تاریخ انتشار: 1402/04/28 09:00
کد خبر: 2438

پیشگیری از خودکشی نوجوانان

نوجوانی یک مرحله حساس و بحرانی در زندگی را شامل می­شود و یک نوجوان نیاز به مراقبت و پشتیبانی عاطفی ویژه از جانب والدین و مربیان را دارد.
پیشگیری از خودکشی نوجوانان

نوجوانی یک مرحله حساس و بحرانی در زندگی را شامل می­شود و یک نوجوان نیاز به مراقبت و پشتیبانی عاطفی ویژه از جانب والدین و مربیان را دارد. برای جلوگیری از خودکشی نوجوانان یک سری برنامه­ ها و رویکردهای آموزشی پیشگیری مناسب آورده شده است که در زیر باهم مطالعه می­کنیم:

آموزش کادر مدرسه

این برنامه­ های آموزشی برای کمک به کارکنان مدرسه (مثلاً معلمان، مشاوران و مربیان) انجام می­شود تا بتوانند دانش­ آموزان در معرض خطر خودکشی را شناسایی کنند و به پزشک ارجاع دهند. کادر مدارس نحوه پاسخگویی به خودکشی یا سایر بحران­های روحی و عاطفی را هم آموزش می­بینند.

آموزش جامعه

البته این آموزش کمی همه­ گیرتر است و جوانان و بزرگسالان را هم به خود اختصاص می­دهد. طی این برنامه­ ها اعضای جامعه (یعنی روحانیون و افراد فعال مذهبی، پلیس، بازرگانان و کارکنان تفریحی) آموزش­های لازم را از ارائه­ دهندگان مراقبت­های بهداشتی بالینی دریافت می­کنند تا بیماران در معرض خطر خودکشی در گروه سنی جوان و بزرگسال را شناسایی کنند و به مراکز درمان بیماری و اختلالات روانی ارجاع دهند.

آموزش خودکشی عمومی

دانش ­آموزان در مدارس درمورد خودکشی، علائم هشداردهنده آن و چگونگی کمک به خود یا کمک گرفتن از دیگران می­ آموزند. این برنامه­ های آموزشی غالباً فعالیت­های متنوعی را شامل می­شود که افزایش عزت نفس و شایستگی­های اجتماعی را در نوجوانان به دنبال دارد.

برنامه ­های غربالگری

برای شناسایی نوجوانان و جوانان در معرض خطر سپس شروع ارزیابی و درمان، از یک پرسشنامه یا ابزار غربالگری دیگر استفاده می­شود. ارزیابی مکرر می­تواند در اندازه ­گیری و سنجش تغییرات نگرشی یا رفتاری در طول زمان برای آزمایش تأثیر پیشگیری و تشخیص رفتار بالقوه خودکشی استفاده شود.

برنامه های پشتیبانی دیگر که می­تواند در مدرسه یا خارج از مدرسه انجام شود جهت تقویت روابط افراد بیمار و ارتقای اعتماد به نفس آن­ها در مهارت­های اجتماعی برای بزرگسالان و جوانان در معرض خطر طراحی شده است.

در مرحله آخر استراتژی این برنامه­ های حمایتی بر روی دوستان و بستگان افرادی که خودکشی کرده ­اند متمرکز است. این ترفندها برای پیشگیری و کمک به نوجوانان و جوانان برای مقابله مؤثر با احساس نابودی اعتماد به نفس و از دست دادن انگیزه که به دنبال آن مرگ ناگهانی یا خودکشی این افراد اتفاق افتاده طراحی شده است.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nq6g3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مضرات ختنه مردان چیست؟