تاریخ انتشار: 1402/03/22 09:00
کد خبر: 4570

سیاهی زیر چشم در بارداری نشانه چیست؟

یکی از مشکلات بارداری می تواند رخ دهد سیاهی زیر چشم است.
 سیاهی زیر چشم در بارداری نشانه چیست؟

دوره بارداری یکی از حساس‌ترین زمان در زندگی بانوان است که در این دوره هورمون‌های زیادی در بدن آنها شکا می‌گیرد و باعث تغییراتی در ظاهر او می‌شود. شاهی دور چشم در بارداری نیز یکی از این اتفاقات است که اکثر بانوان در دوره بارداری با آن مواجه می‌شوند. در این محتوا از نی نی سایت، قصد داریم اطلاعاتی درباره دلیل سیاهی دور چشم در بارداری و نحوه درمان خانگی آن، با شما در میان بگذاریم؛ با ما همراه باشید

سیاهی دور چشم در بارداری نشانه چیست؟

در بعضی موارد، مادران در حین حاملگی، اطراف چشم‌هایشان، کبودی و سیاهی به وجود می‌آید که نگرانی را در آنها افزایش می‌دهد. معمولا برای مادران سوال پیش می‌آید که علت سیاهی زیر چشم در بارداری چه چیزی می‌تواند باشد؟

این عارضه که در دوران بارداری کاملا طبیعی است می‌تواند، دلایل مختلفی داشته باشد که در زیر به آنها می‌پردازیم:

تغییرات هورمونی و سیاهی زیر چشم در بارداری

یکی از دلایل مهمی که در به وجود آمدن سیاهی زیر چشم در اوایل بارداری تاثیر زیادی دارد، تغییرات هورمونی است که در بدن مادر ایجاد می‌شود. این هورمون‌ها، ممکن است برای افزایش جریان خون به دن جنین، رگ‌های خونی را تحت تاثیر قرار دهد و به این ترتیب باعث گشاد شدن آنها برای جریان بیشتر خون شود و در نتیجه در قسمت‌های از بدن مادر که ظرف‌تر هستند مثل، اطراف چشم،باعث ایجاد رنگ تیره‌تری شود.

سیاهی زیرچشم در بارداری به دلیل اختلالات تیروئید و احتباس مایعات

اختلالات تیروئیدی نیز می‌تواند دلیل سیاهی دور چشم در بارداری باشد، تقریبا ۷۰ درصد از زنانی که در دوران بارداری و یا در زمان استفاده از قرص‌های ضد بارداری با این عارضه مواجه می‌شوند. از جمله علائمی که نشان دهنده اختلالات تیروئیدی است می‌توان به احتباس مایعات اشاره کرد که باعث می‌شود رگ‌های خونی اطراف چشم،گشادتر شوند و به این ترتیب حلقه سیاهی در اطراف چشم نمایان شود.

سیاهی زیرچشم در بارداری به دلیل کمبود خواب

کمبود خواب در دوران بارداری نیز می‌تواند باعث ایجاد سیاهی دور چشم شود. وقتی که مادر زمان کافی را به خوابیدن اختصاص ندهد، باعث استرس بر روی چشم می‌شود و خلقه سیاهی در اطراف چشم نمایان می‌شود.

ورزش نکردن و سیاهی زیرچشم در بارداری

نکته مهمی که باید بدانید این است که خون انسان، مقادیر بسیار زیادی اکسیژن را در خود حمل می‌کند. اگر مادری در زمان بارداری ورزش‌های مناسبی انجام دهند، باعث می‌شود که اکسیژن لازم به بدن او وارد شود و به این ترتیب پوستی سالم و شفاف داشته باشد. زمانی که یک مادر، در دوره بارداری خود، ورزش کافی انجام ندهد، سنتر اکسیژن در خون او کاهش می‌یابد و به این ترتیب، رنگ خون، تیره‌تر می‌شود و در قسمت‌هایی از بدن که پوست نازک‌تری داشته باشد، مثل اطراف چشم، باعث ایجاد تیرگی می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ygem4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رفع خروپوف , درمان سریع خروپوف و بیخوابی در 3 دقیقه