تاریخ انتشار: 1402/04/11 21:50
کد خبر: 3438

سکته قلبی چیست و چه علائمی دارد؟

سکته قلبی یا آنفارکتوس میوکارد همان حمله قلبی است.
سکته قلبی چیست و چه علائمی دارد؟

سکته قلبی یا آنفارکتوس میوکارد همان حمله قلبی است که به فرایندی در بدن می گویند که بخشی از عضله های قلب به صورت دائمی از بین می روند. این اتفاق به دلیل کم شدن جریان خون عروق کرونر اتفاق و در نتیجه نارسایی قلبی اتفاق می افتد. عروق کرونر وظیفه خون رسانی به قلب رو دارند. زمانی که چنین اتفاقی برای عروق کرونر می افتد در قلب ایسکمی قلبی رخ می دهد. بسته به اینکه بخش بزرگ یا قسمت کوچکی از عضله قلب درگیر شده باشد سکته قلبی خفیف و یا ایست قلبی رخ می دهد.

علائم سکته قلبی با توجه به آناتومی بیمار ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال در زیر چند نمونه از علائم رایج سکته قلبی را نام برده ایم:

موارد گفته شده در بالا تنها بخشی از علائم سکته قلبی می باشد، به طور کلی علائم سکته قلبی در زنان و مردان یکسان است. علائم سکته قلبی خفیف نیز مشابه همان علائم حمله قلب است. درد قلب و درد قفسه سینه یا همان آنژین را جدی بگیرید. بهتر است در صورت داشتن یک یا چند مورد از علائم بالا حتما با پزشک خود تماس بگیرید و با وی در مورد علائمی که دارید صحبت کنید. پزشک شما بعد از اینکه شما را معاینه کرد با توجه به معاینه انجام شده و علائمی که خودتان می گویید برای شما آزمایش هایی را تجویز می کند که با انجام دادن آن می توانید از سلامت و ایمنی قلب خود اطمینان حاصل کنید. در نهایت در صورت نیاز اقدام به برطرف کردن مشکل شما خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3n6mx4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علامت گرفتگی عروق؛ کسی که رگش گرفته، این حالو داره