تاریخ انتشار: 1401/06/24 21:50
کد خبر: 16311

نگرانی یحیی؛ تکرار ضدحمله علیه تیم در آینده

مهاجم هلندی پرسپولیس از زمانی که به ترکیب تیم جدیدش اضافه شده عملکرد عالی از خود به نمایش گذاشته است و خیال یحیی را به نوعی از بابت یک مهاجم گلزن راحت ساخته. این در حالی است که سرمربی پرسپولیس خرید عالی دیگری را هم در خط حمله داشته و منتظر است تا هر چه زودتر دیاباته را هم در کنار لوکادیا به خدمت بگیرد تا به نوعی شاید بهترین خط حمله چند سال اخیر فوتبال ایران را در اختیار گرفته و زوجی رؤیایی را در تیم کهکشانی خودش در اختیار داشته باشد.
نگرانی یحیی؛ تکرار ضدحمله علیه تیم در آینده

مشکل یحیی در خط حمله حل شده و به نظر نمی‌رسد تیم یحیی که در چند بازی اول فصل هم مشکل کم موقعیت ساختن داشت و هم مشکل گلزنی دیگر در این دو فاز مشکل خاصی را احساس کند چون لوکادیا در بازی‌هایی که به میدان رفت با گلزنی خیال تیمش را از این بابت آسوده کرده است. اما مشکلی که در بازی با مسجدسلیمان به چشم آمد در بازی‌های دیگر سرخپوشان دیده نشده بود و این ایراد به ضدحمله خوردن پرسپولیس باز می‌گشت.

در دیدار با مسجد سلیمان، لوکادیا هر بار که توپ را در اختیار گرفت به عقیده کارشناسان در ضربات و سبک بازی‌اش در محوطه جریمه بوی گلزنی به مشام می‌رسید اما نکته مهم و ایراد بزرگ پرسپولیس به ضدحمله خوردن در بازی این تیم باز می‌گشت نکته‌ای که در بازی مسجدسلیمان بخوبی به چشم آمد و در واقع هر بار که پرسپولیس حمله می‌کرد با ضد حمله شدید تیم مسجد سلیمان مواجه می‌شد و دروازه تیم نایب قهرمان فصل قبل می‌لرزید چه بسا که اگر بعد از گل سامان نریمان‌جهان ضربه دهقانی که به تیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد تبدیل به گل شده بود شرایط به گونه دیگری می‌شد و اوضاع برای تیم یحیی سخت می‌شد. این امر نیاز به بازنگری در روش کاری یحیی را ضروری نشان می‌دهد چون جدا از هافبک دفاعی و شماره هفت پرسپولیس سایر هافبک‌های پرسپولیس به آن شکلی که باید به عقب باز نمی‌گشتند. در این بین به نظر می‌رسد شماره 7 پرسپولیس که به‌دلیل بازی فانتزی‌اش مد نظر بعضی‌ها قرار گرفته در روش کاری پرسپولیس در پست شماره 10 چندان مثمرثمر نیست چه بسا یکی دو شوت و مهیا نساختن پاس گل و سایر موارد نقطه ضعف‌های بزرگی بود که در روش بازی پرسپولیس و هافبک تیم بخوبی دیده شد اما در این بین به نظر می‌رسد که حضور دو هافبک دفاعی در هر بازی سرخپوشان ضروری احساس می‌شود. از این‌رو شاید حضور میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا یا سینا اسدبیگی در پرسپولیس ضروری باشد که در این بین البته یحیی نشان داد بازی دادن به اسدبیگی یا سرلک را ترجیح می‌دهد خصوصاً شماره 10 پرسپولیس که یحیی علاقه زیادی به بازی و تأثیر‌گذاری او دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kewxv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مقایسه سرنوشت شوت‌های «لوکادیا» و «تمیروف»؛ از اسکوربرد به گل!