تاریخ انتشار: 1397/06/03 21:09
کد خبر: 132986

از نظر شفر فقط استقلال تیکی‌تاکا بازی می‌کند

وینفرد شفر، مربی خوبی است و در استقلال هم موفق بوده.
از نظر شفر فقط استقلال تیکی‌تاکا بازی می‌کند

او اما بیشتر از اینکه شبیه آلمانی‌ها باشد، به‌خود ما ایرانی‌ها شباهت دارد؛ هم شور و هیجان وصف‌ناپذیرش کنار زمین که در این سن و سال واقعا عجیب است و هم بهانه‌گیری‌ها و سفسطه‌های ریز و درشتش که گاهی بیش از حد شبیه رفتار مربیان ایرانی می‌شود. هفته پیش استقلال شفر چهارمین باختش از زمان حضور این مربی آلمانی را تجربه کرد و وینفرد باز هم مثل سه مسابقه قبلی ترجیح داد یک کلمه هم در مورد قدرت و کیفیت تیم رقیب و استراتژی‌های موفق‌تر نیمکت مقابل حرف نزند. همیشه بعد از باخت‌ها از نظر او استقلال عالی بوده و حریف «الکی» برده؛ از اصفهان تا تهران و حالا هم بوشهر!

  بعد از باخت به برانکو

اولین باخت رسمی وینفرد شفر در ایران در داربی رفت فصل گذشته رقم خورد. سرمربی آلمانی بعد از آن بازی حرفی زد که به ریشه ستبر اختلافش با برانکو تبدیل شد. شفر گفت پرسپولیس «بزن زیرش» بازی کرده و لیاقت برد را نداشته. این جمله به‎شدت برانکو را عصبانی کرد و باعث شد روابط او با شفر هرگز عادی نشود. حتی پیش از بازی همین هفته استقلال برابر پارس‌جنوبی هم وقتی از برانکو در مورد عملکرد موفق‌تر شفر نسبت به او پرسیدند، مربی کروات جوابی داد که عمق کینه و دشمنی از آن پیدا بود: «بله، او مربی خوبی است و توانسته استقلال را تبدیل به یک تیم سوم عالی کند!»

  بعد از باخت اول به قلعه‌نویی

شفر در بازی برگشت با ذوب‌آهن در اصفهان مغلوب امیر قلعه‌نویی شد و آنجا هم برتری تیم حریف را تاب نیاورد. مربی آلمانی بعد از آن بازی نیز از لفظ «بزن زیرش» برای توجیه نمایش ذوب‌آهن استفاده کرد و گفت: «این اولین‌بار بود که می‌دیدم تیمی اینقدر حمله می‌کند و گل نمی‌‎زند.» شفر همچنین داور آن بازی را هم بی‌نصیب نگذاشت و در ادعایی عجیب گفت: «در راه نشست خبری پنج کارشناس داوری به من گفتند پنالتی ذوب‌آهن درست نبود! قبل از گل دوم آنها هم روی فرشید اسماعیلی خطا شده بود.» گفتنی است اظهارات شفر بعد از این بازی شدیدا قلعه‌نویی را عصبانی کرد؛ طوری که امیر تا یک هفته علیه او مصاحبه می‌کرد و می‌گفت: «لابد راست گفته. بالاخره در ایران مربیان خارجی رویس هستند و هر چه بگویند درست است.»

  بعد از باخت دوم به قلعه‌نویی

شفر در مسابقه رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم مقابل ذوب‌آهن و قلعه‌نویی شکست خورد. او بعد از بازی باز هم به داوری گیر داد و گفت: «به‌نظرم داوران ایرانی پنج برابر بهتر از این داور ژاپنی هستند.» این در حالی است که شفر بعد از باخت لیگی به ذوب‌آهن هم از داور ایرانی بازی انتقاد کرده بود. او همچنین یک‌بار دیگر به استفاده ذوب از توپ‌های بلند طعنه زد. جالب اینکه همین امسال بعد از تساوی ذوب و استقلال در فولادشهر، دوباره شفر فرصت را مغتنم شمرد و امیر قلعه‌نویی را به باد کنایه گرفت: «تبریک می‎گویم. امسال مدل بازی ذوب‌آهن عوض شده است!» مثل اینکه نفرت‌انگیزترین آدم‌ها از نظر شفر، کسانی هستند که تیم او را می‌برند!

  بعد از باخت به پارس جم

باز هم مثل همیشه خبری از تبریک به تیم برنده و اشاره به کیفیت رقیب نبود، آن‌هم در حالی که پارس به‌خصوص در نیمه نخست عالی بازی کرد و اجازه نفس کشیدن را به استقلال نداد. شفر که خیلی‌ها می‌گویند ارنج اشتباهش در این مسابقه باعث شکست شد، باز هم به‌طور غیرمستقیم فرم بازی تیم رقیب را زیر سوال برد و گفت: «می‌دانستیم که آنها از توپ‌های بلند استفاده می‌کنند و مدافعان و گلرشان فقط پاس بلند می‌دهند، اما نتوانستیم مقابله کنیم.» گویا در ایران همه در حال بزن زیرش هستند و فقط استقلال شفر تیکی‌تاکا بازی می‌کند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nwg5r

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 پرسپولیس و استقلال بین دو بازی آسیایی 12 روز ملی‌پوشان خود را ندارند