تاریخ انتشار: 1395/06/01 11:35
کد خبر: 266208

مربی بین‌المللی والیبال: لوزانو نتوانست تیم ایران را به وضعیت ایده‌آل برساند

عملکرد والیبال ایران در نخستین تجربه حضور در المپیک با وجود راهیابی به جمع هشت تیم برتر از نگاه برخی کارشناسان رضایت بخش نبود.
مربی بین‌المللی والیبال: لوزانو نتوانست تیم ایران را به وضعیت ایده‌آل برساند

مصطفی شجاعی در مصاحبه اختصاصی گفت: اگر بخواهیم واقع‌بینانه نسبت به چگونگی حضور ایران در المپیک صحبت کنیم باید گفت که از لحاظ فنی کار خاصی انجام نداده‌ایم و نباید به برد تیم‌های درجه 2 و 3 مصر و کوبا در مورد عملکرد بازیکنان بسنده کرد، فکر نمی‌کنم این بردها موفقیت تلقی شود، از بین تیم‌هایی که در این گروه‌ B مسابقات والیبال المپیک بودند تنها روسیه به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کرد.

وی افزود: شاید برخی‌ها بر این باور باشند که با لوزانو به المپیک راه پیدا کردیم در صورتی که ما در رقابت‌های انتخابی المپیک هم بازی های پایاپایی مقابل تیم‌های ژاپن و چین داشتیم قرار نبود که به آن‌ها نتیجه را واگذار کنیم.
مربی بین‌المللی والیبال گفت: رائول لوزانو مربی بزرگی است اما نتوانست به بازیکنان اعتماد به نفس لازم را بدهد و بازیکنان از نظر ذهنی آمادگی لازم را نداشتند.
شجاعی افزود: والیبال ایران در سال‌های اخیر در اکثر تورنمنت‌ها جزو مدعیان بوده و تجربه برد همه حریفان مرحله مقدماتی و یک چهارم را در کارنامه والیبالی خود داریم، می توانستیم در ریو بهتر از این باشیم اما نشد.
کارشناس والیبال ادامه داد: بازیکنانی که در ترکیب اعزامی به برزیل حضور داشتند را نسل طلایی لقب دادند و اکثر آن‌ها آخرین بازی ملی‌شان را انجام دادند می‌توانستیم از این نسل برای شناساندن قدرت والیبال ایران به دنیا استفاده کنیم. حیف شد که این بازیکنان بدون کسب سکوی جهانی و یا المپیکی از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کنند.
وی نبود اعتماد به نفس لازم در بین بازیکنان را عامل اصلی افت عملکرد بلندقامتان کشورمان دانست و گفت: پس از این‌که ولاسکو والیبال آرژانتین را به ایران ترجیح داد و رفت کواچ سکان هدایت تیمی آماده و قدرتمند را برعهده گرفت اما به تدریج تیم دچار افت نسبی شد و آمادگی جسمانی بازیکنان به دلیل مشکلات روانی آن‌ها روز به روز کاهش پیدا کرد به طوریکه در لیگ جهانی 2015 جایگاه هشتم را به دست آوردیم و در مسابقات قهرمانی جهان هم دیگر به تیم‌های درجه 2 و 3 می‌باختیم.
شجاعی افزود: آمدن لوزانو هم باعث نشد تا تیم ملی به شرایط ایده‌آل برسد باید مسئولان فدراسیون والیبال با تشکیل کارگروهی عملکرد وی را مورد ارزیابی و آنالیز قرار دهد، معتقدم لوزانو نتوانست تیم ایران را به وضعیت ایده‌آل برساند و بازیکنان انگیزه لازم را برای برد نداشتند.
مربی بین‌المللی والیبال گفت: باید به لوزانو کمک شود تا رفته رفته بازیکنان مسن‌تر کنار گذاشته شوند و جوان‌ترها که آینده‌ساز والیبال ایران هستند به تیم ملی تزریق شوند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ez8ay

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جدال شاگردان لوزانو با قهرمان المپیک
المپیک ۲۰۱۶ – ریو