تاریخ انتشار: 1401/09/04 21:38
مربی ایرانی الاصل شاغل در آمریکا بعد از درخشش تیم ملی:
کد خبر: 13611

حالا منتظر تفسیر آمریکایی ها هستم/ برای چنین نمایشی کی روش را آوردیم

مربی ایرانی الاصل شاغل در فوتبال ایران گفت: پس از بازی ایران ولز، خواهیم دید که مفسران آمریکایی در مرحله بعدی چه خواهند گفت در حالی که نوبت به بازی ایالات متحده آمریکا می رسد.
 حالا منتظر تفسیر آمریکایی ها هستم/ برای چنین نمایشی کی روش را آوردیم

شایان جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی فرتاک ورزشی درباره دیدار تیم های ایران و ولز اظهار داشت: از ابتدای بازی، ولز دفاع کنارهای خود را بالا می‌برد و ایران را مجبور می کرد تا هافبک کناری این تیم عقب بشینند اما وقتی خط هافبک های کناری ایران رو به عقب حرکت می کردند این اجازه را به مدافعان بیرونی ولز می دادند تا برای فشار به جلو و گرفتن توپ در کانال های باز تلاش کنند. بر همین اساس ما نیاز داشتیم که به مدافعان کناری ولز نزدیک ‌تر بمانیم.
وی ادامه داد: در فاز تهاجمی به خوبی برای مقابله با ولز با پاس‌های سریع 20-30 یاردی خطوط را شکستیم اما در زمان ضد حمله هم نتوانستیم با نفرات زیاد موقعیت‌های خوبی را ایجاد کنیم این در حالی است که تاکتیک‌ها و ترکیب کارلوس کی روش در مقابل ولز بسیار بهتر از بازی مقابل انگلیس بود. ایران در نیمه دوم روی ضد حملات خیلی بهتر بود و بازی رو به جلویی را به نمایش گذاشت اما باز هم فرصت های زیادی را از دست دادیم.
این مربی ایرانی الاصل افزود: به همین دلیل است که ایران اسکوچیچ را اخراج کرد و کارلوس کی روش را برای چنین نمایشی به میدان آورد. کی روش اشاره کرده بود که آنها از بازی گذشته درس خواهند گرفت و این کار را انجام دادند، در بازی که ایران کاملاً تیم بهتری در کل بازی بود.  این بازی دوباره نشان می‌دهد که چرا تیم ملی بهترین تیم 8 سال اخیر آسیا بوده است. ما مستحق برد در این بازی بودیم. احساسات زیادی در این بازی خرج شدند و  کی روش توانست از آن احساسات به خوبی استفاده کند.
وی تاکید کرد: پس از بازی انگلیس، لاندون دونوان و خبرنگاران آمریکایی نام ایران را خط زدند. لاندون دونوان تمام بازی را از دست داد و تقریباً گفت ما تیم بدی هستیم و حرف‌های زیادی علیه تیم ملی ایران زد که خوشایند نبودند. او می گفت: آیا آنها مقابل تیم‌های خوب چنین نتیجه می‌گیرند؟ آیا آنها مقابل آمریکا هم چنین خواهند کرد؟» همه آنها مثل تیمی که شانسی ندارد از ایران بد می گفتند و آنقدر مطمئن بودند که ایران را شکست دادند.  پس از بازی ایران ولز، خواهیم دید که مفسران آمریکایی در مرحله بعدی چه خواهند گفت در حالی که نوبت به بازی ایالات متحده آمریکا می رسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kdvq2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جهانگیری: اساسا آوردن کی روش به همین دلیل بود که ما بد نبازیم
ایران هنوز هم شانس دارد؛ چیزی را از دست ندادیم