تاریخ انتشار: 1396/01/21 12:24
اختصاصی| ماشین آقا فرهاد چپ کرد؛
کد خبر: 218109

آقای کاظمی مرد و قولش!

نتایج ضعیف ماشین سازی باعث شده این تیم چمدان هایش را برای لیگ یک ببندد،ودوباره راهی لیگ یک شود.
آقای کاظمی مرد و قولش!

به گزارش فرتاک ورزشی، این تیم بی شک چوب تصمیمات مدیریت خود را میخورد،تصمیماتی که گرفته شد اصلا به نفع این تیم نشد وگذر زمان نشان دادمدیریت تیم در تصمیمات کلی ومخصوصا فنی اشتباهات بسیار بزرگی را مرتکب شدند که بهای ان از دست دادن سهمیه لیگ برتری ماشین شد. سقوط ماشین بهانه ی است تا فلش بکی بزنیم به عقب تر.

فصل گذشته بود که ماشین سازی باهدایت رسول خطیبی بهمراه کادر جوان وبومی خود بعد از بیست سال ارزوی صعود این تیم را برای هواداران با وفای خودمحقق کرد وقدیمی ترین تیم آذربایجان دوباره راهی لیگ برتر شد اتفاقی که سالها عاشقان سبز جامگان به انتظارآن نشسته بودند، سرانجام این انتظار با هدایت رسول خطیبی وبرادر او حسین خطیبی ،یونس باهنرو سایرکادر که تلفیقی ازکادر فنی جوان با دانش وبومی بود به سر رسید،ورسما ماشین به سطح اول فوتبال کشور بازگشت.

در ابتدای فصل مدیران تیم تصمیم گرفتند فصل را با کادر فنی موفق فصل گذشته خود یعنی رسول خطیبی آغاز کنند و شاید رسول بهتر از هرکس دیگری میدانست باتوجه به کم تجربگی تیم چه وظیفه سنگینی بر دوش خود دارد.

رسول لیگ را با برد شیرین خارج از خانه استارت زد امادرادامه اوضاع انقدر بروقف مراد خطیبی وهواداران تیم خوش نگذشت وتیم درهفته های ابتدای وارد بحران شد که شاید خیلی ها اسم ان بحران را کم تجربگی مینامندکه به مرور خیلی از تیمها باموفقیت ازاین بحران خارج می شوند.

اما در تبریز قضیه چیز دیگری بودنتیجه نگرفتن های ابتدای اما بهانه خوبی را برای مدیران واعضای هیات مدیره فراهم کرد،رسول کار خود را ادامه میداد اما درهمان هفته های ابتدایب درمحافل خصوصی ودنیای مجازی شنیده می شد اعضای هیات مدیره به دنبال انتخاب جانشین برای خطیبی هستند وحتی خود اعضای کادر هم از این ماجراه اگاه شدند.

درست زمانی که باید کادر فنی تمام تمرکز خودرا برای تیم ومسائل فنی وخروج از این بحران ابتدایی میگذاشتند اما کم کم حاشیه ها برمتن غلبه کرد وهرروز ازداخل جلسات محرمانه باشگاه خبرهای ضدونقیضی  درز کرد، این اشفتگی بازار وحاشیه های بالا در هفته های تقریبا ابتدای تمامی نداشت  وبقولی خودی ها اجازه ندادند تیم موفق خطیبی این بحران را مدیریت کند.

بلاخره رسول خطیبی که بعد از بیست سال این تیم را لیگ برتری کرده بود وبه نوعی به ناجی ماشین معروف شده بود بخاطر فشار بالای هیات مدیره ومدیریت تیم درهفته سیزدهم با این تیم قطع همکاری کرد ورسما ازسمت خود استعفا داد. ناجی فوتبال آذربایجان وماشین سازان بخاطر بی اعتمادی مسئولان این تیم رفت که رفت ،واین سوال را دربین اذهان به وجود آورد که اگر رسول مربی موفقی نبود پس چطور این تیم را بعد از دو قرن به لیگ برتر رساند؟ وانبوهی از سوال ها که برای همیشه بدون پاسخ ماند وهیچکس شاید جوابی برای آن نداشته باشد.

بعد از جدایی خطیبی نقش دلالان فوتبال در تبریزپررنگ شد،دلالانی که به ظاهرحتی با اعضای هیات مدیره هم روابط دوستانه ی داشتند وشاید همین روابط یکی ازدلایل جدایی زود هنگام خطیبی با ماشین را فراهم کرد.

