تاریخ انتشار: 1396/01/20 22:33
کد خبر: 218180

بانوان ایران با ۹ مدال رنگارنگ قهرمان شدند/ خدابنده هم طلا گرفت

با کسب مدال طلای اکرم خدابنده، پرونده تیم بانوان ایران با ۹ مدال طلا، نقره، برنز و کسب عنوان قهرمانی در رقابتهای بین المللی مراکش بسته شد.
بانوان ایران با ۹ مدال رنگارنگ قهرمان شدند/ خدابنده هم طلا گرفت

نخستین دوره رقابتهای تکواندو جام ریاست آفریقا شنبه ۱۹ فروردین ماه با حضور ۳۳۹ تکواندوکار از ۳۴ کشور در سالن «ایبیات» شهر آگادیر آغاز شد که در نهایت امشب با قهرمانی تیم کشورمان به پایان رسید. تیم بانوان ایران با چهار مدال طلا، دو نقره و سه برنز بالاتر از همه کشورها عنوان قهرمانی را کسب کرد.

اکرم خدابنده آخرین نماینده کشورمان بود که موفق به کسب نشان طلای وزن ۷۳+ کیلوگرم شد. وی ابتدا ۸ بر ۲ «نجوا مزیان» از مراکش را شکست داد، سپس در پیکار برابر«روسانا سیمونالامو» از اسپانیا در حالی که یک بر صفر پیش بود، به دلیل آسیب دیدگی حریف به پیروزی دست یافت و راهی بازی نهایی شد. خدابنده در دیدار پایانی «ویام دیسلام» از مراکش را ۶بر۴ از پیش رو برداشت و به نشان طلا دست یافت.

ناهید کیانی در وزن ۴۹- کیلوگرم کار خود را با برتری ۳۰ بر ۵ برابر «رباب اوماسود» از مراکش آغاز کرد و سپس ۲۷ بر۷ «هودا آیت» دیگر نماینده مراکشی این وزن را از پیش رو برداشت و در ادامه با پیروزی ۱۱ بر هشت برابر «نور عبدلاسلام» از مصر به دیدار نهایی راه پیدا کرد. وی در فینال ۱۸ بر ۱۲ نتیجه را به «کریستینا تومیک»از کرواسی واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد.

 سودابه پورصادقی دیگر نماینده ایران در این وزن پس از برتری مقابل «سارا امین» از مراکش با نتیجه ۱۵ بر ۴ و «آنلین گوفین» از بلژیک با نتیجه ۱۵ بر یک، درمرحله نیمه نهایی ۴ بر یک مقابل «کریستینا تومیک» از کرواسی بازنده شد و به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت.

هانیه اخلاقی هم در وزن ۶۷- کیلوگرم ابتدا «خدیجه ال بو» از مراکش ۲۱ بر ۵  را شکست داد و سپس در پیکار با «دوریس پله» از کرواسی ۱۷ بر ۹  صاحب برتری شد و در مرحله نیمه نهایی ۵بر۴ نتیجه را به «متا جلیک» از کرواسی واگذار کرد و برنز گرفت.

در وزن ۵۷- کیلوگرم تیم کشورمان دو نماینده داشت که هر دو تکواندو از دور مسابقات حذف شدند. طیبه پارسا ۱۱ بر ۱۲ در مصاف با «آنا لنا فروئمینگ» از آلمان بازنده شد و مهسا جدی ۱۳ب ۹ نتیجه را «کارولنا کارستن» از پاناما واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفتند.

برای تیم کشورمان در این رقابتها اکرم خدابنده، فاطمه مصطفایی و فاطمه مداحی سه نشان طلا،  کیانا اخوان و ناهید کیانی دو مدال نقره، سودابه پور صادقی، هانیه اخلاقی و نفیسه مخلصی هم سه نشان برنز کسب کرده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3enbb6

آخرین اخبار