تاریخ انتشار: 1396/03/24 12:13
کد خبر: 203757

معمای خرید شهباززاده؛ چرا منصوریان او را می‌آورد؟

بررسی برای یافتن دلیل خرید شهباززاده منجر به این می‌شود که سه احتمال را در نظر بگیریم.
معمای خرید شهباززاده؛ چرا منصوریان او را می‌آورد؟

 استقلال تهران در فصل نقل و انتقالات با چند بازیکن به توافق رسیده است. سجاد شهباززاده، حسن بیت‌سعید، روزبه چشمی و مهدی قائدی بازیکنانی هستند که فصل آینده در استقلال بازی می‌کنند.

بهترین خریدهای منصوریان بیت‌سعید و قائدی بودند. استقلال به دو وینگر خوب احتیاج داشت. بیت‌سعید یکی از موفق‌ترین وینگرهای لیگ برتر طی دو فصل اخیر بوده. درخشش او تاثیری انکارناپذیر در قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم داشت. او طی دو لیگ پانزدهم و شانزدهم در مجموع 20 گل به ثمر رساند تا خود را به عنوان یک وینگر گلزن و مدرن به فوتبال ایران بشناساند.

از طرفی، مهدی قائدی نیز در ایرانجوان بوشهر 10 گل در لیگ دسته اول به ثمر رساند. حضور دو وینگر گلزن چیزی بود که منصوریان به آن نیاز دارد، چرا که در این سیستم بخشی از بار گلزنی روی دوش وینگرهاست.

حضور سجاد شهباز‌زاده اما کمی عجیب بود. منصوریان می‌توانست در سایر جناح‌ها بازیکن بگیرد. آنها در میانه‌ی میدان دو هافبک تدافعی به نامهای ابراهیمی و نورافکن دارند. با این حال، خرید چشمی به برنامه‌های منصوریان تنوع می‌بخشد و او را قادر می‌سازد که از ابراهیمی و نورافکن در پست‌های دیگر نیز بهره بگیرد. به علاوه‌ی این که خیال او را بابت مصدومیت هافبک‌هایش آسوده می‌کند، چیزی که منجر به شکست سنگین استقلال در برابر العین شد.

با این حال، خرید شهباززاده معمای منصوریان است. آیا استقلال قرار است با روشی دیگر بازی کند و چند پلان داشته باشد؟ مظلومی در بازی با تراکتورسازی در لیگ پانزدهم (ورزشگاه آزادی) شهباززاده را در کناره‌ها و به عنوان وینگر به کار گرفت و جواب نگرفت- با شروع نیمه‌ی دوم او را به خط حمله منتقل کرد و استقلال به وسیله‌ی او به گل رسید. 

خرید شهباززاده سه مورد را در ذهن متبادر می‌کند:

1. استقلال قرار است تغییر سیستم دهد و با روشی چون 2-4-4 بازی کند.

2. قرار است رقابتی را بین شهباززاده و رضایی در خط حمله‌ی استقلال شاهد باشیم و روش بازی استقلال همان 1-3-2-4 باقی خواهد ماند.

3. یا شهباززاده یا رضایی به کناره‌ها منتقل شده و به عنوان وینگر مورد بهر‌ه‌بردای قرار خواهند گرفت.

به نظر شانس گزینه‌های 1 و 3 بیشتر است. چرا که رضایی در این فصل عالی کار کرده و بعید است منصوریان بخواهد کسی را به رقابت با او دعوت کند.

استقلال کماکان به یک دفاع چپ نیاز دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3g755n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خبری خوش برای استقلالی ها/ توافق نهایی آبی ها با بمب جدید منصوریان/ یک خرید دیگر هم قطعی شد

احتمال آبی پوش شدن ستاره سابق استقلال خوزستان

10 استقلال معلوم شد شماره 9  نامعلوم

منصوریان اشتباه سال قبل را تکرار می کند؟
اختصاصی/ آمدن شهباز زاده و نیمکت نشینی او در استقلال