تاریخ انتشار: 1395/09/27 23:40
پیش بازی یوونتوس و ‏آاس رم
کد خبر: 242269

جدال صدرنشینان ایتالیا. الگری و اسپالتی در نبردی برابر

آیا الگری مچ اسپالتی را می خواباند،یا اسپالتی با دست پر از تورین راهی رم می شود؟
 جدال صدرنشینان ایتالیا. الگری و اسپالتی در نبردی برابر

 امشب و از ساعت 23:15 به وقت ایران و درچارچوب رقابت های هفته هفدهم سری آ ایتالیا، دوتیم رقیب و ریشه دار وسنتی فوتبال ایتالیا، یعنی یوونتوس معروف به بانوی پیر که با32بار قهرمانی درسری آ و دوبار قهرمانی درلیگ قهرمانان اروپا را درکارنامه دارد که پس از باشگاه رئال مادرید، دومین تیم پرافتخار قرن 20را یدک می کشد، باید درورزشگاه یوونتوس شهر تورین، مقابل تیم آ اس رم، معروف به گرگ ها قرار گیرد که فقط 3بار سابقه فتح اسکودتو و یک بار نایب قهرمانی درلیگ قهرمانان اروپا را درکارنامه افتخارات خود دارد، قرار خواهد گرفت.

یوونتوس که تنها تیم سه ستاره فوتبال ایتالیاست و در طول تاریخ خود بازیکنان ماندگاری را در باشگاه خود داشته است، پس از باخت ناباورانه برابر جنوا، ازشرایط نسبتا بهتری برخوردار شد و در طی دو بازی بعدی خود، ابتدا موفق ش تیم با طراوت وشاداب آتالانتا را شکست دهد و سپس در دربی شهر تورین، توانست با سه گل تیم تورینو را مغلوب کند و صدر جدول را همچنان دراختیار داشته باشد و آن را تثبیت کند.

cg0J70i4YEl2

بانوی پیر درنظر دارد تا با پیروزی برابر رم، اختلاف امتیازی خود را با او به ۷ امتیاز برساند و با کسب قهرمانی در نیم فصل اول به استقبال نیم فصل دوم بازی ها پای بگذارد. و به همین خاطر دراین بازی خانگی، پیروزی برای الگری مربی خوشفکر وصاحب سبک ایتالیایی، بسیار مهم وتقریبا حیاتی بنظر می رسد.

اما در آن سوی زمین،آاس رم که در دو بازی گذشته خود به دو پیروزی با ارزش دست یافته است، و دو تیم بالای جدول لاتزیو و میلان را شکست داده است .آنها دربازی امشب  با روحیه ای مناسب  ومضاعف به دیدار یوونتوسی های صدرنشین خواهد رفت تا با پیروزی دراین بازی، اختلاف امتیاز را به عدد یک برساند وتنور رقابت های سری آ را داغ نگهدارد. پیروزی در این مسابقه برای گرگ های رمی اهمیت بسزایی دارد زیرا با توقف بانوی پیر ،آنها در ادامه فرصت صدرنشینی را پیدا خواهد کرد.

57xVZoWE9LAm

ازطرفی این دیدار برای پیانیچ بازیکن تاثیر گذار یووه که سالها در رم بازی ورشد کرده است ،از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار خواهد بود.وتقابل او وهم تیمی های سابق اش ،جذابیت این بازی را بیشتر می کند. دراین دیدار الگری ممکن است یوونتوس را با یکی ازدو مدل 4-3-1-2ویا 3-4-1-2 وارد زمین کند که استفاده از سیستم دوم محتمل تر بنظر می رسد.

بوفون درون دروازه قرار خواهد گرفت، روگانی(بارزالی)، بن عطیه، کیه لینی، سه مدافع میانی یووه خواهند برد. لیخشتاینر و ساندرو بعنوان دو وینگر راست وچپ بازی خواهند کرد و خدیرا، مارکیزیو، در میانه زمین بکار گرفته خواهند شد و پیانیچ، پشت سر گونزالو هیگواین و مانژوکیچ(دیبالا)که بعنوان دومهاجم یووه به بازی گرفته می شوند، بعنوان طراح وبازیساز که از ضربات ایستگاهی بسیار خوبی برخوردار است،بکار گرفته می شود.

 

5PgulK9lSneL

درآن سوی زمین اسپالتی احتمالا در برابریووه ازمدل 4-2-3-1استفاده کند واز شزنی درون دروازه استفاده کند. از فازیو، مانولاس، رودیگر، امرسون پالمیری، درخط دفاعی استفاده می کند و از  ده روسی، و استروتمن بعنوان دوهافبک دفاعی بهره خواهد گرفت که ده روسی جلوی مدافعین بازی می کند و از پروتی(محمد صلاح درصورت بهبودی)، و الشعراوی بعنوان دوبال راست وچپ باری خواهد گرفت و از ناینگولان،پشت سر ادین ژکوی بوسنیایی که درنوک هدف بازی می کند،استفاده خواهد کرد.

