تاریخ انتشار: 1402/05/09 13:00
کد خبر: 1797

چگونه ادرار خونی را درمان کنیم؟

بسیاری از بیماری‌ها هستند که می‌توانند به‌معنی واقعی کلمه انسان را زمین‌گیر کنند.
چگونه ادرار خونی را درمان کنیم؟

بسیاری از بیماری‌ها هستند که می‌توانند به‌معنی واقعی کلمه انسان را زمین‌گیر کنند. این بیماری‌ها در صورتی که به‌موقع مورد بررسی قرار بگیرند به‌راحتی قابل معالجه هستند در غیر این صورت می‌توانند دردسرساز باشند.

فهرست این بیماری‌ها بسیار بلندبالا است. تمرکز ما بر یکی از این نمونه بیماری‌ها خواهد بود که اطلاعات مفیدی را در این رابطه به شما منتقل کنیم. ادرار خونی یا هماچوری (Hematuria) را می‌توان یکی از بیماری‌های شایعی دانست که هم در مردان و هم در زنان دیده می‌شود.

نکته قابل‌توجه این است که ادرار خونی (هماچوری) در بسیاری از موارد بی‌خطر بوده و مسائل جدی را برای بیمار رقم نمی‌زند ولی احتمال پرخطر بودن آن نیز وجود دارد و می‌تواند یک نشانه از بیماری جدی برای فرد باشد. ادرار خونی را به نام‌های هماچوری ماکروسکوپی، و گروس (Groos Hematuria) نیز می‌شناسند. در مواقعی که ادرار خونی را توسط میکروسکوپ تشخیص می‌دهند به آن هماچوری میکروسکوپی می‌گویند. با آزمایش کردن ادرار فرد بیمار می‌توان این عارضه را تشخیص داد و روند درمان ادرار خونی را شروع کرد.

اینکه خونریزی به چه علت اتفاق افتاده است امری بسیار مهم است. با دانستن علت خونریزی می‌توان درمان مناسب را در دستور کار قرار داد تا نتیجه بهتری نیز حاصل شود. ادرار خونی را جدی بگیرید و تلاش کنید به‌محض مشاهده نشانه‌های این بیماری به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/366by3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مراحل سرطان غده پروستات