تاریخ انتشار: 1396/07/19 20:15
اکسیژن سه امتیازی برای نارنجی‌پوشان؛
کد خبر: 178697

رویاپردازی نخعی و یارانش؛ ارتش کرمان می‌تازد

بازی‌هایی دقیقا از جنس لیگ یک. سخت، پرفشار، فیزیکی و پر از استرس. بازی‌هایی که در بیشتر مسابقات لیگ یک از همین جنس هستند و بازی مس و اکسین نیز دقیقا از همان دسته‌ها بود.
رویاپردازی نخعی و یارانش؛ ارتش کرمان می‌تازد

 بازی‌هایی که از قدرت سرنوشت‌سازی زیادی برخوردار هستند و از آنجا که این تیم‌ها معمولا در رده‌های میانی رو به بالای جدول، حریفان مستقیم یکدیگر محسوب می‌شوند، امتیازهای ردوبدل شده‌ در آن‌ها می‌تواند سرنوشت نهایی این تیم‌ها را در جدول مشخص کند.

از همین رو بود که کرمانی‌ها راضی بودند حتی مس به روانی بازی‌های قبل خود برابر اکسین بازی نکند اما سه امتیاز این مسابقه مهم را در جیب بگذارد و به سمت بالای جدول فرار کند. اتفاقی که البته اکسینی‌ها نیز دقیقا به دنبال آن بودند و همین سبب شده بود که در نیمه‌ی اول شاهد یکی از کسل کننده‌ترین بازی‌های مس در این فصل از رقابت‌های لیگ یک باشیم.

دو تیم در این بازی فقط برای برد برنامه ریخته بودند و این برد را بر مبنای احتیاط و حفظ دروازه‌ی خودی و در مقابل، نهایت استفاده از اشتباه حریف در کارهای دفاعی گذاشته بودند. گماردن سه هافبک دفاعی در زمین مسابقه از سوی احمد نخعی در این بازی، خودش کاملا این موضوع را روشن کرده بود که سرمربی مس بعد از دو کلین شیت شیرین در دو بازی قبل، همچنان حفظ دروازه‌ی خودی را در اوجب واجبات می‌داند.

البته در نیمه‌ی اول دو تیم آنقدر تفکرات دفاعی داشتند که عملا با کمترین تعداد نفرات ممکن در زمین یکدیگر آفتابی شوند و طبیعی است که در این شرایط هر دو تیم در نیمه‌ی اول، توپ‌ها را به صورت متوالی در زمین یکدیگر لو دهند تا بازی کاملا شمایل جنس لیگ یکی بگیرد و نمایش بی‌کیفیت دو تیم فقط بر مبنای حفظ بازی در زمین خودی شکل بگیرد.

اما داستان نیمه‌ی دوم متفاوت شد. نخعی که می دانست در این بازی هیچ چیز به غیر از سه امتیاز تیم او را به آرامش نمی‌رساند برای رسیدن به این مهم طرح دیگری ریخت. او زمانی که دید در نیمه‌ی اول با در اختیار گذاشتن توپ به حریف، نمی‌تواند آن‌ها را متمایل به هجوم و حمله کند و با بفرما زدن به حریف، شکاف‌های لازم را در زمین این تیم ایجاد کند، در نیمه‌ی دوم تصمیم گرفت که هم توپ وهم زمین را شخصا تیم او تمام و کمال در دست بگیرد و به جای گرفتن سه امتیاز با سیاست، با هجوم و حمله، خنجر خود را در دل حرف فرو کند.

با ورود کیانوش میرزایی نفوذی به جای یکی از هافبک‌های دفاعی مس، طبیعی بود که آهنگ هجومی مس بالاتر می‌رود و درست از این زمان بود که کار چهار مدافع مس و دروازه‌بان برای عدم اشتباه سخت‌تر می‌شد...

بعد از این تغییر استراتژی، تیم اکسین که متوجه شده بود حالا میزبان برای زدن گل، زمین خود را رها کرده است، برای زدن ضربه به حریف از روی ضد حملات، شاخک‌های خود را کاملا تیز کرده بود و همین اتفاقات، دوئل دو تیم را از دقیقه‌ی 65 بازی به بعد بسیار جذاب و نفس‌گیرتر می‌کرد.

مس برای رسیدن به گل جسورانه پیش کشید و دروازه‌ی حریف را مورد تاخت و تاز بیشتر قرار داد و در مقابل حالا حریف مطابق برنامه‌ریزی خود، شکاف‌های خط دفاعی مس را می‌توانست هدف بگیرد و این یعنی از این لحظه به بعد، اشتباهات دفاعی بازی با حضور بیشتر بازیکنان دو تیم در زمین یکدیگر بیشتر می‌شود و با جذاب‌تر شدن مسابقه به واسطه‌ی این اتفاق، نتیجه‌ی بازی را نیز همین اشتباهات رقم می‌زند...

حاصل هجوم‌های مس و ضد حملات اکسین، بعد از توپی که فیضی به تیر زد، بلافاصله توپی بود که با خوش شانسی مسی‌ها به تیر دروازه‌ی این تیم خورد که در این نوع بازی‌ها دقیقا همین توپ‌ها سرنوشت بازی را مشخص می‌کنند.

مس برای کسب این سه امتیاز هرچه بازی به دقایق پایانی نزدیک‌تر می‌شد، جسورانه‌تر به حملاتش ادامه می‌داد که زمین ناهموار باهنر و همچنین تجمع بازیکنان اکسین در زمین خودی، ناخودآگاه مسی‌ها را به استفاده از توپ‌های شروع مجدد مثل پرتاب‌های اوت و سانترهای بلند وادار می‌کرد.

فشار و ضدفشار مس و اکسین در نهایت می‌بایست به سود یکی از این دو تیم جواب دهد که خوشبختانه صبوری و انگیزه‌های بالا و همچنین حرکات ادامه‌دار مس سبب شد که روی خوب فوتبال در روز این بازی به کرمانی‌ها لبخند بزند و در نهایت برروی یکی از همین پرتاب‌های اوت بلند و شلوغی جلوی دروازه، با شوت فیضی، مس به هر آنچه که از این بازی می‌خواست دست یابد.

مس سه امتیاز بسیار مهم را به حساب خود ریخت و از نیمه‌ی دوم این دیدار می‌تواند الگویی برای بازی‌های پرفشار از این دست که احتمالا برابر خیلی از تیم‌های دیگر لیگ یک از جمله نساجی نیز تکرار می‌شود بهره بگیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36xdj7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نخعی: بازیکنان دقت کافی در زدن ضربات نهایی ندارند/ در دو بازی گذشته کمی بدشانس بودیم
باید مقابل اکسین و نساجی حداکثر امتیاز را بگیریم؛

مس کرمان با 4 غائب به ماهشهر رسید
کار یاران نخعی سخت‌تر شد؛