چند گزینه برای جایگزینی خطیبی درباشگاه مطرح شد،از تونی تایحیی وفرهاد کاظمیاما چیزی که بیشتر قابل پیش بینی بود نزدیکی فرهاد کاظمی به نیمکت سبزجامگان بود،فرهاد کاظمی بارها در مصاحبه باخبرگزاری های کشور اعلام کرد که اگر سرمربی این تیم شود این تیم را نه تنها درلیگ حفظ خواهد کرد بلکه بایک جایگاه آبرومندانه به پایان خواهد رساند وحتی دریک مصاحبه ی رسما اعلام کرد اگر این تیم به لیگ یک سقوط کند برای همیشه از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

این ادعا ها وعوامل پشت پرده باعث شد فرهاد سکان هدایت تیم رابرعهده بگیرد،درنیم فصل دوم دست به تغیرات زیادی زد ودر عین شگفتی چند بازیکن سرشناس همچون مهردا بایرامی، سامان نریمان جهان را ازتیم را کنار گذاشت و اندو تیموریان هم در ادامه ازجمع ماشین سازان جدا شد و در مقابل بازیکنان را به تیم اضافه کرد که چندان کیفیت بالای نداشتند وگاها برخی ازبازیکنان به دلیل مصدومیت ماهها از میادین به دور بودند.

تصمیمات عجیب فرهاد کاظمی در نقل وانتقالات نیم فصل دوم که بهترین موقعیت برای تقویت تیم بود باسکوت اعضای هیات مدیره همراه شد وهمین امر در نیم فصل دوم به نوعی باعث ریختن پل سقوط برای ماشین سازی هم در ادامه لیگ شد.

نیم فصل دوم اوضاع ماشین سازی بدتر شد واین تیم نه تنها ازبحران خارج نشد بلکه وارد بحران بزرگتری شد. ماشین سازی نه تنها رنگ برد را ندید بلکه باخت های پی درپی را تجربه کرد،وکیفیت پایین بازیکنان این تیم مخصوصا بازیکنان جذب شد باعث شد این تیم به زنگ تفریح سایر تیم ها تبدیل شود این تیم چه درخانه وچه خارج ازخانه تقریبا عادت باخت باخت را ترک نکرد وبجز بازی با سپاهان درسایردیدار ها عملکرد کاملا ضعیفی را به نمایش گذاشت.

اوضاع بقدری وخیم شد که درهفته بیست وششم وچهار هفته به پایان فصل سقوط تیم  ۹۹درصد مسجل شد وحالا معجزه هم نمی تواند به داد این تیم برسد اما نکته جالب اینکه  حالا که سقوط ماشین قطعی شده فرهاد کاظمی بجای عذرخواهی از فوتبال دوستان تبریزی در ادعای تازه اعلام کرده هیچ نقشی دراین سقوط ندارد،وبه نوعی مصاحبه های قبل  از ورود به تیم را هم ظاهرا به کلی فراموش کرده است.

سوالی که حالا برای همه فوتبال دوستان ایجاد می شود اینکه اگر کاظمی نقشی در این سقوط ندارد پس چرا قبل از ورود به این تیم قول بقا داده بود وحتی اعلام کرده بود اگر این تیم سقوط کند از فوتبال خداحافظی می کند، راستی، اگر قرار بود تیم سقوط کند اقا فرهاد چرا وارد این تیم شد واین ریسک را کرد تا هدایت این تیم را قبول کند.

حال که کار از کار گذشته وتیم درآستانه سقوط زودهنگام قرار گرفته فراموش کردن ادعاهای قبلی چندان جالب به نظر نمی رسد وترفند حرفه ی برای فرار از قبول مسئولیت سقوط نمی تواند باشد چه فرهاد کاظمی قبول کند وچه نکند این سقوط کارنامه سیاهی برای او برجا گذاشت وحالا خیلی ها منتظر هستند تا ببیند اقا فرهاد به قول خود مبنی بر خداحافظی ازدنیای فوتبال عمل میکند یانه؟

البته به دور از انصاف است فرهاد کاظمی را همه کار سقوط  ماشین بدانیم چرا که اعضای هیات مدیره درهمان ابتدای فصل با بی اعتمادی به مربیان بومی سنگ بنای سقوط این تیم را بنا نهادند وباید حداقل انها هم پاسخگوی افکار عمومی واصحاب رسانه در قبال این سقوط  باشند.

اینکه چرابه کادری که بعد از بیست سال آرزوی فوتبال دوستان آذربایجانی را براورده کرده بودند فرصت مناسبی در اختیار انها داده نشد وچه کسانی درپشت پرده باعث‌شدند تا مربی بومی بااین تیم قطع همکاری کنند وحضور سرمربی جدید چه منفعتی برای حامیان انها داشت؟سوالاتی است که عاملان سقوط تیم باید پاسخگوی آن باشند.

خبرنگار: "فیاض صادقی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gvevn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وعده فراموش شده آقای سرمربی!
اختصاصی| فرهاد کاظمی زیر قولش زد؛

کاظمی: اعتقادی به آنالیز تیم حریف ندارم
سپاهان همیشه سپاهان قدرتمند است؛