تاریخ انتشار: 1396/04/29 11:34
کد خبر: 194715

جنگ در جناح چپ استقلال تهران

استقلالی‌ها لیگ شانزدهم را با سه مدافع چپ تخصصی استارت زدند.
جنگ در جناح چپ استقلال تهران

میثم مجیدی که در ابتدای لیگ پانزدهم با نظر مظلومی به استقلال آمده بود و دفاع چپ فیکس این مربی به حساب می‌آمد، با نظر منصوریان در جمع آبی‌ها ماندنی شد اما در همان بازی اول روی نیمکت نشست تا امید نورافکن در ترکیب اصلی قرار بگیرد. البته این پایان ماجرا برای استقلالی‌ها نبود. میلاد زکی‌پور که همراه منصوریان از نفت به استقلال آمد، پس از مدتی به مهره فیکس این مربی تبدیل شد. حضور نام میثم مجیدی در فهرست مازاد استقلال و انتقال نورافکن به پست هافبک دفاعی، باعث شد تا زکی‌پور به دفاع چپ اصلی تیم منصوریان تبدیل شود و تا پایان فصل فیکس بازی کند. فراموش نکنیم اشتباهات این بازیکن جوان در چند بازی باعث شد تا منصوریان به اجبار از یعقوب کریمی یا مگویان در پست دفاع چپ استفاده کند اما هیچ‌وقت اعتمادش به زکی‌پور را از دست نداد. شاید سرمربی آبی‌ها به همین دلیل زکی‌پور را برای لیگ هفدهم حفظ کرده اما یک‌مدافع چپ تخصصی دیگر را به تیمش اضافه کرده است. آرمین سهرابیان همان بازیکنی است که خیلی بی‌سروصدا استقلالی شد تا شاید ذخیره‌ای مطمئن برای زکی‌پور باشد و با او رقابت کند. نگاهی به کارنامه زکی‌پور و رقیب جدیدش، نشان خواهد داد جناح چپ خط دفاعی استقلال تا چه اندازه تقویت شده است.
 
زکی‌پور؛ از نفت تا استقلال

این دفاع چپ 21‌ساله، در نقل‌و‌انتقالات زمستانی لیگ پانزدهم با نظر منصوریان سر از لیگ برتر درآورد. او با سابقه بازی در شموشک، پارسه و مقاومت‌تهران، مورد توجه سرمربی وقت نفت‌تهران قرار گرفت و برای نیم فصل دوم با این تیم قرارداد بست. منصوریان در نیمه دوم لیگ پانزدهم تنها در 5‌بازی به زکی‌پور میدان داد و 204‌دقیقه از او بازی گرفت اما با این وجود تصمیم گرفت این مدافع را همراه خودش به استقلال بیاورد. زکی‌پور در رقابت‌های لیگ شانزدهم، 15‌بار برای استقلال به میدان رفت و موفق شد 1199‌دقیقه برای آبی‌ها فوتبال بازی کند. او در رقابت‌های لیگ قهرمانان هم 8‌بازی برای منصوریان انجام داد و 647‌دقیقه در آسیا فوتبال بازی کرد. او در بازی حذفی مقابل نفت هم مدافع فیکس استقلال بود و 120‌دقیقه برای آبی‌ها توپ زد. او در فاز هجومی عملکرد قابل‌قبولی نداشت و در 24‌بازی، تنها یک‌گل ساخت اما در دفاع توانست توانایی‌هایش را به رخ بکشد. او در داربی دور برگشت یکی از بهترین‌های استقلال بود و شاید به همین دلیل یک‌سال دیگر در جمع آبی‌ها ماندنی شد.
 
سهرابیان؛ آقای تازه وارد

خرید منصوریان برای لیگ هفدهم، محصول تیم‌های پایه سپاهان بوده است. سهرابیان در سن 16‌سالگی به تیم جوانان سپاهان پیوسته و در سن 19‌سالگی هم جواز حضور در تیم بزرگسالان را به دست آورده است. این بازیکن که در حال‌حاضر 21‌سال و 11‌ماه و 6‌روز سن دارد، در ابتدای لیگ چهاردهم با نظر زلاتکو کرانچار به تیم بزرگسالان اضافه شد اما در فصل قهرمانی سپاهان حتی یک‌دقیقه هم در لیگ برتر بازی نکرد. او در لیگ پانزدهم در جمع بزرگسالان ماندنی شد اما برای دومین سال متوالی حتی یک‌دقیقه شانس حضور در ترکیب را پیدا نکرد. با حضور ویسی در سپاهان، شرایط برای سهرابیان کمی تغییر کرد و او در نهایت بازی در تیم بزرگسالان را تجربه کرد. تا زمانی که ویسی سرمربی سپاهان بود، سهرابیان 14‌بازی برای سپاهان انجام داد و روی هم رفته 1010‌دقیقه برای این تیم فوتبال بازی کرد. او در این مدت نه گلی زد و نه گلی ساخت  و با دریافت دو کارت زرد و یک‌کارت قرمز به کارش پایان داد. جالب اینکه پس از رفتن ویسی و آمدن کرانچار، سهرابیان بار دیگر به نیمکت پیچ شد و حکم تماشاگر را برای پرافتخارترین تیم ایران ایفا کرد. فراموش نکنیم بازیکنی که فصل گذشته با سپاهان قراردادی 100‌میلیون تومانی داشته، در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال غایب بوده و مشخص نیست با عملکردش در کدام بازی دل منصوریان را برده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ojzaq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره جوان استقلال: سمت راست پرسپولیس را از کار می اندازم