تاریخ انتشار: 1396/03/08 00:02
مدیرعامل اسبق استقلال اهواز مطرح کرد؛
کد خبر: 207761

جمالپور: علاقه‌ ندارم استقلال را نقد کنم

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال اهواز ابراز امیدواری کرد استقلال فارغ از افرادی که در آن هستند همواره موفق باشد.
جمالپور: علاقه‌ ندارم استقلال را نقد کنم

به گزارش فرتاک ورزشی، صفرعلی جمالپور، در مورد وضعیت استقلال اهواز پس از سقوط به دسته دوم رقابتهای لیگ کشور تصریح کرد: من اظهارنظر نمی‌کنم و علاقه‌ای ندارم که جایی که زمانی در آن حضور داشتم را نقد کنم، اما در مورد مباحث مدیریتی اظهارنظر خواهم کرد و به عنوان یک طرفدار فوتبال خوزستان، همیشه تیم های این منطقه وازجمله استقلال را دوست خواهم داشت.

وی با بیان اینکه فوتبال و ورزش ایران دچار مشکلات ساختاری است، خاطرنشان کرد: این یک واقعیت انکارناپذیر است؛ همچنین در سیستم کنونی توجهی به نیروهای متخصص و آگاه نمی‌شود و نداشتن نیروهای کارآمد یکی از ضعف‌های اصلی ما است.

وی اضافه کرد: نیروهای فعلی ما افرادی با دید سنتی و آماتور بوده که می‌خواهند ورزش حرفه‌ای و مدرن را با نگاه سنتی خود اداره کنند، در حال حاضر نیروهای فعلی می‌توانند تجربیات خود را در اختیار نیروهای جدیدتر قرار دهند.

جمالپور با اشاره به عدم توانایی جامعه ورزشی در تربیت مدیران در عرصه‌های مختلف گفت: به همین جهت افرادی که در حال حاضر حضور دارند مانند حلقه‌ای هستند که پشت سر هم باید از آن‌ها استفاده کرد؛ این مساله باعث ضربه خوردن ورزش و فوتبال کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیر، مدبر، شجاع و متعهد بودن ۴ شاخصه مدیریت در سطح کلان است. برای مدیران ارشد تعهد، ارزش بالایی دارد چرا که سبب می‌شود از همه مسائل پیرامونی خود کسب اطلاع کند و شجاعت نیز سبب می‌شود یک مدیر بتواند با موفقیت کار خود را پیش ببرد؛ البته شجاعتی که بر اساس کار کارشناسی و تصمیمات درست باشد نه اینکه یک مدیر تصمیمات اشتباه بگیرد و بخواهد بر سر آن تصمیم اشتباه پافشاری کند.

جمالپور تصریح کرد: مدیر باید بر اساس تحلیل‌های کارشناسی کارشناسان، تصمیمات شجاعانه بگیرد اما در بحث تخصص مدیر ارشد حتما نباید متخصص همان رشته باشد بلکه این تخصص را باید در پایه‌های سازمانی مورد توجه قرار داد چرا که برای انجام کارها به صورت اصولی باید قدرت کارشناسی در رده بالایی سازمان و قدرت برنامه ریزی در رده‌های میانی وجود داشته باشد.

این فعال ورزشی در ادامه افزود: در ایران هر وقت می خوا هند مدیر عامل تعیین کنند می گویند فلانی مدیر خوب و قالتاقی است شما ببینید که چقدر ادبیات در این مملکت تغییر کرده است یعنی مربی که زدو بند بلد باشد،مربی که توهین بلد باشد ،مربی که سکوها راکنترل کند می گویند مربی باهوش و خوبی است.

وی بر لزوم وجود تفکر حرفه‌ای در ورزش تاکید کرد و افزود: اگر به دنبال کسب موفقیت در فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی هستیم باید تفکر و ساختار حرفه‌ای در مدیریت ورزش ایجاد کنیم؛ مهم‌ترین مساله نیز داشتن اقتصاد متعادل در ورزش است.

وی خاطرنشان کرد: حرفه‌ای شدن ورزش نیازمند برخورداری از اقتصاد متعادل در سطح کلان کشور است.

جمالپور ادامه داد: وقتی می‌بینم که متملقین و افراد ناکارآمد بیشتر مورد احترام هستند جایی برای حضور سایرین نمی‌ماند، ورزش عرصه‌ای است که باید نقدها به اشکال مختلف طرح شود و بهترین‌ها برای مدیریت آن انتخاب شوند؛ با انتخاب افراد متملق رغبتی برای حضور افراد کارآمد وجود ندارد.

وی همچنین در توضیح اینکه تیم‌ها برای صعود به لیگ برتر باید از استانداردهای حداقلی برخوردار باشند، گفت: هر تیمی که می‌خواهد در لیگ برتر یا لیگ‌های پایین‌تر حضور داشته باشد باید معیارها و استانداردهای خاصی داشته باشد که این استانداردها باید تعریف شوند. این امر هم زمانی محقق می‌شود که خصوصی‌سازی در ورزش کاملا عملی شده باشد.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال خوزستان در ادامه اظهار کرد: برای خصوصی‌سازی باشگاه‌ها دولت باید بسته حمایتی تعریف کند. در این بسته نحوه حمایت دولت از باشگاه‌ها و نیز خواسته‌های بخش خصوصی مشخص شود. این کار بستر مناسبی برای کار ایجاد می‌کند و می‌تواند برای تحقق خصوصی سازی مفید باشد. به هر حال نفس قانون‌گذاری برای داشتن امکانات حداقلی خوب است اما نباید عجولانه رفتار کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mv6lb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دیدار هواداران استقلال اهواز با وزیر ورزش و جوانان
اختصاصی| به دلیل عدم مدیریت درست؛

پایان فصل بدون هیچ پیروزی!
اختصاصی| یک رکورد دیگر از استقلال اهواز؛

کوشا بهایی پور از کمند مصدومیت رهایی یافت
اختصاصی| به دلیل پارگی رباط سلیبی؛