تاریخ انتشار: 1396/02/21 16:56
کد خبر: 211443

رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا رکورددار شد

تیم فوتبال رئال مادرید موفق شد با شکست اتلتیکومادرید در مجموع دو بازی و رفت و برگشت به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.
رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا رکورددار شد

رئال مادرید با 15 بار حضور در فینال جام باشگاه‌های اروپا - لیگ قهرمانان اروپا رکورددار است. میلان ایتالیا با 11 و بایرن مونیخ آلمان با 10 بار حضور در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

یوونتوس هم برای نهمین بار فینال مسابقات را تجربه می‌کند و در جایگاه چهارم قرار دارد. از ابتدای آغاز لیگ قهرمانان اروپا در فصل 1993-1992، سه تیم میلان، یوونتوس و رئال مادرید با 6 حضور در فینال مسابقات رکورددار هستند.

بارسلونا و بایرن مونیخ هم پنج بار حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده‌اند. کهکشانی‌ها حالا به پنجمین تیمی تبدیل شدند که برای دومین بار پیاپی به فینال لیگ قهرمانان اروپا می‌رسد. پیش از این میلان در سال ۹۵، آژاکس در سال ۹۶، یوونتوس در سال ۹۷ و منچستریونایتد در سال ۲۰۰۹ تیم‌هایی بودند که پس از قهرمانی، سال دیگر هم به فینال رسیدند.

نکته جالب اینجاست که هر چهار تیم در فینال مغلوب حریفان شده‌اند و هیچ تیمی هرگز نتوانسته در لیگ قهرمانان اروپا برای دو بار پیاپی قهرمان تورنمنت شود. یوونتوس و میلان تنها تیم‌های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا هستند که ۳ بار پیاپی به فینال تورنمنت رسیده‌اند.

تک‌گل رئالی‌ها در دیدار برگشت مقابل اتلتیکومادرید سبب شد تا این تیم به رکورد 61 بازی متوالی برسد که در آن موفق به گلزنی شده است. رئال مادرید از این حیث در میان تیم‌های 5 لیگ معتبر اروپا رکورددار شد. آنها رکورد بایرن مونیخ را شکستند که در فصل 14-2013 در 60 بازی متوالی موفق به گلزنی شده بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v6jqz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حرکت جالب یک ایرانی در ورزشگاه ویسنته کالدرون در بازی دیشب اتلتیکو و رئال مادرید+عکس