تاریخ انتشار: 1395/09/02 16:45
کد خبر: 247650

افتخاری: هیچ بازیکنی در استقلال بخاطر مسائل مالی نمی تواند "بازیکن آزاد" شود

مدیرعامل استقلال: امیدوارم منصوریان در نیم فصل به درستی تصمیم بگیرد
افتخاری: هیچ بازیکنی در استقلال بخاطر مسائل مالی نمی تواند "بازیکن آزاد" شود

به گزارش فرتاک ورزشی،مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه امیدوار است علیرضا منصوریان درباره بازیکنان استقلال تصمیم درستی بگیرد، گفت: یک ماه زمان می برد تا وزیر جدید ورزش و جوانان بتواند اطرافیانش را بشناسد و آن زمان اگر با تداوم حضور من موافق بود، برنامه ام را به او ارائه می دهم.

سیدرضا افتخاری در گفت و گو با بخش ورزشی جماران(جی پلاس)ضمن تبریک به همه استقلالی ها بخاطر راهیابی تیم شان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال، با تاکید بر اینکه استقلالی ها هنوز از شوک مصیبت درگذشت منصور پورحیدری خارج نشده اند، اظهار کرد: درگذشت پورحیدری برای باشگاه ضایعه بسیار سنگین و تاسف باری بود و ما هنوز از شوک این مصیبت خارج نشده ایم. از طرفی نباید با فوت ایشان همه چیز را تمام شده بدانیم بلکه باید از منصور خان به خاطر رفتار، کردار و زحماتی که برای باشگاه کشیده است، درس بگیریم و راه ایشان را ادامه دهیم. باید جوان ها را راهنمایی و تشویق کنیم که زندگی پورحیدری را برای خود الگو قرار دهند.

** پورحیدری از آنهایی نبود که عده ای را دنبال خود راه بیاندازد!

افتخاری از اینکه جوانان در حوزه ورزش چطور و با بهره از کدام ویژگی ها باید پورحیدری را الگوی خود قرار دهند، پاسخ داد: جوان ها باید تحقیق کنند و بفهمند که چرا پورحیدری برای مردم و ورزشکاران محبوب بود؟ دلیل محبوبیت چیزی غیر از عملکرد و صداقت ایشان نمی تواند باشد. او برای استقلال زحمات بسیاری کشید و باشگاه هر کاری انجام بدهد در قبال زحمات او ناچیز است.

وی در ادامه افزود: در مراسم ختم و تشییع جنازه منصورخان، باشگاه تمام تلاش خود را کرد تا این مراسم به بهترین شکل برگزار شود و مردم نیز استقبال گرمی کردند. آنها خوب می دانند منصورخان خودش را خدمتگذار استقلال می دانست و فردی نبود که به دنبال تبلیغات برای خودش باشد. متاسفانه برخی بازیکنان را دیده ایم که افرادی را به دنبال خود راه می اندازند و در بسیاری از مواقع این افراد، آن بازیکن را از بین بردند. به نظرم  استقلال باید پورحیدری را به صورت واقعی به بازیکنان خود معرفی کند تا او را الگوی کردار و رفتار خود قرار دهند. او هدفش خدمت به این کشور بود که به هدفش نیز رسید و موفقیت های زیادی کسب کرد. پورحیدری عمر خود را در این ورزش گذاشت و سربلند از این دنیا رفت.

** امیدوارم منصوریان در این تعطیلات تصمیم هایی بگیرد که به نفع تیم باشد

مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به اخباری مبنی پدیده تعداد زیاد بازیکنان استقلال در نیم فصل و احتمال جدایی آنها از باشگاه نیز به جی پلاس گفت: بحث بازیکنان بحثی فنی است که مدیریت باشگاه به آن ورود نمی کند و این امر به علیرضا منصوریان سرمربی تیم سپرده شده است. ما اختیار بازیکنان را بر عهده منصوریان قرار دادیم و به او گفتیم اگر احساس می کند بازیکن مازاد دارد به ما اعلام کند که ما او را در لیست فروش باشگاه قرار دهیم و به گونه ای نباشد که تا پایان فصل بازیکن در لیست نباشد و تنها به این اکتفا شود که شاید روزی از آن بازیکن استفاده خواهد شد؛ زیرا تمام این مسائل برای ما بار مالی دارد. امیدواریم ایشان در این تعطیلات تصمیمی که به نفع تیم است بگیرد و ما را نیز در جریان بگذارد.

