تاریخ انتشار: 1402/04/15 11:00
کد خبر: 3193

افتادگی سینه بعد از شیردهی

تحقیقات نشان داده‌اند که تغذیه با شیر مادر تاثیر زیادی بر شکل یا حجم سینه ندارد.
افتادگی سینه بعد از شیردهی

تحقیقات نشان داده‌اند که تغذیه با شیر مادر تاثیر زیادی بر شکل یا حجم سینه ندارد. در واقع در دوران بارداری، رباط‌هایی (رباط‌های کوپر) که از سینه‌های شما حمایت می‌کنند ممکن است با پر و سنگین‌تر شدن سینه‌ها کشیده شوند. این کشش ممکن است به افتادگی سینه‌ها پس از بارداری کمک کند، چه به کودک خود شیر بدهید یا خیر.

بنابراین عامل اولیه افتادگی سینه بعد از شیردهی، تغییرات هورمونی در دوران بارداری است و عوامل دیگری مانند بالا رفتن سن، اضافه وزن یا کاهش وزن ناگهانی، داشتن سینه‌های بزرگ و سیگار کشیدن می‌توانند آن را تشدید کند. زیرا خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش می‌دهند.

به عبارت دیگر، سینه‌ها تحت تأثیر افزایش طبیعی سایز در دوران بارداری و کاهش وزن پس از بارداری قرار می‌گیرند. آنها با شیردهی بزرگ می‌شوند و پس از شیردهی، به‌آرامی به سمت پایین جمع می‌شوند. هر کاهش وزن قابل توجهی به هر دلیلی می‌تواند باعث افتادگی سینه‌ها شود.

پس اجازه ندهید ترس از افتادگی سینه‌ها پس از شیردهی شما را از شیر دادن باز دارد. شیردهی به شما این امکان را می‌دهد که کودک را با شیر خود تغذیه کنید و مواد مغذی و آنتی‌بادی‌هایی را فراهم کنید که به نوزاد در مبارزه با بیماری‌ها کمک می‌کنند.

در عوض برای کمک به حفظ ظاهر سینه‌های خود، سبک زندگی سالمی را انتخاب کنید. فعالیت بدنی منظم را در برنامه روزانه خود بگنجانید و وزن مناسب خود را حفظ کنید. رژیم غذایی سالم داشته باشید. اگر سیگار می‌کشید، از پزشک خود بخواهید که به شما در ترک سیگار کمک کند.

  • بیشتر بخوانید:
علائم کم خونی در بارداری
زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند
تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xlbq2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کشیدگی پوست در بارداری