تاریخ انتشار: 1402/05/17 17:00
کد خبر: 1393

انواع پوست پروانه ایانواع پوست پروانه ای

بیماری پوست پروانه ای (EB) انواع مختلفی دارد.
انواع پوست پروانه ایانواع پوست پروانه ای

بیماری پوست پروانه ای (EB) انواع مختلفی دارد. این انواع می­توانند شدت بیماری و خطرات ناشی از آن را تعیین کنند. همچنین علائمی که در هر کدام از آن­ها بروز پیدا می­کنند متفاوت است. به­طور کلی متخصصین این بیماری را به ۴ دسته زیر تقسیم می­کنند.

  • پوست پروانه ای ساده (EBS) : نوع ساده رایج­ترین نوع است که می­تواند از خیلی خفیف که خیلی دردناک نیست تا خیلی شدید که بسیار دردناک است فرد را درگیر کند. در این نوع تاول­ها در لایه های بالایی و سطحی پوست ( اپیدرم ) ایجاد شده و به ندرت به اندام­های داخلی سرایت می­کنند. همچنین کمتر پیش می­آید که تاول­ها پس از بهبودی به زخم تبدیل شوند.
  • پوست پروانه ای اتصالی (JEB) : از نظر شدت بیماری این نوع می­تواند در حد متوسط تا شدید فرد را درگیر کند. تاول­ها معمولا در دهان و مری ظاهر شده و ابتلا به آن نیز بسیار نادر است.
  • پوست پروانه ای اضمحلالی (DEB) : در این نوع، تاول­ها در لایه میانی پوست ( درم ) ایجاد شده و ممکن است از خفیف تا شدید فرد را درگیر کنند.
  • پوست پروانه ای سندرم کیندلر (Kindler syndrome): در این نوع تاول­ها به تمامی لایه­های پوست فرد نفوذ کرده و به آن­ها آسیب می­رساند. این نوع بسیار نادر است.

بیشتر بخوانید: علت درد بعد از رابطه جنسی در خانم ها چیست؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xomq2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تاثیرات شامپو بر مراقبت از مو