تاریخ انتشار: 1396/02/21 07:42
کد خبر: 211555

حمله مهدی طارمی به مرد سال فوتبال آسیا

باور کردنی نبود. در لحظاتی که پرسپولیس با الوحده مساوی کرد و الریان از الهلال جلو افتاد، کسی فکر نمی‌کرد مهدی طارمی آن شاهکار را خلق کند. خیلی‌ها فکر می‌کردند در قطر کار تمام است. مهدی اما بار دیگر نشان داد چقدر غیر‌قابل پیش‌بینی است. درست در روزهایی که می‌گفتند او موقعیت خراب می‌کند، طارمی توانست سه بار دروازه الوحده را باز کند و عامل اصلی صعود قرمزها به مرحله بعدی لیگ قهرمانان باشد. مهدی طارمی با این هت‌تریک جمع گل‌های زده خود را به عدد شش رساند تا در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد.
حمله مهدی طارمی به مرد سال فوتبال آسیا

طارمی گلزنی‌های خود را از بازی با الوحده شروع کرد. در بازی رفت او توانست دو بار دروازه این تیم را باز کند و عامل اصلی برد 3 بر2 پرسپولیس باشد. طارمی مقابل الریان در قطر هم یک گل زد، ولی آن شب پرسپولیس باخت. مهدی در بازی برگشت مقابل الوحده هم سه گل دیگر زد تا در مجموع رفت و برگشت، شش بار دروازه این تیم اماراتی را باز کرده باشد. در واقع طارمی تا اینجا درخشش خود را مدیون باشگاه اماراتی است.

مهدی در آسیا نه‌تنها در رده باشگاهی درخشش داشته، بلکه در رده ملی هم فوق‌العاده عمل کرده است. در دو بازی مقدماتی جام جهانی مقابل قطر و چین، مهدی دو گل زد و شش امتیاز برای تیم ملی گرفت. او عامل اصلی برد در این دو مسابقه هم بود. طارمی با درخششی که در آسیا داشته حالا یکی از شانس‌های اصلی برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیاست. تا اینجا هیچ بازیکنی به اندازه او توفیق نداشته است. مهدی حالا به عنوان مرد سال فوتبال آسیا حمله کرده است و اگر بتواند این راه را ادامه دهد، آذرماه امسال می‌تواند در مراسم بهترین‌های سال آسیا، تاریخ‌ساز شود. آخرین بار علی کریمی از ایران توانست عنوان بهترین بازیکن سال را از آن خود کند. این اتفاق در سال 2004 رخ داد. پس از آن بازیکنانی مانند فرهاد مجیدی، هادی عقیلی و جواد نکونام بین سه بازیکن برتر آسیا قرار گرفتند، ولی در نهایت نتوانستند به این عنوان دست پیدا کنند.

مهدی حالا با گل‌هایی که زده از شانس‌های اصلی شکستن این تابوست. گلزنی در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی امتیاز بالایی دارد. گلزنی در لیگ قهرمانان هم امتیاز خاص خود را خواهد داشت. مهدی در مرحله اول مقدماتی جام‌جهانی هم زننده پنج گل برای تیم ملی بود. همه امیدوارند مهدی بتواند این شرایط خوب را ادامه دهد و بتواند در آذرماه امسال افتخار آفرینی کند. در تاریخ فوتبال ایران چهره‌هایی چون دایی، مهدوی‌کیا، خداد عزیزی و علی کریمی توانسته اند عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را از آن خود کنند و اگر طارمی هم بتواند این عنوان را به دست بیاورد، نفر پنجم خواهد بود.

طارمی اما این روزها ترجیح می‌دهد تمرکزش را روی چنین مسائلی نگذارد. آخرین بار وقتی خبرنگاری از او در این باره پرسید، طارمی بی‌درنگ پاسخ داد: «رسیدن به چنین عنوان افتخار است، ولی من اصلا تمرکزم را روی این مسائل نمی‌گذارم...»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dmw7q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرا برد 5 بر یک الوحده در مقابل الریان عجیب نیست؟