تاریخ انتشار: 1400/11/22 21:56
نیم فصل به کام کدام زرد پوش لیگ برتر
کد خبر: 26011

سپاهان میزبان نفت در هفته هفدهم لیگ برتر / نویدکیا و فکر در گودال نقش جهان

هفته هفدهم لیگ برتر در حالی با سه دیدار آغاز می شود که در یکی از سرنوشت سازترین بازی های لیگ سپاهان اصفهان شنبه راس ساعت 15 میزبان نفت مسجد سلیمان است . دیداری که امتیاز در اخر فصل روی تیم سقوط کننده؛راه یافته به آسیا و حتی تیم قهرمان تاثیر بگذارد.

سپاهان میزبان نفت در هفته هفدهم لیگ برتر / نویدکیا و فکر در گودال نقش جهان

سپاهان از ۱۶ بازی قبلی خود در لیگ ۹ برد و ۲ مساوی و ۵ باخت با ۹ گل خورده و ۲۰ گل زده که حاصلش ۲۹ امتیاز و فاصله ۹ امتیازی با استقلال صدرنشین و قرار گرفتن در رده سوم است.

البته هنوز برخی پیشکسوتان می گویند هنوز سپاهان از جمع مدعیان دور نشده است. اما همین آمار محرم را در پله پرتگاه قرار داده است.  آنها در تعطیلات زمستانی؛رشید مظاهری را از استقلال به سپاهان آوردند. تا ضعف دروازه بانی را از بین ببرند.با این حال مشخص نیست فردا درون دروازه سپاهان کنت باشد یا رشید . و البته میلاد جهانی را از ذوب آهن به خدمت گرفتند. محرم نویدکیا که خطر را احساس کرده بعد از حذف از جام حذفی و شکست سنگین در رفسنجان و البته فاصله گرفتن از صدر به شدت دنبال سه امتیاز این دیدار است.او در آخرین مصاحبه خود گفته است؛تغییراتی در سپاهان انجام می دهد که بیشتر از این شرمنده هواداران نشود. اما حریف این هفته سپاهان نفت مسجد سلیمان است که محمود فکری را به خدمت گرفته است . تا این تیم را از منطقه خطر دور کند.

فکری راه امتیاز گرفتن از سپاهان را خوب بلد است. او با سبک بازی تخریبی ؛و دفاع تیمی و منظم دوبار از سه تقابل اش با سپاهان باعث گرفتن امتیاز شده.با این حال نویدکیا امیدوار است با این پیروزی آرامش را به جمع طلایی پوشان نصف جهان باز گرداند .

سپاهان در فصول اخیر خاطرات خوبی از این تیم ندارد.سپاهان هرچند در تاریخ لیگ برتر ؛آمار خوبی در رویایی با شیر های زاگرس دارند اما حداقل در این دو فصل اخیر نفت را مستقیما باعث ناکامی خود دیده اند. دو فصل قبل سپاهان در دو دیدار رفت و برگشت با این تیم مساوی کرد ‌ و در همان فصل با اختلاف دو امتیاز سهمیه آسیا را به فولاد تقدیم کرد. در فصل گذشته سپاهان در خانه نفت مسجد سلیمان ؛سه امتیاز را به این تقدیم کرد.و در خانه هم با این تیم مساوی کرد. در حالی که در همان فصل بازهم دوامتیاز بلای جان آنها شد.به این ترتیب نفت را باید گربه سیاه جدید سپاهانی  ها دانست.

 

محمود فکری در حالی پای به نقش جهان می گذارد . که در فصل قبل هم در اولین بازی سرمربیگریش روبروی همین سپاهان قرار گرفت و مساوی ارزشمندش مقابل سپاهان باعث ناکامی آنها در گرفتن قهرمانی ششم شد .او سه بار مقابل سپاهان قرار گرفته است که هر سه در نقش جهان بوده است. او یک پیروزی هم دارد در مقابل سپاهان . در لیگ ۱۹ و زمانی که سرمربی نساجی بود با شوت استثنایی حسین میری دروازه سپاهان باز شد و هرچند درآن بازی تیر دروازه نساجی ۴ بار به لرزه درآمد.  اما باختش مقابل سپاهان به لیگ قبلی برمی گردد زمانی که سرمربی استقلال بود در هفته ۱۵ با دوگل رفیعی و شهباززاده به سپاهان باخت . و باخت به سپاهان شاید باعث استعفایش شد.

باید دید تقابل طلایی پوشان نصف جهان و شیرهای زاگرس به کجا خواهد رسید

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kerqa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نیم فصل دشوار محرم در سپاهان؛ دخل و خرج جور می‌شود؟