تاریخ انتشار: 1402/04/27 19:00
کد خبر: 2479

علت بی خوابی کودکان چیست؟

برای بیشتر کودکان، مشکلات بی‌خوابی از عادت‌ها و رفتارهایی که در طول روز دارند، سرچشمه می‌گیرد.
علت بی خوابی کودکان چیست؟

برای بیشتر کودکان، مشکلات بی‌خوابی از عادت‌ها و رفتارهایی که در طول روز دارند، سرچشمه می‌گیرد. برای مثال خوردن بیش از حد غذای شیرین یا تماشای تلویزیون دقیقا قبل از خواب می‌تواند کاملا خواب کودک را به‌هم بریزد.

البته، بچه‌هایی کوچکتر نمی‌توانند به‌خوبی بین عادت‌ها و کیفیت خوابشان ارتباط برقرار کنند. از جمله علت بی خوابی کودکان زیر یک سال و حتی بزرگتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

استرس

متاسفانه باید تایید کنیم که علت بی خوابی کودکان ۸ ساله می‌تواند مربوط به استرس آن‌ها باشد. آن‌ها می‌توانند به‌دلیل درگیری‌های مختلف در مدرسه، دعوا با دوستان خود یا حتی مورد آزار قرار گرفتن در مدرسه، استرس‌های زیادی را تحمل کنند.

در خانه، استرس می‎تواند از رفتارهای پدر و مادر با یکدیگر، به ‌دنیا آمدن بچه و معطوف شدن توجه‌ها به بچه جدید و حتی تغییرات همیشگی خواب مانند مشترک بودن اتاق خواب با خواهر و برادر، خانواده یا پدربزرگ و مادربزرگ ناشی شود. توصیه می‌کنیم از یک دکتر بهداشت روان برای رفع استرس کودک خود کمک بگیرید.

کافئین

علت بی خوابی کودکان ۱۰ ساله می‌تواند مربوط به مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین باشد. بنابراین بهتر است به کودک خود اجازه ندهید که بعد از ناهار از این نوع نوشیدنی بخورد. البته دقت داشته باشید، کودکان بهتر است تا حد امکان از مصرف این نوع از نوشیدنی‌ها پرهیز کنند و روی تغذیه آن‌ها دقت داشته باشید.

عوارض جانبی داروها

بعضی از دارو، برای مثال آن‌هایی که برای درمان بیش فعالی کودک و افسردگی تجویز می‌شوند، می‌توانند خود عامل بی خوابی شبانه کودکان باشند.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dyww4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ورزش‌های دهانی حرکتی کودکان اوتیسمی