** هیچ بازیکنی در استقلال بخاطر مسایل مالی نمی تواند "بازیکن آزاد" شود

افتخاری درباره وجود بندی در قرارداد برخی بازیکنان منوط بر این که اگر پرداختی های بازیکنان به موقع انجام نشود آن ها می توانند قرارداد خود را یکطرفه فسخ کنند، نیز پاسخ داد: خوشبختانه باشگاه قراردادها را به موقع پرداخت کرده و به بازیکنی بدهکار نیست. بنابراین اگر قرار باشد قرارداد بازیکنی فسخ شود، این صرفا به مباحث فنی تیم بر می گردد و اینکه منصوریان تشخیص داده آن بازیکن به درد تیم نمی خورد.

** برای کاوه رضایی هیچ جا بهتر از استقلال نیست

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال جدایی کاوه رضایی با توجه به پیشنهادی که از تیم های چینی دارد، هم به جی پلاس گفت: کاوه با استقلال قرارداد دارد و تا زمانی که خودش استقلال را دوست داشته باشد می تواند در این باشگاه بماند. اما اگر زمانی به این نتیجه رسید که نمی خواهد در باشگاه بماند، ما نمی توانیم به زور او را نگه داریم و می توند به هر تیمی که خواست برود. بازیکن در درجه اول باید به باشگاه و پیراهن تیم علاقه و تعصب داشته باشد. فکر می کنم برای کاوه رضایی هیچ جایی بهتر از استقلال نیست و ممکن است افرادی دخالت کنند و پیشنهادهایی بدهند که او را متقاعد کنند تا به باشگاه دیگری برود اما ممکن است این اتفاق به نفع کاوه نباشد.

** باید به منصوریان فرصت بیشتری دهیم

در هفته های نخست لیگ برتر، آنجا که استقلال نتایج خوبی نمی گرفت خیلی ها از اختلاف بین منصوریان و افتخاری حرف می زدند اما با حرف هایی که افتخاری می زند نشان می دهد که نه تنها اختلافی نیست بلکه هدف آنها به موفقیت رسیدن استقلال است. او در واکنش به اینکه تا کجا به علیرضا منصوریان فرصت خواهید داد، می گوید: ما باید تیم مان را تقویت کنیم اما در عین حال باید به منصوریان فرصت بیشتری دهیم که این امر اتفاق بیافتد. نباید از او انتظارات زیادی داشته باشیم. او نمی تواند  یکدفعه در تیم تغییرات اساسی ایجاد کند. او تنها چند ماه است که تیم را در اختیار دارد و به نظر من به زمان بیشتری نیاز دارد تا تیمش را در حد نام باشگاه استقلال آماده کند.

** دولت تمایلی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی ندارد

مدیرعامل باشگاه استقلال همچنین در واکنش به سوالی مبنی بر کلیت و زمان خصوصی سازی و واگذاری تیم های سرخابی ها به بخش خصوصی هم حرف زد و به جی پلاس گفت: زمانی که من مدیر کل تربیت بدنی استان تهران بودم، روزی از علی سعیدلو (معاون رییس جمهور و رییس وقت سازمان تربیت بدنی) پرسیدم چرا این دو باشگاه را به بخش خصوصی واگذار نمی کنید؟ او در جواب گفت دولت اجازه نمی دهد. تا به امروز هم شاهد بودیم که این تیم ها به همین علت نتوانسته به بخش خصوصی واگذار شوند. در یک مقطعی هم مزایده گذاشتند و خواستند این دو باشگاه را واگذار کنند و پیشنهادهایی هم مطرح شد که یک بخشی از بدهی های باشگاه را تحت پوشش قرار می داد اما بقیه بدهی ها، باقی می ماند. بنابراین نمی توانستند ریسک کنند و باشگاه را در این مقطع واگذار کنند چون این امر بار حقوقی برای باشگاه داشت چرا که مبلغ بدهی هم رقم کمی نیست. همینطور مسائل دیگری هم در این باب وجود دارد و از علت های عدم واگذاری این دو باشگاه است.

