تاریخ انتشار: 1395/09/23 20:08
کد خبر: 243208

صفرتا صد رقبای پرسپولیس/ از نفرت تا دو رگه ها

پرسپولیس در گروهی سخت باید برای صعود به رقابت بپردازد
صفرتا صد رقبای پرسپولیس/ از نفرت تا دو رگه ها

به گزارش فرتاک ورزشی،امروز قرعه کشی مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و تیم فوتبال پرسپولیس در گروه D با تیم های الهلال عربستان ، الریان قطر و برنده پلی آف تیم های الوحدات اردن، الوحده امارات و بنگالور هند قرار گرفت. در ادامه به معرفی رقبای شاگردان برانکو در این مرحله از رقابت ها می پردازیم.

الهلال عربستان: نفرت، نفرت و نفرت

 

d

 

تیم نام آشنای فوتبال عربستان برای ما ایرانی ها تیمی که بارها و بارها مقابل نمایندگان ما قرار گرفته و همیشه هم رقیب سفت و سختی برای تیم های ما بودند آنها باز هم باید در مقابل پرسپولیس صف آرایی کنند و جدال آنها با توجه به مشکلات همیشگی بین ایران و عربستان می تواند  جذاب و تماشایی باشد.

تاریخ تاسیس: 1957 میلادی 

افتخارات: این تیم 13 بار تاکنون قهرمان لیگ عربستان شده که از آخرین آن حدود 6 سال می گذرد. تیم سلطنتی عربستان همچنین دو بار در سال های 1991 و 2000 میلادی فاتح رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شده است. 

 سرمربی: رامون دیاز (آرژانتین):  سرمربی 57 ساله تیم الهلال که از ابتدای سال 2016 هدایت این تیم را برعهده گرفته پیش از این در تیم های پاراگوئه ، ریورپلاته به بعد سن لورنزو و ... فعالیت کرده است. 

وضعیت: الهلال عربستان فصل پیش پس از تیم الاهلی به رده دوم قناعت کرد. آنها مانند پرسپولیس نتوانستند مقام قهرمانی را کسب کنند. این تیم در این فصل با 30 امتیاز از 12 بازی مانند پرسپولیس در صدر  جدول رده بندی جای دارد. 

ستاره ها: یاسرالشهرانی، اوسامه هوساوی، سلمان الفرج، محمدالشلهوب ، نواب العابد، ناصر الشمرانی ، یاسر القحطانی (عربستان)، کارلوس ادواردو، تیاگو آلوز و لئوبوناتینی (برزیل) و نیکولاس میلسی (اروگوئه)

الریان قطر: مملو از خارجی و دو رگه

 

d

 

این تیم قطری پس از قهرمانی در لیگ قبلی ستارگان قطر با ستارگان خارجی و دو رگه اش به درخشش در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان دل خوش کرده است.

سال تاسیس: 1967 میلادی 

افتخارات: تیم الریان قریب 20 سال فصل گذشته فاتح لیگ ستارگان قطر شد و به هشتمین قهرمانی اش دست پیدا کرد. آنها در  جام امیر قطر هم 6 بار به مقام اول دست پیدا کردند.

سرمربی: مایکل لادروپ (دانمارک): سرمربی معروف تیم الریان قطر که پیش از این سابقه بازی در تیم های رئال مادرید و بارسلونا را داشته و پس از درخشش به عنوان سرمربی در تیم سوانزی راهی فوتبال قطر شد و پس از تجربه ناموفق در لخویا از ابتدای امسال به الریان آمده است.

وضعیت: الریات فصل گذشته با 62 امتیاز و با 14 امتیاز فاصله فاتح لیگ ستارگان قطر شد. آنها در این فصل با 19 امتیاز از 11 بازی در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارند.

