یکی یکی امضا می‌شد، به نوعی تضاد و تقابل بازیکنان تیم به خصوص چهره‌های شاخص تیم که نماد و الگوی تیم محسوب می‌شوند و بسیاری از بازیکنان دیگر تیم نیز پیرو رفتارها و گفتارهای آنان می‌شوند، با مدیریت باشگاه به چشم می‌خورد...

این موضوع سبب شد که این تقابل‌ها خیلی زود خود را در تمرینات و زمین بازی نشان دهد... علت این تقابل هم عمدتا بحث مالی بود که نه به امسال که سال‌های پیش از آن برمی‌گشت و سبب شده بود که بازیکنان شاخص تیم تقابل خود را با سران باشگاه در تیم آشکار کنند.

بهرشکل تیم در نیم فصل اول متاثر از همین حاشیه‌ها که در تمرینات، اردوی تیم، رختکن و حتی زمین بازی بود،به بدترین شکل ممکن نتیجه گرفت... کاملا طبیعی است که این حواشی خود خواسته در تیم، روح انسجام و شاکله‌ی تیمی یک مجموعه مثل تیم فوتبال را می‌گیرد وگرفتن نتیجه را برایش به سخت ترین شکل ممکن در می‌آورد.

مس با شروع مسابقات نیم فصل اول خیلی سریع فرو ریخت چراکه بازیکنان دیگر مس متاثر از درگیری‌های چهره‌های شاخص‌تر تیم با مدیریت باشگاه، تحت تاثیر این حواشی قرار گرفته بودند و روح تیمی مس عملا متلاشی شد که در نهایت منجر به اتفاقات و نتایج بد نیم فصل و تصمیم‌گیرهای تلخ در رابطه با آن گردید.

اگر مس نیم فصل دوم خود را به خوبی شروع کرد و این تیم جان تازه‌ای در شروع بازی های نیم فصل دوم کسب کرد، بر این دلیل بود که این درگیری‌های حاشیه سازو انرژی بر، بهرشکل با جدایی طرفین درگیر از هم، در ظاهر هم که شده خاتمه یافت و مس توانست نفس بیشتری بکشد و این تزریق اکسیژن بود که سبب شد مس با حواشی کمتر، چالاکانه به سمت بالای جدول بدود...

در حالی که در روزهای آخر فصل انسجام واتحاد تیمی برخی رقیبان مس مثل پارس جنوبی و سپیدرود بیشتر می‌شد تا علی رغم مشکلات بزرگ برخی از این تیم‌ها،ولی با همان نقطه قوت خود که حفظ انسجام تیمی خود بود، برای صعود بجنگند، مس یک بار دیگر ناشی از همین حواشی بازهم از دورن متلاشی می شود...

در هفته‌های رو به پایان بود که این بار حواشی به شکلی دیگر از جنس درگیری بین بازیکنان مطرح با سرمربی تیم بود که این بار کمرشکن مس شد و زخم‌های زیادی از این تیم سرباز کرد... اتفاقات قبل از بازی با فولاد یزد سبب شد که کینه‌هایی در داخل تیم مس شکل بگیرد که مثل تاول، نتیجه‌ی خود را در زمین بازی های مس در هفته‌های آخر بترکاند.

مس بازهم در این هفته‌ها این بار با درگیری از نوعی دیگر میان سرمربی و بازیکنان مطرح تیم که بازهم چشم بازیکنان دیگر را به دنبال خود می‌دیدند، انسجام و شاکله‌ی تیمی خود را از دست داد تا بازهم با بلای نیم فصل اول روبرو شود.

از همین روست که باید اذعان کنیم مس در این فصل نه به رقیبانش که کاملا به خودش باخت چراکه مس از نظر مهره، امکانات، بحث فنی و... نه تنها هیچ چیز از رقیبانش کم نداشت که حتی جلوتر از آن‌ها نیز گام برمی‌داشت ولی فروپاشی و از دست رفتن انسجام تیمی در دو مقطع مس، برای خاک شدن این تیم کافی بود...

این مرور تلخ که البته در فصل قبل تر هم مس را زمین زده بود،سبب می‌شود که این نکته را گوشزد کنیم که پیش از استراتژی‌های فنی داخل زمین شاید نیاز باشد که استراتژی حفظ انسجام و شاکله‌ی تیمی مس ان‌هم در تمام مقطع فصل ریخته شود و نفراتی برای این استراتژی در نظر گرفته شوند که نه تنها سد اتحاد تیمی مس در طول بازی های سخت لیگ یک نباشند که به ان کمک نیز بکنند و این شامل همه‌ی مجموعه‌ی تیم از سران باشگاه گرفته تا سرمربی،سرپرست، بازیکنان و حتی تدارکات و پزشک نیز می‌گردد و همه باید در راستای این استراتژی گزینش و همگام شوند تا در پایان فصل بعد مجددا حداقل از این سوراخ به طور سه گانه گزیده نشویم.

نویسنده: "سعید قرائی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2x8odl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گزینه‌های هدایت مس کرمان مشخص شدند
سرمربیان سابق خونه به خونه در کویر؛

فنی بود ولی مدیر نبود
اختصاصی| زوایای یک فصل کاری ابراهیم‌زاده و مس؛

قطع همکاری منصور ابراهیم‌زاده با مس کرمان
اختصاصی| ابراهیم‌زاده کرمان را ترک کرد؛

سرنوشت نیمکت مس به کدام سو می‌رود؟!
اختصاصی| مذاکره مستقیم این هفته مس و ابراهیم زاده؛