تاریخ انتشار: 1397/09/08 11:31
کد خبر: 119832

بازیکنان خارجی استقلال باید عصای دست سرمربی باشند

پیشکسوت باشگاه استقلال به خبرورزشی گفت: بازیکنانی که از خارج به فوتبال ما می‌آیند مثل هندوانه دربسته هستند.
بازیکنان خارجی استقلال باید عصای دست سرمربی باشند

با مجید نامجومطلق، پیشکسوت باشگاه استقلال و عضو فعلی کمیته فنی درخصوص بازی روز یک‌شنبه استقلال برابر همنام خوزستانی و همین‌طور دیگر مسائل به صورت تلفنی به گفتگو نشستیم.

* شاگردان شفر برابر استقلال خوزستان چطور بودند؟

آن‌ها قبل از این شرایط روحی و روانی خوبی نداشتند و با این پیروزی به ساحل آرامش رسیدند. بعد از تعطیلات انتظار می‌رفت مجموعه استقلال به هماهنگی خوبی رسیده باشد و همین اتفاق هم افتاد. البته به دلیل شرایط نه چندان جالب حریف و با اینکه آن‌ها سرمربی هم نداشتند باید گل‌های بیشتری را از شاگردان شفر می‌دیدیم، اما آن‌ها نتوانستند بیشتر از یک گل بزنند.

* این روز‌ها انتقادات زیادی از خارجی‌های تیم می‌شود.

انتخاب و جذب این بازیکن‌ها به عهده سرمربی و کادر فنی تیم است. کمیته فنی نمی‌تواند در مورد این انتخاب نظر بدهد بلکه کیفیت این بازیکنان می‌تواند مورد نقد قرار بگیرد. بازیکنان به ویژه خارجی‌ها باید در سطحی باشند که عصای دست سرمربی در بازی باشند نه اینکه در دقایق پایانی به بازی بیایند. در واقع با جذب این قبیل بازیکنان سهمیه‌های داخلی می‌سوزد و دردسر‌های بعد از خروج این مهره‌های خارجی برای تیم‌ها باقی می‌ماند. بازیکنانی که از خارج به فوتبال ما می‌آیند مثل هندوانه دربسته هستند، اما گزینش آن‌ها مطمئناً در دست ماست!

* بیشتر توضیح می‌دهید؟

چند مهره خارجی که در لیگ بازی می‌کنند، عملکرد بدی نداشته‌اند. به طور مثال کی‌روش استنلی مهاجم سپاهان یا چند بازیکن که تراکتورسازی جذب کرده، اما متأسفانه استقلال نتوانسته مثل آن‌ها عمل کند. امیدوارم در نیم‌فصل اتفاقات بهتری برای تیم بیفتد!

* شما هم به عنوان کمیته فنی کیفیت ضعیف این بازیکنان را انتقال می‌دهید؟

بله، مطمئن باشید ما نیز در ضعیف بودن این بازیکنان با شما اتفاق نظر داریم، اما اینکه کادر فنی چه تصمیمی بگیرد، دست ما نیست و تنها ما نظرات خودمان را مطرح می‌کنیم. اجرایش می‌ماند برای سرمربی!

* امروز سالگرد مرحوم پرویز دهداری است.

خدا ایشان را بیامرزد. زبان از توصیف خوبی‌هایشان قاصر است. مرحوم دهداری یک بزرگمرد به تمام معنا بود. یکی از مهم‌ترین افتخارات ورزشی‌ام این است که چند سالی شاگرد ایشان بودم. مرحوم دهداری در تیم ملی علاوه بر این که نکات فنی را به ما منتقل می‌کرد، از نظر اخلاقی هم به ما درس می‌داد. مطمئناً اگر بخواهیم، چون تختی که در کشتی زبانزد بود در فوتبال هم نامی بیاوریم، نام آقای دهداری ثبت خواهد شد.

* امروز روزنامه خبرورزشی ۲۲ ساله می‌شود...

جا دارد انسجام روزنامه خبرورزشی را تبریک بگویم. خبرورزشی سابقه فوق‌العاده‌ای در فروش دارد. یادم می‌آید روز‌هایی که به میدان می‌رفتیم بعد از تمرین به کیوسک‌های مطبوعاتی سر می‌زدم و روزنامه شما همیشه تمام شده بود! (می‌خندد) از اتفاقات ورزشی بی‌خبر می‌ماندم و می‌دانستم همیشه سر صبح باید روزنامه را بخرم چراکه خیلی زود خبرورزشی تمام می‌شد! امیدوارم این انسجام و پیوستگی در کارتان تداوم داشته باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ep9ky

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


الحاجی گرو در رسانه‌ها هم گل نمی‌زند!