تاریخ انتشار: 1395/07/14 02:14
کد خبر: 257602

ستاره ای که باید پرسپولیس قدرش را بداند

بدون شک در بین ستاره های پرسپولیس در لیگ شانزدهم، باید روی جلال حسینی حساب ویژه ای باز کنیم.
ستاره ای که باید پرسپولیس قدرش را بداند

 بدون تردید یکی از مهم‌ترین عوامل بهبود ساختار دفاعی پرسپولیس در لیگ شانزدهم، بازگشت جلال حسینی به ترکیب این تیم بوده است. مدافع میانی ملی‌پوش کشورمان سال گذشته هم علاقه‌مند بود به جمع قرمزها برگردد، اما در آن مقطع برانکو او را نخواست؛ تصمیمی که شاید خود پروفسور حالا بیشتر از هر کس دیگری از اتخاذش پشیمان شده باشد!

این سومین فصلی است که حسینی برای قرمزهای پایتخت توپ می‌زند. او ابتدای لیگ دوازدهم به پرسپولیس آمد و لیگ سیزدهم را هم در این تیم سپری کرد، اما در پایان آن فصل راهی لیگ قطر شد. حالا بعد از دو سال دوری، جلال به پرسپولیس برگشته و این بازگشت، با عملکرد حیرت‌انگیز ساختار دفاعی سرخ‌ها همراه شده. تنها کافی است آمار پرسپولیس را با جلال حسینی و بدون این بازیکن مقایسه کنیم تا اهمیت ویژه او روشن شود.

 

16گل کمتر خورده‌اند!

پرسپولیس در لیگ سیزدهم فقط با دریافت 15 گل، عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را مقتدرانه به خودش اختصاص داد و البته نایب‌قهرمان ایران هم شد. در آن سال جلال حسینی یکی از بهترین فصول فوتبالی‌اش را پشت سر می‌گذاشت. تا هفته هفتم آن فصل، پرسپولیس فقط سه گل دریافت کرده بود؛ یکی از نفت، یکی از سایپا و یکی هم از فولاد!

در ابتدای لیگ چهاردهم حسینی از پرسپولیس جدا شد که این مساله خیلی زود تاثیر خودش را روی عملکرد ساختار دفاعی سرخ‌ها گذاشت. در هفت هفته اول آن فصل، پرسپولیس 9گل دریافت کرد که همین مساله باعث وقوع تغییر در کادرفنی قرمزها شد. دقیقا باخت سه بر یک به تراکتورسازی در هفته هفتم باعث شد علی دایی با چشمانی اشکبار از پرسپولیس اخراج شود.

لیگ پارسال از نظر دفاعی برای پرسپولیس حتی بدتر هم شروع شد؛ چه اینکه این تیم در هفت هفته نخست، 12گل دریافت کرد که چیزی نمانده بود همین وضعیت منجر به اخراج برانکو شود. در حقیقت پروفسور خوش‌شانس بود که درست در هفته هفتم با یک برد ناپلئونی برابر تراکتورسازی، بقای خودش را قطعی کرد.

امسال هم که پرسپولیس در هفت هفته اول فقط دو گل دریافت کرده است. حالا یک بار دیگر مرور می‌کنیم؛ سرخپوشان در هفت هفته آغازین لیگ‌های چهاردهم و پانزدهم بدون جلال حسینی جمعا 21گل خورده‌اند، در حالی که گل‌های دریافتی این تیم در هفت هفته ابتدایی لیگ‌های سیزدهم و شانزدهم با جلال حسینی، فقط 5گل بوده است؛ یعنی 16گل کمتر! البته که در بسته ماندن دروازه هر تیمی، سایر عناصر دفاعی و از همه مهمتر دروازه‌بان هم نقش دارند، اما بدون هیچ شکی در این مورد باید یک سهم ویژه برای جلال حسینی قائل بود

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27nmz6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


در مورد بازیکن محبوب برانکو/ هر 11 پست فوتبال برایش غیرتخصصی است!