تاریخ انتشار: 1402/06/10 20:39
کد خبر: 259

حضور روسیه و بلاروس در بازی‌های آسیایی منتفی شد

شورای المپیک آسیا اعلام کرد ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت نخواهند کرد.
حضور روسیه و بلاروس در بازی‌های آسیایی منتفی شد

بازی‌های آسیایی هانگژو از اول مهر ماه آغاز خواهد شد. پیش از این شورای المپیک آسیا از حضور ۵۰۰ ورزشکار روسیه و بلاروس در این بازی‌ها خبر داده بود این در حالیست که اعلام شد این ۲ کشور در بازی‌های آسیایی شرکت نمی‌کنند.

شورای المپیک آسیا بدون هیچ جزئیاتی اعلام کرد که حضور روسیه و بلاروس منتفی است. حضور آنها در بازی‌های آسیایی راه امیدی برای رقابت ورزشکاران ۲ کشور در المپیک پاریس بود.

شورای المپیک آسیا(OCA) در بیانیه‌ای کوتاه گفت که کمیته بین‌المللی المپیک(IOC) چراغ سبز نشان نداده است. این نهاد قاره‌ای به ایندین اکسپرس گفت: ورزشکاران روسی و بلاروسی در بازی‌های آسیایی حضور ندارند و این تصمیم IOC است نه OCA.

کمیته بین‌المللی المپیک به سوالاتی که از سوی ایندین اکسپرس ارسال شده بود، در مورد اینکه چرا روس‌ها اجازه حضور در بازی‌های آسیایی را ندارند، پاسخی نداد.

هنوز مشخص نیست عدم حضور روس‌ها فقط در این بازی‌هاست یا آنها اجازه شرکت در انتخابی المپیک قاره‌ای را هم نخواهند داشت. روابط تیره روسیه و بلاروس با اکثر کشورهای اروپایی پس از حمله به اوکراین، دلیل اصلی آنها بود که مجبور بودند با شرکت در مسابقات آسیایی راهی المپیک پاریس شوند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/j3kka3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


CAS روسیه را از حضور در المپیک توکیو محروم کرد