تاریخ انتشار: 1395/12/18 23:24
اختصاصی| گفتگوی خواندنی مسئول رقابت های لیگ دو با فرتاک ورزشی؛
کد خبر: 224325

شفیعی: کمیته انضباطی نقش مهمی در تصمیمات ما دارد/ مردم بوکان به ما امیدواری دادند

مسئول برگزاری رقابت های لیگ دو درخصوص شش ماه برگزاری این مسابقات با خبرنگار ما به گفتگو نشست.
شفیعی: کمیته انضباطی نقش مهمی در تصمیمات ما دارد/ مردم بوکان به ما امیدواری دادند

به گزارش فرتاک ورزشی، مهرداد شفیعی مسئول برگزاری رقابت های لیگ دسته دو با خبرنگار ما به گفتگو نشست که متن مصاحبه را در ذیل می خوانید:

* سعی کردیم حق تیمی ضایع نشود

بهترین تیم ها نتیجه را در زمین مسابقه معلوم میکنند ،وقتی رقابت سالم باشد تیم هایی صعود میکنند که شایستگی دارند و ما هم تمام تلاشمان را کردیم که فضای سلامتی ایجاد کنیم مخصوصا در بحث داوری در هفته های پایانی که خدارو شکر اتفاق نا خوشایندی رخ نداد.و همه مسولان کمک کردند که هر تیمی که حقش است به مرحله بعدی برسد.

* پیش بینی نکرده بودیم که کدام تیم ها کنار می‌کشند

به خاطر کنار کشیدن چند تیم از مسابقات نمیتوانیم بگوییم تاثیری بر روند مسابقات و نتیجه گیری تیم ها نداشته و قطعا تاثیراتی داشته است.  قبل از قرعه کشی بازیها در ابتدای فصل پیش بینی نشده بود که کدام تیم میخواهد تا آخر مسابقات باشد یا کنار بکشد وفقط از تیم ها میخواهیم تمام تلاش خود را بکنند تا نظم بازیها به هم نخورد.

 اگر ملاک مدیران تیم ها احترام به فوتبال باشد تا آخر مسابقات شرکت خواهند کرد و این مشکلات درون تیمی باعث نمیشود که کنار بکشند و از جدول بازیها خارج شوند.مشکلی که بیشتر در گروه سوم شاهد آن بودیم.

* تصمیمات بهتری را باید اتخاذ کنیم

 در لیگ برتر و لیگ یک علی رغم مشکلات مالی که تیم ها دارند از یک سری از اصول خارج نمی شوند و تا آخر مسابقات با تمم توانشان ادامه میدهند . میتوانیم یک راه کار هایی داشته باشیم و این محکم کاری را انجام بدهیم تا جایی که امکان دارد این اتفاقات رخ ندهد چون قطعا در فصول بعدی به تیم های گروه ضربه خواهد زد.

* تغییرات اجرایی کم کم صورت می‌گیرد تا تیمی دچار سرگردانی نشود

در جلسه قرعه کشی اول فصل طرح منطقه ای کردن تیم ها را به عنوان یه طرح پیشنهادی مطرح کردیم و آن هم به دلیل تردد تیم هایی که در لیگ دو وجود دارند و چند سالی هست که از 28 تیم فراتر رفته و این بعنوان یک راهکار بود اما باید این را در نظر گرفت وقتی بحث منطقه ای کردن تیم ها پیش می آید بحث قدرت تیم ها در نظر گرفته می شود یعنی ما میتوانیم به سمت منطقه ای کردن تیم ها برویم اما توازن قدرت هم باید در نظر گرفته شود .

این کار روی کیفیت گروه ها تاثیر منفی میگذارد که یک گروه خیلی تفاوت داشته باشد با گروه دیگر و نباید این را فراموش کنیم که این تیم ها خروجی آنها باید فصل بعد در لیگ یک حاضر شوند پس باید پله پله تیم ها را آماده کنیم که وقتی در لیگ یک حاضر شدند بیگانه نباشند به همین خاطر من فکر میکنم سیدبندی از نظر فنی خیلی میتواند کمک کند و کم کم میخواهیم برسیم به همان 28 تیم که در دو گروه 14 تیمی مسابقات را برگزار کنیم.

