تاریخ انتشار: 1402/11/12 19:36
کد خبر: 1266808

تایید تصمیم فغانی برای اخراج ایمن حسین از سوی AFC

کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم علیرضا فغانی در اخراج بازیکن عراق را تایید کرد.
تایید تصمیم فغانی برای اخراج ایمن حسین از سوی AFC

تصمیم جنجالی علیرضا فغانی، داور دیدار عراق و اردن در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا در اخراج بازیکن عراقی، حاشیه های فراوان و انتقادهای زیادی را از سوی عراقی‌ها در پی داشت، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم داور خود حمایت و در بیانیه ای آن را تایید کرد.

در بیانیه AFC آمده است:

کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص دریافت کارت زرد دوم ایمن حسین و کارت قرمز متعاقب آن توسط داور مسابقه علیرضا فغانی در دقیقه 77 دیدار عراق-اردن در جام ملت های آسیا 2023 قطر، سوالات متعددی دریافت کرد. AFC قصد دارد با ارائه تفسیری جامع از قوانین بازی و منطق پشت تصمیم داور به این سوالات پاسخ دهد.

تصمیم در زمین: 

کارت زرد اول 45+3 دقیقه (نشان دادن مخالفت با حرف و عمل)، کارت زرد دوم دقیقه 77 (به دلیل تاخیر زیاد در شروع مجدد بازی).


تصمیم به صدور کارت زرد دوم برای بازیکن شماره 18 عراق در دقیقه 77، ایمن حسین، بر اساس قانون 12 (خطاها و تخلفات - اقدام انضباطی: تاخیر) بود که به موجب آن داور باید به بازیکنانی که بیش از حد شروع مجدد را به تاخیر می اندازند، اخطار دهد. ایمن حسین پس از به ثمر رساندن گل در دقیقه 75، شروع مجدد بازی را بیش از حد به تاخیر انداخت. در جریان جشن‌های این بازیکن، داور سه بار به ایمن حسین اخطار جدی داد تا در نهایت کارت زرد دوم را به او نشان دهد. در این خصوص دومین اخطاری که به ایمن حسین صادر شد تصمیم صحیح داور بود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به شدت از هواداران، رسانه‌ها و ذینفعان می‌خواهد که به تصمیمات اتخاذ شده توسط مسئولان مسابقه احترام بگذارند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/emznw9

آخرین اخبار