** نخواستم با فردوسی پور بحث کنم و همچنان در کمیته فوتسال فدراسیون فعالم!

رییس سابق کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال، در واکنش به اینکه فعالیت شما در فوتسال کاملا متوقف شده یا خیر نیز پاسخ عجیبی داد و تصریح کرد: در واقع باید فردی در فدراسیون فعالیت کند که مهارت کافی را داشته باشد و من از علی کفاشیان (نایب رییس فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته فوتسال) خواستم تا بیاید و مسوولیت آنجا را قبول کند و خودم هم به او مشاوره دهم. همین نیز اتفاق افتاد. من کارهای آنجا را انجام می دهم و نظارت و مدیریت با خود کفاشیان است تا دست از سر ما بردارند و نگویند دو شغله هستید! به نظرم کمیته فوتسال شغل محسوب نمی شود چون در حالتی می توان گفت شغل است که شما در دولت استخدام باشید  و حقوق بگیرید. اما اینجا جدای از اینکه حقوقی دریافت نمی کنیم، صرفا بخاطر علاقه به فوتسال از جیبمان هم خرج می کنیم! اولین بار عادل فردوسی پور در برنامه نود بحث دوشغله بودن من را پیش کشید که آنجا اعلام کردم استعفا می دهم و نخواستم در آن فضا بحث کنم. اما زمانی که با بازرسی کل کشور این موضوع را در میان گذاشتم گفتند فعالیت در کمیته فوتسال شغل به حساب نمی آید.

** مشکل پیراهن تیم ملی فوتسال را رسانه ها بزرگ کردند!

او در ادامه همین موضوع، درباره حاشیه های زیادی که درباره پیراهن های ناکافی و در عین حال بی کیفیت تیم ملی فوتسال در جام جهانی کلمبیا پیش آمد نیز، توضیح داد: معتقدم این مسئله را رسانه ها بزرگ کردند! من نمی گویم پیراهن تیم ملی مشکل نداشته اما باید قبول کنیم در کشور ما کمبود هایی است که نباید آنها را نادیده گرفت. فکر می کنم بیش از اندازه به این موضوع پرداخته شد. من همان موقع با ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی صحبت کردم و پیغام دادم که به بازیکنان بگویید حواسشان را جمع کنند زیرا  این حاشیه ها به ضرر تیم است. فدراسیون این همه زحمت کشیده و تیم را به بازی های تدارکاتی فرستاده و هزینه ها را پرداخت کرده است. حال برای یک پیراهن نباید همه این کارها را زیر سوال ببرید و این درست نیست. بعدا با بازیکنان هم صحبت کردم که دیگر درباره این مسائل صحبت نکنند.

** یک ماه زمان می برد تا سلطانی فر اطرافیانش را بشناسد

مدیر عامل باشگاه استقلال در ادامه این گفت و گو درباره جلسه با مسعود سلطانی فر وزیر جدید ورزش و جوانان و اینکه چقدر محتمل است در تغییرات احتمالی زیرمجموعه او، همچنان مدیرعامل بماند، هم حرف های جالبی زد و به جی پلاس گفت: زمانی که به دیدن حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی رفته بودیم، سلطانی فر را ملاقات کردم و همانجا کمی صحبت کردیم. او هنور شناختی نسب به اطرافیان خود پیدا نکرده است، حداقل یک ماه زمان می برد که این شناخت به دست آید، بعد از آن اگر به این جمع بندی رسید که من همچنان مسئولیت باشگاه استقلال را بر عهده داشته باشم، برنامه های خودم را ارائه می دهم و آن زمان وظایفم تازه شروع می شود. تا امروز من فقط کارهای روزمره را در استقلال انجام داده ام و تلاش کردم تیم در آرامش باشد.

** امیدوارم بتوانیم سروسامانی به تیم بانوان استقلال دهیم

افتخاری در پایان درباره بحث منحل شدن تیم فوتبال بانوان استقلال و چرایی این مسئله نیز خاطرنشان کرد: زمانی که به استقلال آمدم، تیم بانوان تشکیل شده بود اما با هم اختلاف پیدا کرده بودند. من گفتم اگر بخواهند این گونه ادامه دهند تیم را منحل می کنم اما در این باره نیز جلسه خوبی برگزار شده و ادامه هم خواهد داشت تا بتوانیم سروسامانی به تیم بانوان استقلال دهیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/278yen

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دلیل استقلالی شدن کاوه لو رفت!