تاریخ انتشار: 1401/09/17 00:20
کد خبر: 13127

فرمول حضور تیم‌های ایرانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا/ استقلال به آسیا بازمی‌گردد

در فصل ۲۰۲۲ بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به دلیل همسان سازی با تقویم یوفا برگزار نشد.‌
فرمول حضور تیم‌های ایرانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا/ استقلال به آسیا بازمی‌گردد

به زودی فدراسیون فوتبال باید نمایندگان فوتبال ایران در فصل ۲۰۲۳ لیگ قهرمانان آسیا را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کند.

البته مهلت ارسال اسامی تیم‌ها تا پایان لیگ برتر و بازی‌های جام حذفی این فصل است اما فرمول انتخاب تیم ها باید به زودی مشخص شود.

در فصل ۲۰۲۲ بازی های لیگ قهرمانان آسیا به دلیل همسان‌سازی با تقویم یوفا برگزار نشد و علاوه بر قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و جام حذفی تیم های قهرمان فصل جاری این بازی ها مدعی حضور در مسابقات هستند.

اگر سهمیه ایران دو به علاوه دو باقی بماند بر اساس طرحی که سازمان لیگ در نظر گرفته تیم قهرمان فصل گذشته لیگ برتر (استقلال) و قهرمان فصل جاری لیگ برتر (؟) سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست خواهند آورد و قهرمان فصل گذشته جام حذفی (نساجی) و قهرمان این فصل جام حذفی (؟) وارد مرحله پلی آف خواهند شد. در صورتی که استقلال قهرمانی‌اش را در فصل جدید لیگ برتر تکرار کند قهرمان فصل گذشته جام حذفی (نساجی) مستقیم وارد بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد و تیم دوم لیگ برتر سهمیه حضور در پلی آف را به دست خواهد آورد.

این طرحی است که در دست سازمان لیگ است و به زودی به شور گذاشته می‌شود تا اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال آن را مصوب و به باشگاه ها ابلاغ کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48gow3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وریا غفوری به اردوی فولاد در دبی ملحق شد