درتیم رم ژکو امید اول گلزنی بشمار می رود واین روزها از شرابط بسیار خوبی برخوردار است و همچنین اسپالتی روی شوت های ناگهانی ناینگولان هافبک بلژیکی -فلیپینی خود،  حساب ویژه ای باز کرده است وسرعت الشعراوی ازکنارها، نقطه قوت تیم رم بشمار می رود.

eXlgqo0OKRH4

درآن سوی زمین الگری تمام امید های گلزنی تیمش را در خط تهاجمی و درساق های هیگواین آرژانتینی و مانژوکیچ کروات خود، می بیند و پاس های طلایی پیانج نقطه قوت یوونتوس خواهد بود. تقابل خط مستحکم دفاعی یووه و قدرت تهاجمی خط حمله گرگ ها، دربازی امشب دیدنی و تماشایی خواهد شد و می تواند این بازی را آبستن حوادث بسیار زیادی نماید به طوری که شاید به سرعت گلی ازسوی هرکدام از دوتیم بثمر برسد.

در تیم بانوی پیر ،بازیکنانی چون: بونوچی، دنی آلوز،بعلت آسیب دیدگی بازی امشب را ازروی سکوها مشاهده خواهند کرد. و درتیم رم، بازیکنانی مانند پاردس،پرز، فلورنتزی، به علت مصدومیت قادر به همراهی تیمشان نیستند و بازی کردن محمد صلاح مصری نیز نامشخص است.

آمار وارقام دوتیم اول ودوم جدول سری آ ایتالیا قابل توجه است.

یووه در ۶ دیدار گذشته دو تیم،۳بار پیروز زمین بوده است،و آاس رم نیز۲ بارموفق به پیروزی برابر یووه شده است و یک بازی آنها نیزبا تساوی به پایان رسیده است.

یوونتوس در ۲۴ دیدار گذشته ی خود،دربازی خانگی،موفق به کسب پیروزی شده است و حتی یک تساوی نیز درکارنامه خودندارند.

آاس رم در ۳۳ بازی گذشته خود در سری آ، در ۳۰ دیدار آن، شکست ناپذیر بوده است.

یووه در ۱۲دیدار خانگی گذشته خود، حداقل ۲ گل وارد دروازه حریفانش کرده است.آنها در ۶ بازی خانگی اخیر خود مقابل رم، همواره پیروز از زمین بیرون آمده اند.

درخاتمه خلاصه ای ازصحبت های دوسرمربی را به اتفاق می خوانیم. 

الگری سرمربی خوشفکر یوونتوس درمورد بازی مهم امشب چنین اعتقادی دارند: دیدار با رم تعیین کننده سرنوشت قهرمانی نیست.و نتیجه مساوی نتیجه مثبتی برای ما نخواهد بود.

لوچیانو اسپالتی سرمربی زیرک رم، درمورد بازی مقابل یووه معتقد است که:  اگر با هدف کسب تساوی به تورین سفر کنیم مطمئنا، شکست خواهیم خورد. این دیدار مهمترین بازی این هفته سری آ ایتالیا خواهد،زیرا درصورت پیروزی رم ،آنها به یک قدمی بانوی پیر خواهند رسید بشه کلی که حتی صدای نفس های یووه را خواهند شنید و چنانچه یووه بازی را ببرد، رم را با فاصله ۷امتیازی پشت سر خود نگه می دارد و با خیالی آسوده به استقبال سال نو خواهد رفت.

LTuedbJaOsrv

بنابراین این دیدار می تواند از جذابیت وحساسیت خاصی برای هر دو تیم وحتی میلان رده سومی نیز برخوردار باشد. آیا اسپالتی در تورین، مچ الگری خوشفکر را می خواباند یا الگری، اسپالتی را با دستان خالی ،روانه شهر رم خواهد کرد؟ امشب وپس ازسوت پایان بازی، همه چیز مشخص خواهد شد.

نقطه مشترک این دو تیم، نشستن فابیو کاپلو مربی بزرگ ایتالیایی بر روی نیمکت آنها بعنوان سرمربی است که توانست با هردوتیم اسکودتو را فتح کند. امیدوارم که یک بازی سراسر تماشایی ودیدنی و آموزشی ازاین دوسرمربی ،متفکر وزیرک وخوشفکر که از اندیشه های فوتبال تهاجمی درفوتبال سنتی ایتالیا به حساب می آیند را شاهد باشیم تا از بار فنی آن نکات دلخواه را برداشت کنیم.

 

 نویسنده:امین یزدانی

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xw6ab

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ژکو: از اینکه مردم گمان می کنند زندگی ما آسان است خوشم نمی آید