تاریخ انتشار: 1402/01/21 21:30
کد خبر: 8031

حیوان فرزندخوار+عکس

تمساح‌ها پیوندهای خانوادگی ماقبل تاریخ با دایناسورها دارند، به گونه‌ای که فسیل‌هایی از آن‌ها یافت شده‌است که قدمت آن به ۲۰۰ میلیون سال می‌رسد.
حیوان فرزندخوار+عکس

تمساح‌ها در نیمکره شمالی و جنوبی زندگی می‌کنند و به مناطق پست و مرطوب می‌چسبند. شما می‌توانید آنها را در سراسر آمریکای شمالی، آسیا، استرالیا، آمریکای جنوبی و آفریقا پیدا کنید. جمعیت کمی از تمساح‌ها در جنوب فلوریدا وجود دارد و بیشتر در کارائیب، مکزیک و آمریکای مرکزی یافت می‌شوند.

تمساح‌ها چقدر رشد می‌کنند؟

طول و وزن یک تمساح‌ به گونه و موقعیت جغرافیایی آن بستگی دارد. تمساح‌های کوتوله فقط ۱/۲۰ تا ۱/۸۰ متر طول و بین ۱۸/۱ تا ۳۱ کیلوگرم وزن دارند. شما می‌توانید این تمساح‌ کوچک را در سراسر آفریقا و آسیا پیدا کنید.

تمساح‌های آمریکایی معمولاً به طول ۴/۵ مترو وزن ۹۰۷ کیلوگرم می‌رسند. آنها تقریباً به اندازه یک انسان ۱/۸ متری هستند. گاهی اوقات آنها بسیار بزرگ‌تر می‌شوند، تمساح‌ها در آمریکای مرکزی به ۶ متر می‌رسند.

در ویدئو منتشر شده نوع تمساح غول پیکری که تماشا می‌کنید، این لیل، تمساح آب شور است. تمساح‌های آب شور بزرگترین تمساح زنده امروزی هستند. نرها به طور مرتب به طول ۵/۱ متر می‌رسند و بیش از ۴۵۳/۵ کیلوگرم وزن دارند. با این حال، آنها می توانند بسیار بزرگ‌تر شوند. بزرگ‌ترین تمساح آب شور ثبت شده ۶ متر و ۷/۵ سانتی‌متر طول و ۱۰۷۵ کیلوگرم وزن داشت.

غذای مورد علاقه یک تمساح‌ غول پیکر چیست؟

تمساح‌ها، شکارچیان گوشتخوار هستند. آنها یک رژیم غذایی متشکل از گوشت دارند و نگرانی در مورد تلاش کسی برای خوردن آنها ندارند. برخی از غذاهای مورد علاقه آنها شامل پرندگان، قورباغه ها و لاک پشت‌ها است، اما این خزندگان اهلی نیستند. آنها تقریباً هر چیزی را که حرکت کند می‌خورند. حتی گاهی تمساح‌ها برای رفع گرسنگی، جوجه ها و تمساح‌های جوان خود را می‌خورند. به همین علت به آنها همنوع‌خواران نیز گفته می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dlgm3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آمریکا و استرالیا در صدر بسکتبال المپیک