تاریخ انتشار: 1396/02/17 11:29
کد خبر: 212413

فرصتی که منصوریان از هافبک استقلال می گیرد

وضعیت امید نورافکن برای حضور در اردوی تیم ملی جوانان هنوز مشخص نیست.
فرصتی که منصوریان از هافبک استقلال می گیرد

 علیرضا منصوریان که پیش از این مصدومیت وریا غفوری در اردوی تیم ملی را باعث افتخار این بازیکن می‌دانست، این بار با مطرح کردن حضور در لیگ قهرمانان آسیا، اولویت خود را حفظ نورافکن در اردوی استقلال اعلام کرده است.

پیش از این بارها شاهد چنین اتفاقاتی بوده‌ایم. در سال‌های گذشته مربیانی مثل امیر قلعه‌نویی در استقلال و حتی زلاتکو کرانچار در سپاهان، به دلیل حضور تیم‌شان در لیگ قهرمانان آسیا، بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار تیم ملی قرار ندادند و همین باعث خط خوردن تعدادی از بازیکنان این دو تیم از تیم ملی شد. آخرین مورد از این اتفاقات هم به ماجرای اردوی تیم ملی در امارات در تعطیلات نیم‌فصل لیگ شانزدهم و مشکلاتی که بین برانکو و کی‌روش به وجود آمد برمی‌گردد. در همه این موارد هم مربیان تیم‌های باشگاهی بودند که مقصر اصلی مشکلات پیش آمده معرفی شدند.

شاید شباهت‌هایی بین آن ماجراها و ماجرای امروز نورافکن وجود داشته باشد اما تفاوت‌هایی کلیدی هم در این میان وجود دارد. قلعه‌‎نویی و کرانچار بازیکنان‌شان را به تیم ملی ندادند چون معتقد بودند که بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا مهم‌تر از اردوی چند روزه تیم ملی است. برانکو هم به اردوی نصفه و نیمه و بدون بازی تدارکاتی تیم ملی در امارات نقد داشت. اما امروز ماجرای نورافکن فراتر از یک اردوی تدارکاتی است. تیم ملی جوانان چند روز دیگر عازم رقابت‌های جام جهانی است و نورافکن کاپیتان و یکی از بازیکنان کلیدی این تیم است. او در استقلال هم به تدریج به یکی از بازیکنان مهم و اصلی منصوریان تبدیل شده اما به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، تیم ملی جوانان به نورافکن بیشتر از استقلال احتیاج داشته باشد. نورافکن پس از یک نیم‌فصل خوب در استقلال و حضور موفق و موثر در لیگ قهرمانان آسیا، به یک بازیکن باتجربه تبدیل شده و این تجربه حسابی به کار تیم ملی جوانان خواهد آمد. نکته این جاست که او در تیم امیرحسین پیروانی بازیکنی بی‌جانشین است اما در استقلال قطعا بازیکنانی هستند که بتوانند جای خالی نورافکن را پر کنند.

اگر قرار بر رعایت اولویت باشد، تیم ملی جوانان در اولویت قرار دارد و بهتر است منصوریان نورافکن را در اختیار تیم ملی جوانان قرار دهد. این کار هم به سود تیم ملی است و هم تجربه‌ای خوب و متفاوت برای نورافکن خواهد بود. اما حضور نورافکن در استقلال و ادامه لیگ قهرمانان آسیا باعث خواهد شد تا هم تیم ملی جوانان از حضور او محروم شود و هم به این بازیکن که می‌تواند حضور در یک تورنمنت جهانی را تجربه کند، ظلم خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mv9ny

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پشت پرده عدم صدور رضایت نامه برای فرشید باقری/ نگرانی منصوریان یک چیز دیگر است

منصوریان به این دلیل باید رحمتی را حفظ کند
او به معنای واقعی کلمه یک کاپیتان بی همتاست

حسینی_نورافکن زوج جدید میانی استقلال
اختصاصی/ با خروج ابراهیمی استقلال جوانتر می شود