تاریخ انتشار: 1401/06/29 11:41
کد خبر: 16139

شوک دوم به فدراسیون کشتی باز هم با حسن یزدانی!

درحالیکه همه در انتظار بازگشت تیم ملی کشتی آزاد از مسابقات جهانی صربستان و تعیین تکلیف تیم ملی فرنگی و همچنین شنیدن دلایل باخت سنگین حسن یزدانی مقابل تیلور بودند، این بار هم شوکی دیگر در فرودگاه به کشتی وارد شد.
شوک دوم به فدراسیون کشتی باز هم با حسن یزدانی!

در کشتی معمولا پدرها جای پسرها حرف نمی‌زنند، هرچند که قهرمانان زیادی در تاریخ این رشته در کشورمان جدا از نقش قهرمانی، در قالب پدر -پسری مطرح بوده‌اند، اما این بار بعد از بلگراد، در تردید موفق بودن یا نبودن تیم در مسابقات جهانی، درحالیکه همه در انتظار بازگشت رئیس فدراسیون به تهران و تعیین تکلیف وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی بودند، اتفاق دیگری رخ داد که همه توجهات را به خود جلب کرد.

پدر حسن یزدانی که به شدت از شکست فرزندش در بلگراد ناراحت بود، مسائلی را مطرح کرد که قطعا جای بررسی دارد، یک اینکه چرا پدر جای پسر به عنوان کردن مسائل داخل اردو پرداخته و دو اینکه آیا واقعا نیم ساعت قبل از کشتی، علیرضا دبیر برای حسن یزدانی با مربی 110 کیلویی تمرین گذاشته و ضربان قلبش را بالا برده، سه اینکه آیا حسن یزدانی در کشتی‌های قبلی عادت به انجام چنین کاری نداشته و اساسا تصمیم اشتباهی بوده است؟

پدر حسن یزدانی تاکید کرده که پسرش دنبال رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی و شورای شهر و ... نیست و به دنبال رکورد زدن هم نبوده است.

اینطور که پیداست تاکید علیرضا دبیر در بلگراد روی زیرگیری هم، درحالیکه حسن یزدانی استاد اجرای زیرکتف در کشتی دنیاست و این فن را به شیوه خودش استادانه اجرا می‌کند؛ چندان به مذاق پدر قهرمان جهان و المپیک خوش نیامده است.

دبیر در صربستان تاکید کرد که کشتی ایران به زیرگیری است و تنها با اجرای این شیوه می‌توان کشتی‌گیران آمریکایی و روس را برد.

پدر حسن یزدانی گفته که حسن یزدانی همه جای کشتی را بلد است و او را اینها (این مربیان و فدراسیون) نساختند و کار مربی سازنده بوده است.

مربی سازنده قهرمان المپیک هم همت مسلمی است، مربی‌ که هرچند مقطعی در اعزام‌ها و اردوهای ملی حضور داشتند اما قبلا از اینکه در کنار شاگردش در اردوی تیم ملی نیست، ناراحتی‌اش را ابراز کرده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oa58d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علت غیبت حسن یزدانی در لیگ از زبان درستکار