تاریخ انتشار: 1402/04/31 14:00
کد خبر: 2265

تغییرات ظاهری دختران در سن بلوغ

هنگامی که دختران پا در دوران بلوغ خود می‌گذارند، متوجه تغییراتی در بدن خود می‌شوند که شامل موارد متعددی هستند.
تغییرات ظاهری دختران در سن بلوغ

هنگامی که دختران پا در دوران بلوغ خود می‌گذارند، متوجه تغییراتی در بدن خود می‌شوند که شامل موارد متعددی هستند. از جمله این تغییرات می‌توان به گزینه های زیر اشاره داشت:

 

  1. رشد سینه‌ها در دوران بلوغ

     

رشد سینه‌ها یکی از تغییراتی به حساب می‌آید که دختر با آن روبه‌رو می‌شود. می‌توان اینطور بیان کرد که اولین تغییر بعد از پا گذاشتن به سن بلوغ همین گزینه می‌باشد. البته لازم به ذکر این نکته می‌باشد که این مورد زمانی خواهد بود که فرد یک بلوغ عادی را طی کند. در واقع پستان‌ها را دو هورمون استروژن و پروژسترون مورد تاثیر قرار می‌دهند و با عملکرد خود باعث تکمیل شدن فرآیند رشد می‌شوند.

  1. قاعدگی و یا عادت ماهیانه

بلوغ دختران همراه با قاعدگی نیز می‌باشد. به طور کلی سن ۱۲ سالگی زمانی می‌باشد که دختران اولین تجربه خود را در زمینه عادات ماهیانه حس می‌کنند. البته این سن ممکن است در برخی از دختران با توجه شرایط هورمون‌ها و یا نوع تغذیه‌ای که دارند، متفاوت باشد.

 

  1. رشد موی زائد در دوران بلوغ

از دیگر تغییراتی که در بلوغ دختران به چشم می‌خورد، رشد موهای زائد است که در نواحی مختلفی از بدن اتفاق میفتد که ناحیه حنجره و همچنین زیر بغل نمونه‌ای از این موارد به حساب می‌آیند. هورمونی که در رشد موهای زائد تاثیرگذار می‌باشد، تستوسترون است که ترشح آن بر عهده تخمدان‌ها می‌باشد. البته نکته ای که لازم به ذکر می‌باشد این بوده که هورمون تستوسترون می‌تواند باعث فعال شدن محرک‌های جنسی نیز شود.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qe5p3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چگونگی کنار آمدن با تجاوز