تاریخ انتشار: 1396/02/08 10:36
کد خبر: 214352

لیست پر از ابهام کولاکوویچ؛ از بازیکن 32 ساله تا نیمکت نشینان در ترکیب تیم ملی

لیست 21 نفره ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در حالی اعلام شد که حضور بازیکنان نیمکت نشین و 32 ساله در ترکیب تیم ابهامات زیادی را به وجود آورده است.
لیست پر از ابهام کولاکوویچ؛ از بازیکن 32 ساله تا نیمکت نشینان در ترکیب تیم ملی

بعد از رفتن لوزانو از ایران و روری کار آمدن کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال دور جدید تمرینات تیم ملی از 19 فروردین ماه آغاز شد و ملی پوشان ایران در دو گروه با سرمربی جدی صربستانی خود تمرینات سخت و فشرده را شروع کردند.

بعد از چندین مرحله تمرین کولاکوویچ هم بالاخره دست به کار شد و لیست 21 نفره تیم ملی را اعلام کرد، لیستی که البته ابهاماتی دارد و مورد اعتراض برخی مربیان لیگ برتر ی هم قرار گرفته است. از لیست 21 نفره کولاکوویچ 8 بازیکن از تیم پیکان و 6 بازیکن از تیم بانک سرمایه در ترکیب تیم ملی حضور دارند و نام افرادی در این لیست به چشم می خورد که در طول رقابت های لیگ برتر خیلی کم برای تیم هایشان به میدان رفتند و بعضا نیمکت نشین بودند اما حالا به تیم ملی راه پیدا کردند.

در کنار این موضوع حضور بازیکن 32 ساله هم در ترکیب تیم ملی والیبال از دیگر نکات سوال برانگیز لیست کولاکوویچ بود. زمانی که این مربی به ایران آمد و مسئولان فدراسیون با او گفت و گو کردند هدف اصلی فدراسیون و خود این مربی جوانگرایی بود اما حالا دعوت از فرهاد نظری افشار با 32 سال سن موضوع مهم و جالب توجه است، این بازیکن زمانی که به المپیک 2020 توکیو می رسد 36 ساله است و عملا حضور بازیکن 36 ساله را نمی توانیم جوانگرایی در تیم ملی بدانیم. علاوه بر این موضوع بازیکنانی هم در لیست کولاکوویچ به چشم می خورند که عملکرد قابل قبولی در طول رقابت های لیگ برتر نداشتند اما موفق به حضور در ترکیب تیم ملی شدند؛ اما بازیکنی چون سعید شیرود که یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر در فصل گذشته بود از ترکیب تیم ملی والیبال خط خورد.

اینکه معیار و منطق کولاکوویچ برای انتخاب لیست 21 نفره خود چه بوده است موضوعی است که به خودش مربوط است و مربی هر تیم این اختیار را دارد تا خودش شاگردان مورد نظر خودش را انتخاب و به تیم ملی دعوت کند اما در این میان برخی حضور پیمان اکبری و سعید رضایی را در انتخاب این بازیکنان خالی از لطف نمی دانند. پیمان اکبری فصل گذشته مربی تیم پیکان بوده و برخی از بازیکنان خود را در این مقطع به تیم ملی دعوت کرده است. این در حالی است که انتظار می رفت کولاکوویچ برای انتخاب بازیکنان خود به اردوی تیم ملی جوانان هم سری بزند و بازیکنان جوان را زیرنظر بگیرد تا این بازیکنان بتواند خیلی زود راهی تیم ملی بزرگسالان شوند.

محمود افشاردوست دبیرکل فدراسیون والیبال در رابطه با لیست کولاکوویچ به آنا گفت: «به نظرم روند جوانگرایی در تیم ملی منطقی پیش می رود و ما نباید به این موضوع حساسیتی نشان بدهیم. هر چند که در مورد لیست کولاکوویچ باید خودش اظهارنظر کند چرا که مربی تیم بر اساس معیار و منطق خودش بازیکنان را به تیم ملی دعوت میکنند اما اگر ما قرار باشد که بازیکنان باتجربه را کنار بگذاریم تیم دچار افت می شود و ضمن اینکه والیبال ایران تنها المپیک 2020 توکیو نیست و ملی پوشان ما باید برای دیگر مسابقات خودشان را آماده کنند و به نظرم حضور بازیکن 28 ساله در ترکیب تیم پیر نیست. کسی مانند موسوی که 28 ساله است و در اوج آمادگی به سر می برد نباید تنها به دلیل سن کنار بگذاریم.»

به هر روی فهرست 21 نفره تیم ملی والیبال برای لیگ جهانی اعلام شده و دور مقدماتی سطح یک لیگ جهانی سال 2017 هم از 12 تا 28 خردادماه با حضور 12 تیم صربستان، برزیل، فرنسه، ایتالیا، لهستان، آمریکا، روسیه، ایران، بلژیک، آرژانتین، بلغارستان و کانادا در گروه‌های متفاوت و در سه هفته برگزار می‌شود. این بازیکنان فرهاد سال افزون، میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، میرسعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی عراقی، پوریا فیاضی، محمد امین حیدری، عادل غلامی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد نظری افشار، جواد حسین آبادی، محمد جواد معنوی‌نژاد، محمد فلاح زرچوب، علی شفیعی، رضا قرا، محمد طاهر وادی، مهدی مرندی، مسعود غلامی و سلیم چپرلی برای این رقابت ها آماده می شوند. تیم ملی والیبال ایران از 17 اردیبهشت راهی اردوی برون مرزی در سه کشور مونته نگرو، اسلوونی و لهستان می‌شوند و دوم خردادماه هم به تهران برمی گردند. ملی‌پوشان ایران روز دوازدهم خردادماه در نخستین مسابقه خود در لیگ جهانی سال 2017 به مصاف ایتالیا می‌روند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/395xgo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 تیم ملی والیبال مصدومی ندارد