تاریخ انتشار: 1396/09/11 21:09
جدالی فراتر از بازی های لیگ یک؛
کد خبر: 171167

جذابیت در تساوی صدرنشینان/ نفت مسجدسلیمان و بادران به پیروزی می اندیشند

هفته شانزدهم لیگ دسته اول فوتبال با انجام 9 بازی فردایکشنیه برگزار خواهد شد که اوج بازیهای این هفته را باید در مصاف نفت مسجدسلیمان و بادران تهران جستجو نمود.
جذابیت در تساوی صدرنشینان/ نفت مسجدسلیمان و بادران به پیروزی می اندیشند

دیدار تیم های نفت مسجدسلیمان و بادران تهران که در جدول رده بندی تیم های اول  دوم لیگ تا پایان هفته پانزدهم می باشند، را باید اوج رقابت های نیم فصل اول دانست، جایی که شاگردان فکری در اندیشه پیروزی بر رقیب نزدیک خود و اختلاف امتیازات از 7 به 10 می باشند.

فردا در حالی شاگردان محمود فکری ومحمدربیعی در مسجدسلیمان به مصاف هم می روند که تا قبل از این بازی نفت مسجدسلیمان با کسب 36 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و از هم اکنون قهرمانی نیم فصل را به خود اختاص داده است و در این بازی بدنبال پیروزی و افزایش امتیازات خود به 39 و افزایش اختلاف امتیازات با تیم دوم به عدد 10 امتیاز می باشد تا با آرامش بیشتری نیم فصل دوم را آغاز نماید..

اگر بررسی کوتاهی به 5 بازی گذشته هر دو تیم بیندازیم می بینیم که هر دو تیم از شرایط یکسانی برخوردار بوده اند به طوری که شاگردان فکری از 5 بازی گذشته خود دارای 4 پیروزی و یک تساوی گردیده  و با کسب 13 امتیاز از این تعداد بازی، نشان داده اند که هر چه بازی ها رو به جلو می رود از ثبات بیشتری برخوردار شده و امتیاز گرفتن از این تیم بسیار سخت تر می شود.

بدون شک محمودفکری در این بازی با تمام توان به میدان آمده تا بتواند از امتیاز میزبانی استفاده نموده و با یک پیروزی شیرین بار خود را برای حضور در نیم فصل دوم که می تواند آبستن حوادث بسیاری باشد، ببندد و خوب می داند که یکی از سر سخت ترین رقبای او برای صعود به لیگ برتر، بادران بوده و نباید بگذارد فاصله امتیازی او از این عدد کمتر شود و گرنه ممکن است در نیم فصل دوم شرایط برای صعود، بسیار سخت خواهد شد.

در آن سوی میدان نیز شاگردان ربیعی قرار دارند که از هفته یازدهم به این سو، تیمی متفاوت خود را نشان داده و توانسته اند از 5 بازی گذشته دارای 4 پیروزی و یک تساوی گردیده و با کسب 13 امتیاز ، جهشی قابل قبول در جدول داشته باشند به طوری که در حال حاضر در رده دوم قرار دارند.

ربیعی بخوبی بر این امر واقف است که این بازی 3 امتیاز نداشته و دارای 6 امتیاز خواهد بود و اگر بتواند پیروز میدان باشد، به عدد 32 رسیده و تنها 4 امتیاز با رقیب سر سخت خود در یک بازی مانده به پایان نیم فصل فاصله خواهد داشت و این یکشرایط ایده آل برای او و شاگردانش خواهد بود ولی اگر بازی را واگذار نماید این اختلاف به عدد 10 خواهد رسید و این کار را در نیم فصل دوم برای بادران و دیگر تیم های مدعی سخت خواهد نمود.

بادرانی ها خوب می دانند که کسب یک امتیاز از این بازی، نتیجه خوبی در خانه نفت مسجدسلیمان می باشد، اما به واقع تنها پیروزی می تواند باعث این شود که بادران و دیگر تیم های مدعی نفس راحتی کشیده و امیدواری بیشتری به بازی های برگشت داشته باشند.

یکی از مشکلات تیم ربیعی در این بوده که نوسانات بسیاری داشته است در حالی که در نفت مسجدسلیمان وشاگردان محمود فکری این موضوع در میان نبوده و آنها از ثبات بیشتری برخوردار بوده اند. اما شکی وجود ندارد که اگر بادران که پتانسیل های تیم برنده را هم نیز در اختیار دارد اگر پیروز این میدان باشد، جدال در صدر جدول بسیار حساس تر شده و شاگردان ربیعی علی رغم این که بازهم قهرمانی نیم فصل را کسب نخواهند نمود، اما شخصیت قهرمانی پیدا کرده و به سختی بتوان مانع پیروزی های این تیم در آینده شد.

ربیعی در این بازی سخت خوب می داند که تیم های مدعی برق جدید شیراز، نساجی مازندران، اکسین البرز و حتی خونه به خونه و اگر کمی واقع بین باشیم و بدانیم ملوان نیز به این سادگی ها قافیه را نخواهد باخت، چشم به پیروزی بادران دارند تا حداقل جدال در صدر جدول برای آنها جذابیت خاص خود را هم چنان داشته باشد.

جدال خط حمله بادران که با 22 گل زده دارای بهترین خط حمله لیگ یک می باشد وهم چنین  خط دفاعی نفت مسجد سلیمان با 6 گل خورده که بهترین خط دفاعی تا پایان هفته پانزدهم می باشد، میتواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد.

جان کلام این که فردا روزی سرنوشت ساز در لیگ یک خواهد بود و چشمان تمامی دسته اولی ها مسجدسلیمان بوده تا ببینندتیم های مدعی بادران و نفت مسحدسلیمان در نهایت به چه نتیجه ای خواهند رسید اگر چه بهترین نتیجه برای همه تیم های مدعی، کسب تساوی است و لاغیر!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vkvzb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جواد برزکار : بازی کردن در قائمشهر دشوار است/امتیاز بگیریم قهرمان نیم فصل هستیم
اختصاصی/ در گفتگو با فرتاک ورزشی