تاریخ انتشار: 1396/07/07 16:47
کد خبر: 180583

تکنیکی‌ترین کاراته کار ایرانی در واخ اسپانیا / یک تیم ملی دیگر با هزینه شخصی در مسابقات جهانی

سارا نورالهی کاراته کا ایرانی که در مسابقات بین المللی کیوکوشین کاران ترکیه به کسب دو مدال طلا و یک نقره دست یافت از امیدها و دغدغه های خود می گوید.
 تکنیکی‌ترین کاراته کار ایرانی در واخ اسپانیا /  یک تیم ملی دیگر با هزینه شخصی در مسابقات جهانی

او که خود را برای حضور قدرتمند در مسابقات جهانی کاراته در اسپانیا آماده می کند می گوید :

در برنامه های روزانه ام تمرینات فوق العاده سختی دارم. برای دفاع از عناوینی که در ترکیه کسب کرده ام و پیروزی در مسابقه های جهانی اسپانیا تمام تلاشم رامی کنم . این مسابقات سطح بالایی دارد و قهرمانان کاراته همه کشورها در آن حضور دارند. این جام در واقع جامِ قهرمانِ قهرمانان جهان است و در بارسلونای اسپانیا برگزار می شود .

او که در کارنامه تجاربش حضور  در مسابقات جهانی  2016 توکیوی ژاپن را دارد می گوید: شرکت در این رقابت ها منجر به کسب تجارب خوبی از لحاظ تکنیکی و آمادگی روحی شده است و این بار  با آمادگی بیشتر بدنی و روحی می روم و تجربه ام به نسبت قبل خیلی بهتر شده است.

سارا نورالهی که مدال طلای بهترین کاتای کاراته کار زن خود را از مسابقات بین المللی ترکیه با حضور در خانه شهید عطایی از شهدای مدافع حرم به خانواده این شهید اهداء کرده اضافه می کند: پدر من جانباز ٧٠ درصد است و اعتقاد به مقام شهدا و نیروی شهدای مدافع حرم در زندگی و مبارزات به من از نظر روانی کمک می کند و در حل مشکلاتم یاورم هستند .

این قهرمان کاراته می گوید حریفان قدرتمندش  از روسیه ، قزاقستان و مجارستان هستند.

اطلاع دارم  چون در ترکیه و مسابقه های اورآسیا در کاتا طلا گرفتم و در کمیته نقره همین طور کاپ جنگنده ترین مبارزه این مسابقات را ، حریفان  فیلم مبارزه های مرا آنالیز کرده اند .

او مشکل بزرگ کاراته کاران کشور را غیر المپیکی بودن سبک ها می داند که این موضوع باعث می شود فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان بودجه ای برای اعزام قهرمانان اختصاص ندهد . این موضوع باعث حضور کمتر در عرصه های بین المللی قهرمانان شده است. پوشش نامناسب خبری هم از دیگر مشکلات ورزشکاران سبک هاست. مسئولین فدراسیون حداقل در پیدا کردن اسپانسر و حامیان مالی باید مساعدت بیشتری با کاراته کاران داشته باشند.

نوراللهی ادامه می دهد: الان 5 سبک کاراته که قدرتمندترین سبک های کاراته جهان هستند کیوکوشین ورد یونیون (اتحادیه جهانی کاراته KWU ) متحد می شوند که یک سبک واحد را به المپیک ارائه بدهند . در سال 2020 کمیته بین المللی المپیک قرار است موضوع حضور کاراته غیرکنترلی در المپیک را بررسی کند. آرزو می کنم این رشته المپیکی شود تا بتوانم برای کشورم مدال المپیکی کسب کنم  .

من و  اعضای تیم ملی کیوکوشین کای کاراته  با هزینه شخصی خودمان به مسابقات ترکیه  اعزام شدیم و فقط تعداد معدودی توسط هیئت کاراته یکی از شهرستانها موفق به جذب اسپانسر شده بودند.

نورالهی که دانشجوی رشته رسانه شناسی است می گوید : فرصت را مغتنم می شمارم و از رسانه ها درخواست می کنم پوشش خبری بیشتری برای این مسابقات و این رشته ها پیش بینی کنندتا فایتر ها بتوانند توجه حامیان مالی را جلب کنند و موسسات و نهادهایی که امکانش را دارند حامی مالی اعزام قهرمانان کاراته کشورمان به مسابقات جهانی شوند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kne5x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


میدان جهانی یک طلا به من بدهکار است!