ستاره ها: عمر باری، رودریگو تاباتا، سباستین سوریا(دو رگه)، ناتان اوکتاوی(برزیل)، گونزالو ویرا(اروگوئه)، اولیس پاسکوآ(آرژانتین)، ویکو کاسری(اروگوئه)، کیم میونگ جین(کره جنوبی)، سرجیو گارسیا(اسپانیا)

الوحده امارات: محتمل ترین گزینه برای جای خالی

 

d

 

این تیم اماراتی پرشانس ترین تیم اماراتی برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان است. این تیم برای حضور در مرحله گروهی باید یک بازی خانگی را ببرد.

تاریخ تاسیس: 1974میلادی

افتخارات: 4 قهرمانی لیگ حرفه ای امارات و همچنین رسیدن به مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2007 از مهمترین افتخارات الوحده امارات به شمار می رود.

سرمربی: خاویر آگیره(مکزیک): سرمربی 57 ساله ای که در جام جهانی 2010 هدایت تیم ملی مکزیک را بر عهده داشت. یک سال سرمربی ژاپن هم بود و هدایت اسپانیول را هم بر عهده داشت. آگیره از سال 2015 در این تیم اماراتی فعالیت می کند.

وضعیت: الوحده فصل گذشته در لیگ امارات به مقام سوم رسیدند. آنها در این فصل هم با 17 امتیاز در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار دارند.

ستاره ها: ریم چانگ وو(کره جنوبی)، خورخه والدیویا(شیلی)، بالاژ جوجاک(مجارستان)، سباستین تاگلیابو(آرژانتین)، اسماعیل مطر(امارات)

الوحدات اردن: نوستالژی؛ از عامر شافی تا عدنان حمد

 

d

 

نماینده اردن کار سختی برای رسیدن به مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان دارد. آنها پس از شکست احتمالی بنگلور هند باید رو در روی الوحده امارات قرار بگیرد.

تاریخ تاسیس: 1956

افتخارات: 15 قهرمانی در لیگ نشان می دهد که الوحدات چه تیم با ریشه و پر افتخاری در فوتبال اردن هست اما این تیم در آسیا به هیچ توفیقی دست پیدا نکرده است.

سرمربی: عدنان حمد(عراق): سرمربی عراقی و شناخته شده ای که همین امسال سرمربی الوحدات شد. عدنان حمد پیش از این در چند نوبت سرمربی عراق بود. تیم او فصل قبل به مرحله پلی آف رسید اما نتیجه ای در بر نداشت.

وضعیت: الوحدات در لیگ قبلی اردن به مقام قهرمانی رسید. آنها هم اکنون در رده دوم جدول رده بندی لیگ اردن جای گرفته است.

ستاره ها: عامر شافی، عامر دیب(اردن)، فرانسیسکو واگسلی(برزیل)، سباستین آنتیچ(کرواسی)

بنگلور هندوستان: فرزندان آمیتا در انتظار فیلم هندی

 

d

 

این تیم ناشناخته هندی به دنبال شگفتی سازی است. شاخ غول برای آنها یعنی شکست دادن الوحدات و الوحده و رسیدن به مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان. چیزی فراتر از معجزه.

تاریخ تاسیس: 2013 میلادی

افتخارات: این تیم در فوتبال هندوستان به مقام قهرمانی رسید ولی در لیگ قهرمانان اصلا حضور نداشته است.

سرمربی: آلبرت روکا(اسپانیا): 54 ساله. یک دستیار بزرگ و سرمربی نه چندان بزرگ. دستیاری در بارسلونا، گالاتسرای و عربستان. سرمربی السالوادور و حالا قریب به یک سال است که سرمربی بنگلور شده است.

وضعیت: این تیم هندوستانی فصل گشذته قهرمان لیگ هندوستان شد و پا به این مرحله از رقابت ها گذاشت. بنگلور برای تاریخ سازی می جنگد.

ستاره ها: سونیل چتری(تایلند)، خوانان(اسپانیا)، کامرون واتسون(استرالیا)، جان جانسون(انگلیس)


منبع: کاپ


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eo579

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عالیشاه: در گروهی سخت قرار گرفتیم
باید هم در لیگ برتر و هم آسیا نتایج خوبی کسب کنیم