* کمیته انضباطی نقش مهمی در تصمیمات ما دارد

ما فقط در بحث اجرایی کار میکنیم و بحث تنبیه یا تذکر به تیم ها به کمیته انظباطی مربوط میشود که گزارش ها را ما به کمیته انظباطی میفرستیم و آنجا بر اساس قوانین تصمیم گیری میشود.

* در دور دوم مسابقات مشکلات ما کمتر می‌شود

برنامه دور دوم را تا هفته دهم اعلام کردیم و انشالله اگر مشکل خاصی پیش نیاید  همه چیز طبق روال پیش می رود.

 در دور اول مشکلات زیاد هستند بحث باران و برف یا جام حذفی که مسابقات را تحت تاثیر قرار داد اما فکر میکنم که در دور دوم چنین مشکلاتی نیست و پیش بینی میکنم مرحله دوم بدون تغییر و همان جور که برنامه ریزی شده انجام میشود.

* مردم بوکان به ما امیدواری دادند

بوکان، بوشهر و گچساران شهرهایی بودند که در بحث حضور هواردار تماشاگران خوبی داشتند و همچنین داماش و فومن تیمهای بودند که هواداران خوبی داشتند. با توجه به شرایط مسابقه سعی میکنیم از دو ناظر که یکی از آنها ناظر ویژه است استفاده کنیم.

* داوری ها در لیگ دو بسیار بهتر شده است

در بحث داوری مخصوصا در هفته های پایانی عملکرد خوبی از داوران دیدیم که خداروشکر یک تعامل خوبی است بین کمیته اجرایی و کمیته داوران و باتوجه به خیلی از مسائل سعی میشود که داور متناسب آن بازی انتخاب شود که در هفته های پایانی روند خیلی مثبتی داشت و امیدوارم در دور دور دوم نیز که چکیده تیم های لیگ دو هستند و خروجی آن لیگ یک است دقت بیشتری شود.

* بازی های جوانمرادنه ای را شاهد بودیم

چیزی فراتر از این هم انتظار نمیرفت که تیم ها با جوانمردی در زمین بازی حاضر شوند و خیلی مهم هست و خوشبختانه این مساله مد نظر تیم ها در هفته های پایانی بوده است و خود ما یک نظارت بر این روند داشتیم که خدایی نکرده اتفاق خاصی رخ ندهد خوشبختانه مشکلی خاصی بوجود نیامد.

* رسانه ها مهمترین نقش را در پیشرفت لیگ دو دارند

ممنون از سایت فرتاک ورزشی که پوشش میدهد لیگ های پایین تر را چون فقط دو سه تا سایت این بازی ها را پوشش میدهند و هرچی سایت های بیشتری پوشش بدهند این مسابقات را، خیلی کمک حال هست که ما هم در کارمان پیشرفت کنیم و امیدوارم یه روزی بشود که حتی یک برنامه تلویزیونی و چندین سایت بازی های لیگ دو را پوشش بدهند در نهایت باعث میشود فوتبال ما در رده های پایین تر هم پیشرفت داشته باشد.

خبرنگار: "امیرحسین سلیمی زاده"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36aj5y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


موافقت نکردن هیات رئیسه سازمان لیگ جهت جذب بازیکن در لیگ دو
مسئول برگزاری رقابت های لیگ دو خبر داد؛

خبر ویژه؛ پاس دوباره تهرانی می شود
اختصاصی| مدیرعامل مجموعه ورزشی پاس قوامین خبر داد؛

دیدار شهرداری ماهشهر و داماش گیلان بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد
اختصاصی| مسئول برگزاری رقابت های لیگ دو خبر داد؛