تاریخ انتشار: 1401/01/17 23:18
کد خبر: 23681

رونمایی از مسیر صعود به المپیک 2024 پاریس

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) نحوه صعود تیم‌ها به مسابقات والیبال سالنی و والیبال ساحلی المپیک 2024 پاریس را مشخص کرد.

رونمایی از مسیر صعود به المپیک 2024 پاریس

سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در سال 2024 به میزبانی پاریس برگزار خواهد شد و والیبال سالنی شانزدهمین دوره حضور خود در این رویداد مهم ورزشی را تجربه خواهد کرد.

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) نحوه صعود 24 تیم‌ (12 تیم مردان و 12 تیم زنان) به مسابقات والیبال سالنی المپیک 2024 پاریس را که به تصویب هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک رسیده است، اعلام کرد و کشور فرانسه به عنوان میزبان نخستین سهمیه در هر گروه جنسیتی را به دست آورد.

11 تیم دیگر در گروه مردان و زنان از طریق فرآیند دو مرحله‌ای مشخص خواهند شد که تضمین می‌کند برترین‌های والیبال با رعایت اصل جهانی بودن در این رویداد شرکت خواهند کرد.

بر این اساس شش سهمیه المپیک پاریس در هر گروه مردان و زنان در مسابقات انتخابی المپیک تعیین خواهند شد که این رقابت‌ها شهریور و مهرماه 1402 برگزار خواهد شد. 

در مسابقات انتخابی المپیک 24 تیم برتر آخرین رده‌بندی جهانی سال جاری میلادی (مردان: 12 سپتامبر، زنان: 17 اکتبر) در سه گروه هشت تیمی به صورت دوره‌ای به مصاف یکدیگر خواهند رفت و دو تیم برتر هر گروه سهمیه المپیک کسب خواهند کرد.

پنج سهمیه دیگر هر گروه مردان و زنان پس از پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2024 مشخص می‌شود که شامل تیم برتر هر قاره در رده‌بندی جهانی خواهد بود.

همچنین برای افزایش هیجان مسابقات والیبال در بازی‌های المپیک 2024، رقابت‌های این رشته ورزشی در قالب جدیدی برگزار خواهد شد که مرحله گروهی در سه گروه چهار تیمی از جمله تغییرات است که دو تیم برتر از هر گروه و دو تیم برتر رده سوم گروه‌های سه‌گانه به مرحله پایانی مسابقات والیبال المپیک صعود خواهند کرد. مراحل یک چهارم، نیمه‌نهایی و نهایی المپیک نیز به روال گذشته به صورت حذفی برگزار خواهد شد.

در والیبال ساحلی نیز سه مسیر انتخابی برای کسب سهمیه المپیک پاریس با تاکید بر اصل جهانی و اطمینان از واجد شرایط بودن تیم‌ها مشخص شده که به قرار زیر است:

1- قهرمان مسابقات والیبال ساحلی سال 2023 جهان

2- هفده تیم برتر رده‌بندی فدراسیون جهانی (بر اساس بهترین 12 رویداد در دوره زمانی اول ژانویه ۲۰۲۳ تا ۱۰ ژوئن ۲۰۲۴)

3- تیم قهرمان هر قاره (پنج تیم) که مسابقات قهرمانی هر قاره از ۱۳ تا ۲۳ ژوئن ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

فرانسه به عنوان میزبان نخستین سهمیه مسابقات والیبال ساحلی بازی‌های المپیک را به دست آورده است و 23 تیم دیگر به روش‌های فوق کسب سهمیه خواهند کرد.

گفتنی است فرمول مسابقات والیبال ساحلی در پاریس ۲۰۲۴ همان فرمول توکیو ۲۰۲۰ باقی خواهد ماند.

photo_2022-04-06_22-02-32

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gd5k5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



چهار سهمیه المپیک کاراته ایران قطعی شد/بازگشت ملی پوشان به تهران