تاریخ انتشار: 1402/04/25 15:00
کد خبر: 2617

درمان خانگی برای از بین بردن سنگ لوزه

اگر سنگ‌های لوزه بسیار کوچک باشند، می‌توان آنها را در خانه و با انجام روش‌های خانگی درمان کرد.
درمان خانگی برای از بین بردن سنگ لوزه

اگر سنگ‌های لوزه بسیار کوچک باشند، می‌توان آنها را در خانه و با انجام روش‌های خانگی درمان کرد. برای درمان خانگی سنگ لوزه، روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه ۳ مورد از آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

غرغره کردن آب نمک

یکی از روش‌های خانگی کارساز در درمان این عارضه، غرغره کردن آب نمک است. این کار مزایای زیادی دارد. غرغره کردن آب نمک باعث پاکسازی گلوی شما می‌شود تا حس بهتری داشته باشید. استفاده از این شیوه می‌تواند سنگ‌های موجود در لوزه را خارج کند. یکی دیگر از مزایای انجام این کار، رفع بوی بد دهان است. درواقع غرغره کردن از گیر افتادن مواد غذایی در لوزه‌ها و تشکیل سنگ جلوگیری می‌کند.

سرفه کردن

گاهی اوقات چاره کار رفع سنگ لوزه در سرفه کردن است. اگر این احساس را دارید که با سرفه ممکن است سنگ‌ها شل و خارج شوند، حتما این کار را انجام دهید.

استفاده از یک شیء

در آخرین مرحله اگر غرغره و سرفه برای خارج کردن سنگ‌های لوزه کارساز نبودند از یک وسیله تمیز یا انگشت برای خارج کردن آنها استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از یک مسواک برای از بین بردن سنگ لوزه بهره ببرید. البته باید توجه داشته باشید که این وسیله ضدعفونی شده باشد. وجود هرگونه آلودگی ممکن است باعث خراشیدگی لوزه‌ها شود. بهترین گزینه استفاده از چوب پنبه تمیز است.

درمان سنگ لوزه با دهانشویه

با استفاده از دهانشویه می‌توانید لوزه‌ها را ضدعفونی و سنگ‌ها را خارج کنید. البته توجه داشته باشید که این دهانشویه نباید الکلی باشد. در دهانشویه‌های معمولی ماده‌ای به نام ستیل پیریدینیوم وجود دارد که با از بین بردن سنگ‌های لوزه، باعث رفع بوی بد دهان می‌شود.

استفاده از سرکه سیب

سرکه خاصیتی دارد که باعث تجزیه ذرات سنگ می‌شود. با استفاده از سرکه و یک لیوان آب گرم، می‌توانید این محلول را غرغره کرده و سنگ‌های لوزه را ازبین ببرید.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3q7na2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیشگیری از ورم لاله گوش