تاریخ انتشار: 1400/08/09 19:04
کد خبر: 31063

جفای وزارت ورزش در حق ورزش پایه ژیمناستیک !

قرارنیست با حضور حمید سجادی در راس وزارت ورزش و جوانان، قرار نیست در هم چنان بر روی همان پاشنه قبل بچرخد.
جفای وزارت ورزش در حق ورزش پایه ژیمناستیک !

حجت اله اکبرآبادی

امیدوار بوده و هستیم که با حضور دکتر حمید سجادی در راس وزارت ورزش ، اتفاقات مثبتی در ورزش حادث شده و از تضییع حق جلوگیری شود .

در حقیقت با حضور حمید سجادی که خود عضوی از جامعه بزرگ ورزش ایران است ، قرار نیست " در " همچنان بر پاشنه قبلی چرخیده و عده ای که حضورشان در ورزش زیر سئوال بوده و هست ، همچنان منویات شخصی خود را پیش ببرند !

جان کلام اینکه در ورزش باید شایسته ها  در راس امور باشند و رانت و رانت بازی محلی از اعراب نداشته باشد .

طبیعتا دکتر حمید سجادی خوب با این مفاهیم آشنا بوده و نیک واقف است که اگر به دنبال توسعه کمی و کیفی ورزش هستیم باید ، کار را بدست کاردان بدهیم . از توصیه پذیری و سفارش  های بی جهت اجتناب ورزیم تا ورزش نفسی کشیده و خود را از چسبیده ها سبک کند .

یکی از بخش هایی نیز که توسعه مستقیم ورزش را به دنبال دارد ، انتخابات فدراسیون ها است که باید ضمن شفافیت در آن ، شرایطی را ایجاد کرد تا افراد کاردان و شایسته پای پیش گذاشته و خود را در معرض انتخاب قرار دهند . آن هم بر مبنای برنامه هر یک از نامزدها که در مجمع سبک و سنگین می شود تا بهترین و شایسته ترین فرد بر مبنای برنامه ۴ ساله انتخاب شود .

کاری به این نداریم که در گذشته چنین روندی حاکم نبوده و بسیاری به اشتباه ، رانت و توصیه از داخل و بیرون دستگاه ورزش به ریاست فدراسیون ها رسیده اند ، اما وزیر تازه نفس ورزش امروز وظیفه ای سنگین در این زمینه بر دوش دارد و بطور طبیعی یکی از معیارهای سنجش عملکرد او ، برگزاری خوب و عدالت محور فدراسیون های ورزشی است .

 خدمت دکتر سجادی باید عرض کنیم ؛ برای او خوب نیست که بعضی از فدراسیون ها مدتهاست دوره مدیریتی شان به پایان رسیده و هنوز از زمان انتخابات آتها زمان دقیقی در اختیار نیست .

همه اینها به جای خود ، باید به آقای سجادی بگوییم که برای ایشان خوب نیست که مسوول  فدراسیون ژیمناستیک را به وزارت فرا خوانده و از او بخواهند که از حق طبیعی خویش برای حضور در انتخابات چشم پوشی کرده و استعفا دهد .

کاری به این مساله ندارم که خانم اینچه درگاهی خوب کار کرده یا خیر ، چون رای مجمع فدراسیون در این زمینه معیار قضاوت خواهد بود ، اما از وزیر ورزش می پرسیم ؛ آیا این جفا در حق ورزش پایه ژیمناستیک نیست که ماههاست بودجه اش قطع شده و درخواست هایش برای اعزام ورزشکاران به رقابت های آسیایی و جهانی در شورای برون مرزی بلوکه می شود ؟!

می پرسیم آیا شیوه مدیریت در ورزش لج و لجبازی است ؟ که چون سرپرست فعلی فدراسیون تاییده شما را ندارد ، همه قواعد ورزشی باید زیر پا گذاشته شود و او برای استعفا تحت فشار قرار گیرد ؟

قطع سیستم اتوماسیون  اداری فدراسیون با وزارت ورزش و خیلی از حرکات ایذایی دیگر اصلا در شان ورزش ایران نیست و دکتر سجادی باید از معاون قهرمانی خود بپرسد  چرا چنین شرایطی بر فدراسیون ژیمناستیک حادث شده است ؟

بدیهی است راه چاره برون رفت از وضعیت آچمز ژیمناستیک ، فشار وارد آوردن برای استعفای خانم اینچه درگاهی نیست ، بلکه باید با سپردن امور به مجمع فدراسیون ، شرایطی را برای همه کاندیداها ایجاد کرد تا با ارایه برنامه های توسعه ای خویش ، اعضای مجمع را در جهت انتخاب خود اقناع نمایند .

یقینا اگر شایسته سالاری و برنامه محوری در انتخابات فدراسیون ها حاکم شود ، وزارت ورزش شرایط توسعه ای ورزش را تسهیل خواهد کرد .چه اینکه  ایجاد سد در راه حضور کاندیداها و بعضا برگزاری انتخابات با یک کاندیدای نظر کرده آقایان هنر نیست و چنین رویکردی جز خسران برای ورزش ،نتیجه ای در بر ندارد .

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oz7wl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جزئیات بودجه ورزش در سال ۹۸ اعلام شد